1.035.337

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskola-egészségügy

Gyakorlati ismeretek oktatási intézményeket ellátó orvosok és védőnők számára

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tisztelt háziorvos; házi gyermekorvos, iskola és ifjúsági orvos, tisztelt körzeti és iskolavédőnő kollégák! Mindazok; akik pótolhatatlan megelőzőgondozó és gyógyító munkát végeznek az oktatási... Tovább

Előszó

Tisztelt háziorvos; házi gyermekorvos, iskola és ifjúsági orvos, tisztelt körzeti és iskolavédőnő kollégák! Mindazok; akik pótolhatatlan megelőzőgondozó és gyógyító munkát végeznek az oktatási intézményekben. Az Országos Gyermekegészségügyi Intézet 2004-ben, a Nemzeti Népegészségügyi Program keretében lehetőséget kapott arra, hogy oktatási anyagot készítsen az oktatási intézményeket ellátó egészségügyi szakemberek számára.
Magyarországon 3122 orvos (háziorvos, házi gyermekorvos, iskola, és ifjúsági orvos), valamint 4179 védőnő (körzeti és iskolavédőnő) végez megelőzőgondozó és betegellátó tevékenységet az óvodákban, iskolákban és kollégiumokban. Valószínű, hogy nincs még egy olyan orvosi, védőnői feladat, amelyben ilyen sokan működnek közre.
Az orvosok alapképzésük keretében keveset hallottak azokról a sajátos ismeretekről, amelyekkel rendelkeznie kell egy iskolaorvosnak. Az iskola-egészségügyi ismeretek a posztgraduális képzésekben is csak elvétve szerepelnek. Ugyanakkor vannak olyan kollégák is, akik iskola-egészségtan és ifjúságvédelem szakvizsgával is rendelkeznek. A védőnők alapképzése ebből a szempontból kedvezőbb, azonban rendszeres iskola-egészségügyi továbbképzésre még a főfoglalkozású iskolavédőnőknek sincs lehetősége.
Ezt a hiányt szeretnénk némiképpen pótolni azt remélve, hogy a jövőben ez az ellátási terület a posztgraduális képzésben is nagyobb jelentőséget kap.
Számos szerző alkotása ez a könyv és a hozzátartozó CD, ez látható abból is, hogy a nagyon különböző témájú fejezetek eltérő stílusban íródtak. Ennek ellenére reméljük; hogy sikerült hasznos ismereteket nyújtanunk.
Szándékunk szerint elsősorban a gyakorlati munkához szeretnénk segítséget nyújtani a közreadott jogszabályokkal, a szűrési tevékenységet segítő módszertani levelekkel és a képtárral, valamint a hasznos weblapok megjelölésével.
A weblapok érvényességét a nyomdai előkészítés szakában ismét ellenőriztük azonban a dolgok gyorsan változnak; és amennyiben a megjelölt információk már nem szerepelnek a megjelölt weblapon, úgy elnézést kérünk.
Szándékunk az, hogy elektronikus formában is közreadjuk a könyv teljes szövegét, és honlapunkon (www.ogyei.hu) folyamatosan frissítjük az információkat. Vissza

