1.035.189

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Melyiket válasszam?

Olvasás-írástanítás 1. osztályban

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Hasznos tanács, hogy semmihez se ragaszkodjunk túlságosan, mert az úrrá lesz felettünk. A változtatás viszont döntési helyzetet teremt, melyben a helyes megoldás feltétele a jó választás.... Tovább

Előszó

Hasznos tanács, hogy semmihez se ragaszkodjunk túlságosan, mert az úrrá lesz felettünk. A változtatás viszont döntési helyzetet teremt, melyben a helyes megoldás feltétele a jó választás.
Választani egyszerre jó és nehéz. Jó, mert magam dönthetek arról, hogy céljaim eléréséhez melyik utat válasszam. Ugyanakkor mindig ott van a kétség is, hogy jól választok-e.
Az alternativitásnak az alsó tagozat pedagógiai munkájában nincsenek a közelmúltra visszatekintő hagyományai, hiszen azt az utóbbi évtizedekben inkább az egységesítésre való törekvés jellemezte. A választás szabadsága még napjainkban is nemegyszer lehetőség csupán. A szabadsággal való élni nem tudásnak volt köszönhető az a heves - szakmai berkeken átcsapó - vita is, mely az elmúlt években a kezdő olvasástanítás módszerei körül kialakult, s odáig fajult, hogy olvasástanításunk valamennyi eredménytelenségét, hiányosságát - igazságtalanul - az első osztály gyakorlatára hárította, s egyik vagy másik módszert igyekezett egyedül üdvözítőnek elfogadtatni. Sok tanító önbizalmát rendítve meg ezzel - az általa jónak ítélt módszerben -, s nemegyszer feleslegesen megzavarva az iskola és a szülői ház kapcsolatát is. Vissza

Tartalom

Szilágyi Imréné: Bevezető5
Kereszty Zsuzsa: Melyiket válasszam?7
Kezdő olvasás-írástanítási módszerek13
Hangoztató-elemző-összetevő (analitikus-szintetikus) módszerek15
Romankovics András: Elemző-összetevő módszer szóképes előprogrammal17
A Romankovics-Tóth-Meixner tankönyvcsaládhoz kapcsolható eljárásrendszerek:
Mádai Istvánné: Pálcikamódszer49
Tolnai Gyuláné: Programfal a kezdő olvasás-írástanításhoz73
Lovász Gabriella: Intenzív-kombinált módszer87
Szóképes (globális) módszer105
Kutiné Sahin Tóth Katalin - Ligeti Róbert: Olvasás-írástanítás globális módszerrel107
Kutiné Sahin Tóth Katalin - Ligeti Róbert - Virágvölgyi Péter: Az enyhén jobbra dőlő írás tanítása141
A hangoztató-elemző-összetevő és a szóképes módszer együttes alkalmazása151
Máté Magdolna: Olvasástanítás az 1. osztályos nyelvi-irodalmi-kommunikációs nevelési programban153
Demeter Katalin: A kommunikációs képességek megalapozása az intenzív-variációs tanulásban181
Az olvasás- és írászavarok gyógyítása197
Meixner Ildikó: Az olvasászavar (dyslexia) gyógyítása199
Hamrák Anna: Lassított írástanítási eljárás211
Szilágyi Imréné: Felelősséggel dönteni219
Függelék225
Kereszty Zsuzsa - Romankovics András: Összehasonlító táblázatok227
Adamikné Játszó Anna: Az olvasástanítás rövid története231
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv