kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Magyar Operatőrök Társasága (HSC) |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 328 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-04-4930-7 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókat tartalmaz. |
Az operatőri munka gyakorlatáról (Vagyóczky Tibor) | 13 |
A fény | 13 |
A fényképezés alapelve | 14 |
A fotográfiai expozíció | 14 |
Filmexpozíció | 14 |
Exponálási idő | 14 |
Forgózárak | 15 |
Lencsenyílások | 17 |
Filmérzékenység | 20 |
Az új KODAK Eastman filmnyersanyag, az EXR | 21 |
A tárgy fényvisszaverő képessége | 23 |
A megvilágítás kontrasztjának aránya | 25 |
A jelenet világosságterjedelme | 28 |
Fénymérés | 30 |
Ráeső fénnyel működő fénymérők | 31 |
Visszavert fényt mérő fénymérők | 32 |
Filmkidolgozási fogalmak | 32 |
Előhívási fátyol | 32 |
Gamma-érték | 33 |
HD-görbe | 33 |
A szín | 34 |
Színkeverés | 35 |
Színegyensúly | 36 |
Színhőmérséklet | 37 |
Színhőmérséklet-mérés | 39 |
Mired-értékek | 40 |
A színes film világítása | 41 |
Kevert megvilágítás | 42 |
Külső jelenetek természetes fényben | 43 |
"Külső-belső" természetes fényben | 43 |
"Külső-belső" műfényben | 43 |
Fluoreszcens megvilágítás | 44 |
Fluoreszcens fényfluktuációk | 46 |
Fémhalogén lámpák okozta flicker-jelenség | 47 |
A flicker-jelenség megelőzése | 47 |
Az expozíció hatása a színminőségre | 48 |
Színes szűrők és fóliák alkalmazása a színes filmben | 49 |
Színszűrők | 50 |
Fényszabályozó rétegek (fóliák) mesterséges és természetes megvilágításhoz | 52 |
A felvevőgép objektívjén vagy ablakon alkalmazható szürke szűrők | 52 |
KODAK színhőmérséklet-átalakítő szűrők | 52 |
KODAK színkiegyenlítő szűrők | 52 |
KODAK fénykiegyenlítő szűrők | 53 |
Nappal felvett éjszakai jelenetek | 53 |
Mik jellemzik az éjszakát a vetítővásznon vagy a képernyőn? | 54 |
Milyen színszűrőket és expozíciót használjunk nappal felvett éjszakai jeleneteknél? | 55 |
Laboratóriumi színkorrekció | 56 |
A másolási fényértékek és az expozíció összefüggése | 58 |
Színes negatív film másolása | 58 |
Színes fordítós film másolása | 59 |
Feketedés- és színkorrekció a másolásnál | 60 |
Egyfényes színes munkakópiák | 62 |
Túlhívás | 63 |
Latenzifikálás | 64 |
Színes filmek korrekciós bevilágítása | 64 |
Képkivágás - képformátumok | 66 |
Televíziós képkivágás | 68 |
Közelfényképezés | 69 |
Pozitív dioptriás lencsék | 70 |
Osztott mezejű pozitív előtétlencsék | 72 |
Ábrák | 74 |
Filmfelvevő gépek (Rák József) | 105 |
35 MM-ES FELVEVŐGÉPEK | 105 |
Aaton 8-35 | 105 |
Aaton 35-II | 105 |
Arriflex 35 BL II | 107 |
Arriflex 35-IIC | 109 |
Arriflex 35-IIC/B | 110 |
Arriflex 35-IICGS/B | 110 |
Arriflex 35-IICV/B | 110 |
Arriflex 35-IICHS/B | 110 |
Arriflex 35-IICT/B | 110 |
Arriflex III | 110 |
Arriflex 535 | 112 |
Panaflex Golden | 113 |
Panastar | 114 |
Panaflex-X | 114 |
Super 200 | 114 |
16 MM-ES FELVEVŐGÉPEK | 115 |
Aaton XTR prod | 115 |
Aaton LTR | 117 |
aaton LTR 54 | 117 |
aaton CNM - Cineminima | 117 |
Aaton C4S | 117 |
Arriflex 16 BL | 117 |
Arriflex 16St (Standard) | 119 |
Arriflex 16S/B | 121 |
Arriflex 16S/B-GS | 121 |
Arriflex 16M/B | 121 |
Arriflex 16 SR (I-II-HS) | 121 |
Arriflex 16 SR3 | 123 |
Panaflex 16 | 124 |
Ábrák | 126 |
A videokép (Borbás Tamás) | 136 |
Elméleti alapok dióhéjban | 136 |
A CCD képérzékelő és a videokamera | 136 |
A vidokép jellemzői | 137 |
Felbontás | 137 |
Kontraszt | 137 |
Expozíció | 137 |
A gamma-érték | 138 |
Színegyensúly (Color Balance) | 138 |
A feketeszint beállítása | 138 |
Fehéregyensúly | 138 |
A színegyensúly módosítása | 139 |
A vidokép ellenőrzésének eszközei | 139 |
A videokép ellenőrzésének eszközei | 139 |
A kamera keresője | 140 |
Color Bars | 140 |
Monitor | 140 |
Oszcilloszkóp | 140 |
Verktorszkóp | 141 |
Írisz | 141 |
Világítás videóra | 142 |
A film- és videóvilágítás összehasonlítása | 142 |
Világítás több kamerára | 143 |
Televíziós rendszerek | 143 |
NTSC | 143 |
PAL | 143 |
SECAM | 144 |
Videórögzítési formátumok | 144 |
Egycollos képrögzítő | 145 |
U-matic | 145 |
Beta | 145 |
Beta SP | 145 |
VHS | 146 |
S-VHS | 146 |
Video 8 és Hi8 | 146 |
Digitális képrögzítés | 147 |
D-1-től a D-5-ig | 147 |
DVC | 147 |
Time Code | 147 |
LTC | 1047 |
VITC | 148 |
Videokamerák | 148 |
Stúdiók és közvetítőkocsik kamerái | 148 |
Betacam SP kamerák | 148 |
Sony BVW-400P kamkorder | 149 |
Pro beta | 150 |
Hi8 kamkorder | 150 |
Videokamerák optikái | 150 |
Variótípusok | 151 |
Vidotrükk | 151 |
Chromakey, Blue Box | 151 |
Luminancia Key | 152 |
Digitális videotrükkök | 152 |
Videotrükk a filmben | 152 |
Filmtrükk a videóben | 152 |
Videoátírások | 152 |
Filmátírás videóra | 153 |
Videoátírás filmre | 153 |
Ábrák | 154 |
A film hangja (Dr. Erdélyi Gábor) | 173 |
A filmhangról | 173 |
A jó hang a filmen és a tévében | 173 |
Alapfogalmak a hallásról, a hangmagasságról és a hangosságról | 176 |
A hangerősség | 177 |
A hangdinamika | 177 |
Az elfedési jelenségek | 178 |
A hangperspektíva | 179 |
A hangvisszaverődés | 179 |
Közeli hang, távoli hang | 180 |
A hangperspektívák váltása | 181 |
Az utózengés | 182 |
Hangfelvétel | 183 |
A mikrofon | 183 |
Riportfelvétel készítése | 187 |
Hangfelvétel készítése két mikrofonnal | 189 |
Hangfelvétel-készítés rúdról mikrofonozva | 190 |
Atmoszféra-teremtés csak hanggal | 192 |
Hangfelvétel mozgó szereplőkkel és mozgó kamerával | 193 |
Hangfelvétel-készítés autóban | 194 |
Az eredeti hang | 195 |
A vezérhang | 197 |
Eredeti hangfelvételek elkészítésének kritériumai | 197 |
A hangrögzítő berendezésekről, magnókról | 199 |
Hogyan rögzítjük a kamera szinkronjeleit a keskenyszalagon? | 200 |
Az equalizáció | 200 |
A kopír-effekt | 201 |
A "brumm" | 201 |
A kép- és hangszalag szinkronizálása. Pilot | 201 |
Filmforgatás play-back hanggal | 203 |
A hangátírások | 205 |
A muszter | 205 |
A hang vágása és a hangkidolgozás főbb fázisai a stúdióban (post-produktion) | 205 |
A számozás | 206 |
Az eredeti hang vágása | 207 |
Stúdióban végzett munkák | 208 |
Szövetfelvétel - utószinkron | 208 |
A zörejek | 210 |
A zörejszinkron (Foley-effekt) | 211 |
A zene | 211 |
A keverés előkészítése és a keverés | 211 |
A fényhang | 213 |
A sztereóhang | 215 |
A sztereó fényhang | 216 |
Zajcsökkentő használata a filmnél és a Dolby stereo a fényhangcsíkos 35 mm-es filmen | 217 |
A Dolby zajcsökkentő | 218 |
A mozihang jellemzői | 218 |
A hangfelvevő-készülékek csatlakozása | 219 |
Ábrák | 220 |
Tudnivalók a 35 mm-es és 16 mm-es felvételi negatívok és azok további kidolgozásáról (Paizs Jenő) | 243 |
Próba exponálása | 243 |
Próbatekercsek összeállítása a megvágott negatív mellé | 243 |
35 mm-es vagy 16 mm-es fekete-fehér negatív vagy kikopírozott dubnegatív bevágása a színes eredeti negatívok közé | 244 |
Blende-, áttűnéskészítés lehetősége eredeti negatívról | 244 |
Irányelvek a pozitív munkakópiák egységes jelölésére | 247 |
Televíziós közvetítésre, videoátírásra alkalmas filmek készítése | 254 |
Ábrák | 259 |
Függelék (Vagyóczky Tibor) | 262 |
A színek érzelmi, asszociációs, gondolati és szándékra való hatása | 262 |
A színek pszichikai hatásáról (tér nélkül) | 267 |
A színek pszichikai hatásáról térben való megjelenésük alapján | 268 |
35 mm-es felvevőgép-objektívek függőleges nyílásszögei normál képkivágásnál | 269 |
35 mm-es felvevőgép-objektívek vízszintes nyílásszögei normál képkivágásnál | 270 |
Filmhosszúság átszámítása nagyításhoz vagy kicsinyítéshez | 271 |
A képek másodpercenkénti számának átszámítása percenkénti képszámra | 271 |
A film futási hossza percben | 272 |
A film futási hossza méterben | 274 |
Mértékegységek átszámítása | 276 |
Filmtechnikai kifejezések hat nyelven | 277 |
Videós szakmai zsargon | 289 |
Film- és tévégyártásban résztvevők listája | 312 |
Forrásművek jegyzéke | 330 |
Színes ábrák | 333 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.