Tartalom

I. FEJEZET
ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK AZ ISKOLA-EGÉSZSÉGÜGYRŐL
1. AZ ISKOLÁK EGÉSZSÉGÜGYI ELLÁTÁSA, AZ ELLÁTÁSRA
VONATKOZÓ JOGI SZABÁLYOZÁS ÁTTEKINTÉSE
Dr. Pintér Attila: 4
2. AZ ÓVODA-, ÉS ISKOLA-EGÉSZSÉGÜGYI ELLÁTÁS CÉLJA,
FELADATAI, AZ ELLÁTÁSRÓL SZÓLÓ JOGSZABÁLY
Dr. Aszmann Anna: 14
II. FEJEZET
AZ OKTATÁSI- NEVELÉSI INTÉZMÉNY KÖRNYEZETE, AZ OKTATÁSI-NEVELÉSI INTÉZMÉNY ÉPÜLETI, TÁRGYI, FIZIKAI KÖRNYEZETE, AZ OKTATÁSI-NEVELÉSI TEVÉKENYSÉG KÖZEGÉSZSÉGÜGYI FELTÉTELEI
Dr. Bihari Ágnes - Dr. Szőke Katalin: 26
2. AZ OKTATÁSI-NEVELÉSI INTÉZMÉNY, MINT PSZICHOSZOCIÁLIS KÖRNYEZET
Dr. Meleg Csilla: 40
3. AZ EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁS MEGVALÓSÍTÁSA A GYERMEKÉTKEZTETÉSBEN
Domonkos Andrea - Dr. Mramurácz Éva: 52
III. FEJEZET
A GYERMEK FEJLŐDÉSÉNEK KÖVETÉSE ÉS EGÉSZSÉGI ÁLLAPOTÁNAK VIZSGÁLATA
1. ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK A SZŰRŐVIZSGÁLATOKRÓL
Dr. Aszmann Anna: 66
2. A GYERMEK TESTI FEJLŐDÉSÉNEK ÁLTALÁNOS JELLEMZŐI
Dr. Bodzsár Éva: 73
3. A NÖVEKEDÉSI ÉS A TÁPLÁLTSÁGI ÁLLAPOT MEGÍTÉLÉSE
Dr. Ágfalvi Rózsa: 85
4. AZ ALAPELLÁTÁS (ISKOLA-EGÉSZSÉGÜGYI ELLÁTÁS) FELADATAI
A LÁTÁSZAVAROK FELISMERÉSÉBEN
Dr. Mester Erzsébet: 90
5. A HALLÁSZAVAROK FELISMERÉSE, SZŰRÉSE ÉS KEZELÉSE
Dr. Tamás László: 105
6. A AZ ALAPELLÁTÁS (ISKOLA-EGÉSZSÉGÜGYI ELLÁTÁS)
LEHETŐSÉGEI ÉS FELADATAI A MOZGÁSSZERVI BETEGSÉGEK
MEGELŐZÉSÉBEN ÉS FELISMERÉSÉBEN
Dr. Viola Sándor - Dr. Somhegyi Annamária: 118
7. PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÁS CÉLJÁBÓL VÉGZETT
ISKOLAORVOSI VIZSGÁLAT, ÉS A SZAKMAI ALKALMASSÁG
ORVOSI VIZSGÁLATÁNAK EGÉSZSÉGÜGYI SZEMPONTJAI
Dr. Brunner Péter - Dr. Daru Imre - Dr. Simon Judit: 132
IV. FEJEZET
AZ ISKOLA-EGÉSZSÉGÜGY FELADATAI A BETEG GYERMEK ELLÁTÁSÁBAN
ÉS A KRÓNIKUS BETEG GYERMEK GONDOZÁSÁBAN
1. AZ ISKOLA-EGÉSZSÉGÜGY FELADATAI A KRÓNIKUS BETEG
GYERMEKEK ISKOLAI GONDOZÁSÁBAN
Dr. Békefi Dezső: 152
2. ROSSZULLÉTEK ÉS BALESETEK ELLÁTÁSA AZ ISKOLÁBAN
Dr. Békefi Dezső: 207
3. MENTÁLIS PROBLÉMÁK GYERMEK- ÉS SERDÜLŐKORBAN.
AZ ISKOLA-EGÉSZSÉGÜGY SZEREPE A MENTÁLIS PROBLÉMÁK
MEGELŐZÉSÉBEN, FELISMERÉSÉBEN ÉS ELLÁTÁSÁBAN.
Dr. Gádoros Julianna - Dr. Gyenge Eszter: 227
4. FERTŐZŐ BETEGSÉGEK ÉS MEGELŐZÉSÜK
Dr. Mészner Zsófia: 253
5. AZ ISKOLA-EGÉSZSÉGÜGY SPORTEGÉSZSÉGÜGYI TEENDŐI
Dr. Katona Piroska: 263
6. A SZÁJÜREG ÉS A FOGAK EGÉSZSÉGÉNEK VÉDELME
Dr. Rodé Magdolna: 270
7. SERDÜLŐKORÚAK SZEXUALITÁSA.
AZ ALAPELLÁTÁS ÉS AZ ISKOLA-EGÉSZSÉGÜGY SZEREPE,
LEHETŐSÉGEI AZ EGÉSZSÉGES REPRODUKCIÓ ELŐSEGÍTÉSÉBEN
Dr. Szőnyi György: 287
V. FEJEZET
AZ OKTATÁSI-NEVELÉSI INTÉZMÉNY SZEREPE ÉS LEHETŐSÉGEI
AZ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSBEN
1. AZ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS ELMÉLETE
Dr. Pikó Bettina: 316
2. AZ ISKOLA-EGÉSZSÉGÜGYI TEAM SZEREPE AZ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSBEN
Dr. Aszmann Anna: 330
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv