A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Közös európai referenciakeret

Nyelvtanulás, nyelvtanítás, értékelés

Szerkesztő
Fordító

Kiadó: Pedagógus-továbbképzési Módszertani és Információs Központ Kht.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 330 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-204-200-x
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Rövid bevezető
Az olvasóhoz
Rövid áttekintés
A Közös Európai Referenciakeret politika és oktatási háttere1
Mi a Közös Európai Referenciakeret?1
Az Európa Tanács nyelvpolitikájának céljai és feladatai2
Mi a többnyelvűség?5
Miért van szükség a Közös Európai Referenciakeretre?7
Hogyan használjuk a Közös Európai Referenciakeretet?8
Milyen kritériumoknak kell a Közös Európai Referenciakeretnek megfelelnie?9
Az alkalmazott megközelítés11
Cselekvésközpontú megközelítés11
A nyelvtudás közös referenciaszintjei21
A nyelvtanulás és a nyelvtanítás23
Nyelvi értékelés25
Közös referenciaszintek27
A Közös Európai Referenciakeret szintleírásainak kritériumai27
A Közös Referenciaszintek29
A Közös Referenciaszintek ismertetése31
Szemléltető szintleírások31
Rugalmasan elágazó rendszer39
Tartalmi koherencia a közös referenciaszintekben42
Hogyan értelmezzük a szemléltető szintleíró skálákat47
Hogyan használjuk a nyelvismeret szintleíró skáláit?48
Nyelvismereti szintek és érdemjegyek52
Nyelvhasználat és a nyelvhasználó/nyelvtanuló55
A nyelvhasználat kontextusa57
Kommunikációs témák65
Kommunikatív feladatok és célok67
Kommunikatív nyelvi tevékenységek és stratégiák72
Kommunikatív nyelvi folyamatok107
Szöveg111
A nyelvhasználó/nyelvtanuló kompetenciái121
Általános kompetenciák121
Kommunikatív nyelvi kompetenciák130
Nyelvtanulás és nyelvtanítás159
Mit kell a tanulóknak megtanulniuk vagy elsajátítaniuk?159
A nyelvtanulás folyamatai168
Mit tehetnek a Referenciakeret különböző használói a nyelvtanulás elősegítése érdekében?170
Néhány választási lehetőség a modern nyelvtanulás és nyelvtanítás módszertanában172
Hiba és tévesztés188
Feladatok és szerepük a nyelvtanításban191
A feladat meghatározása191
Feladatteljesítés: kompetenciák, a feladat feltételei és korlátai, stratégiák192
A feladat nehézségi szintje194
A nyelvi választékkínálat bővítése és a tanterv205
Meghatározás és kiindulás205
A tantervkészítés lehetőségei206
Tantervi forgatókönyvek207
Értékelés és iskola, iskolán kívüli és iskola utáni tanulás213
Mérés és értékelés217
Bevezetés217
A Referenciakeret mint mérési és értékelési háttér219
Mérési és értékelési típusok225
Megvalósítható értékelés és metarendszer239
Általános bibliográfia243
Függelékek
A készségszintek leírására szolgáló szintleírások kialakítása253
A szemléltető szintleíró skálák267
A DIALANG skálák279
Az ALTE "Tud" állításai301
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Közös európai referenciakeret
Állapot:
2.580 ,-Ft
21 pont kapható
Kosárba
konyv