1.031.433

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyar nyelv és irodalom

Tanítói kézikönyv I./Általános iskola 1-4. osztály

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 237 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-179-330-3
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 83080/I. Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Társadalmunk gyors ütemű fejlődése a mainál aktívabb nyelvi műveltséget feltételez. A magyar nyelv- és irodalomtanítás feladata, hogy a tanulók nyelvi képességeinek és készségeinek... Tovább

Előszó

Társadalmunk gyors ütemű fejlődése a mainál aktívabb nyelvi műveltséget feltételez. A magyar nyelv- és irodalomtanítás feladata, hogy a tanulók nyelvi képességeinek és készségeinek "teljesítményképes" szintjét kifejlessze, vagyis beszéd- és íráskultúráját olyan szintre emelje, amely képessé teszi őket a rájuk váró társadalmi feladatok ellátására.
Az anyanyelvi nevelés egyrészt felkészítés a közéleti tevékenységre, másrészt integráló erő, amely lehetővé teszi a tantárgyi ismeretek feldolgozását, elsajátítását.
Az 1978-ban bevezetett új tanterv megfogalmazásában az anyanyelv tanításának az 1-4. osztályban az a célja, hogy a tanulók már meglevő nyelvi tudását továbbfejlessze, az olvasást, a szóbeli és az írásos nyelvhasználatot tervszerűen alakítsa, az irodalmi művek olvastatásával, megértésével, elemeztetésével, az olvasás és írás eszközhasználatával elősegítse a gyermekek személyiségének gazdagodását.
Vissza

Tartalom

Bevezetés (Végh Edit)5
Olvasás- és írástanítás az első osztályban9
Az anyanyelvi nevelés néhány időszerű kérdése (Ligeti Róber)9
A szóképes előprogramra épülő analitikus-szintetikus eljárás (Romankovics András)22
Az iskolába lépő gyermek olvasás- és íráselsajátítási neézségei24
Az olvasáselsajátítás folyamata26
Az íráselsajátítás folyamata50
A tankönyv és a tanulásszervezés szerepe58
A globális program (Ligeti Róbert)62
A program elméleti alapjai65
A betűtanulás77
Szövegek önálló feldolgozása78
Az írástanulás85
Az elválasztás tanulása86
Szubjektív tényezők a tanításban87
Beszédművelés (Laczkóné dr. Riba Magdolna)89
A beszédképzés90
A hangképzés94
A magánhangzók képzése95
A mássalhangzók képzése96
Artikulációs gyakorlatok a hangkapcsolatok választékos, pontos ejtésének gyakorlására100
A mondat- és szövegfonetikai eszközök103
A beszéddallam104
A hangsúly106
A beszédtempó és a ritmus108
A szünet111
A hangerő111
Szövegértés - szövegalkotás (dr. Hegedűs Ferencné)115
Az irodalmi nevelés folyamata115
Irodalmi tükrözés - iskolai elemzés119
A szövegértés és a szövegalkotás alapozása135
Olvasóvá nevelődés166
A fogalmazás elsajátítása170
A nyelvtani ismeretek és a nyelvhasználat tudatosítása (dr. Nagy J. József)186
A nyelvtantanítás helye, szerepe a nyelvi nevelésben186
A nyelvtantanítás rendszere és anyaga az 1-4. osztályban192
A nyelvtani ismeretek tudatosítása a munkáltató tankönyvek segítségével201
A tankönyvi felaatok és a tanulók munkáltatása210
A helyesírás-tanítás főbb metodikai kérdései (dr. Nagy J. József)217
A helyesírás-tanítás megítélése217
A helyesírás tudatosítása222
A helyesírás gyakoroltatása228
A helyesírási hibák javítása és javíttatása233
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv