1.034.782

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tantárgytörténeti tanulmányok II.

Szerző
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Félvászon
Oldalszám: 532 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: A könyv 1000 példányban jelent meg. Tankönyvi szám: 5741.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó5
Garami Károly: A hazai természettudományos oktatás történeti alakulásának néhány vonása7
Bevezetés9
Az első világháború végéig terjedő korszak11
A Horthy-korszak28
A felszabadulás után47
Idézett irodalom, hivatkozások60
Felhasznált irodalom62
A kémia és a reál tárgyak helyzete az egyes tantervekben
Cser Andor: A hazai matematikatanítás vázlatos története65
Bevezetés67
Az első világháború előtti időszak68
Az általános tankötelezettség (1868) előtti időszak68
Elemi népiskola72
Polgári iskola77
Gimnáziumok, reáliskolák 1869 után79
A két világháború közötti időszak98
A Magyar Tanácsköztársaság iskolai reformtervezete98
Népiskola102
A polgári iskola 1918 után104
Nyolcosztályos középiskolák105
A felszabadulást követő időszak121
Az általános iskola121
Gimnázium145
Utószó161
I. táblázat: A matematika heti óraszámának alakulása163
II. táblázat: A gimnáziumi tantervek célkitűzései164
Irodalom165
Bori István: A magyar fizikatanítás fejlődésének vázlata169
Bevezetés171
A régi magyar fizikatanítás174
A fizikatanítás a magyar liberalizmus korában179
Elemi népiskola180
Polgári iskola190
Gimnázium197
A Magyar Tanácsköztársaság fizikatanítási javaslata211
Elemi népiskola212
Gimnázium217
A hazai fizikatanítás 1920 és 1945 között224
Elemi népiskola225
Polgári iskola231
Gimnázium235
Fizikatanításunk 1945 után247
Általános iskola248
Gimnázium272
Jegyzetek és idézett irodalom288
Forrásmunkák290
Garami Károly: Az általánosan képző iskolai kémiaoktatás művelődési anyagának alakulása293
Bevezetés295
Az első világháború végéig terjedő korszak296
Általános jellemzés300
Az alsó fokú kémiaoktatás helyzete301
A középfokú kémiaoktatás alakulása305
A polgári iskolák kémiatanítása305
A gimnáziumi kémiaoktatás vizsgálata308
A reáliskolák kémiatanításának alakulása318
A Horthy-korszak325
Általános jellemzés325
Az alsó fokú kémiaoktatás problematikájának alakulása328
A középfokú kémiaoktatás333
Az egységes gimnáziumi kémiatanterv352
A felszabadulás után363
Általános jellemzés363
Az általános iskolai kémiaoktatás problematikájának alakulása366
A gimnáziumi kémiaoktatás problematikájának alakulása385
Forrásmunkák, hivatkozások, utalások402
A kémiatanítás óraterve és jellege a fontosabb tantervekben
Nóga Tibor: A magyarországi gimnáziumi természetrajz-oktatás feladatának vázlatos története (1879-1959)409
Bevezetés411
A természetrajz-oktatás feladatrendszerének vázlata a Kármán-szemléletű középiskolákban413
A Tanácsköztársaság természetrajz-oktatási feladatai435
A természetrajz oktatási feladata az ellenforradalmi korszak gimnáziumaiban444
A gimnáziumot megelőző természetrajzi oktatás vázlatos képe465
A biológiaoktatás feladatának alakulása a felszabadulás után468
A koalíciós korszak biológiaoktatási feladatainak elemzése468
Az általános iskola első Tanterve470
A gimnázium természetrajz-tantárgyának átfejlődése biológia-tantárggyá470
A feladat alakulása az ONI óraterve tükrében477
Az 1950. évi gimnáziumi Tanterv elemzése479
A feladat és megoldása a gimnáziumban481
A feladatrendszer megjelenése a tankönyvekben488
A második általános iskolai Tanterv biológiai feladatrendszerének elemzése491
Az általános iskola biológiai feladatrendszerének újszerűsége498
A biológiaoktatás feladatmegoldása az 1958. évi általános iskolai tantervben500
A részletes feladatrendszer elemzése502
A feladatrendszer megjelenése a Tantervben és az oktatásban503
A Tanterv által megjelölt feladatok általános értékelése509
A feldolgozásban érintett iskolák természetrajz-oktatásának főbb tantervi adatai512
Felhasznált irodalom516
Rezümé521
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv