kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
Oldalszám: | 491 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-10-6421-2 |
Megjegyzés: | A könyv fekete-fehér ábrákkal illusztrált. Tankönyvi szám: 61232. |
Előszó | 13 |
Előszó a magyar kiadáshoz | 15 |
Alapelvek | |
Bevezetés | 17 |
A számítógépes grafika kezdetei | 19 |
Hogyan működik az interaktív grafikus megjelenítő? | 20 |
Néhány kézenfekvő kérdés | 22 |
Új megjelenítőeszközök | 24 |
Általános célú grafikus szoftver | 25 |
Kapcsolat a felhasználóval | 25 |
Tömör tárgyak megjelenítése | 26 |
Gyakorlatok | 27 |
Pontrajzoló módszerek | 28 |
Koordináta-rendszerek | 29 |
Növekményes módszerek | 30 |
Voanlrajzoló algoritmusok | 31 |
Körgenerátorok | 37 |
Gyakorlatok | 39 |
Vonalrajzoló megjelenítők | 41 |
Megjelenítőeszközök és -vezérlők | 41 |
Megjelenítőeszközök | 42 |
Az elektronsugárcső (CRT) | 42 |
Képtároló megjelenítőeszközök | 47 |
Tárolócsöves megjelenítő | 51 |
Frissítéses vonalrajzoló megjelenítő | 53 |
Gyakorlatok | 57 |
Kétdimenziós transzformációk | 59 |
A transzformációk alapelvei | 59 |
A transzformációk konkatenációja | 61 |
A transzformációk mátrixos jelölésmódja | 62 |
Vágás és ablakozás | 66 |
Egy egyenesvágó algoritmus | 67 |
Vágás a szakasz felezésével | 70 |
Más grafikus elemek vágása | 71 |
Sokszögek vágása | 72 |
Leképezési transzformációk | 75 |
Az ablakozási transzformáció | 76 |
Gyakorlatok | 79 |
Grafikus eljáráscsomagok | |
Egy egyszerű grafikus eljáráscsomag | 80 |
A grafikus szoftver tervezésének alapszabályai | 81 |
Funkciócsoportok | 82 |
Grafikus elemek | 83 |
Ablakozási funkciók | 84 |
Vegyes funkciók | 84 |
Példa: egy grafikonrajzoló program | 85 |
A funkciók megvalósítása | 88 |
A transzformációs processzor | 88 |
A megjelenítőkód-generátor | 90 |
Gyakorlatok | 92 |
Szegmentált megjelenítőállományok | 93 |
Szegmensek | 94 |
A megjelenítőállomány szegmentálására szolgáló funkciók | 95 |
Szegmensek beiktatása és kiiktatása | 97 |
Szegmensek elnevezése | 98 |
Hibavédelem | 99 |
Szegmensek kibővítése | 99 |
Gyakorlatok | 101 |
A megjelenítőállomány előállítása | 102 |
Párhuzamos képfrissítés és képmódosítás | 102 |
Szabad tárterületek kiosztása | 104 |
A megjelenítőállomány szerkezete | 107 |
Tárolócsöves terminálok megjelenítőállománya | 108 |
Gyakorlatok | 110 |
Geometriai modellek | 112 |
Egy egyszerű modellezési példa | 113 |
Geometriai modellezés | 115 |
Szimbólumok és példányok | 118 |
A példánytranszformációk megvalósítása | 121 |
Gyakorlatok | 126 |
Képstruktúrák | 127 |
Szimbólumok definiálása eljárásokkal | 128 |
Megjelenítőeljárások | 131 |
Dobozolás | 133 |
A megjelenítőeljárások előnyei és korlátai | 135 |
Strukturált megjelenítőeljárások | 136 |
Gyakorlatok | 142 |
Grafikus beviteli eszközök | 143 |
Rámutató- és pozicionálóeszözök | 143 |
Az egér | 145 |
A tablet | 146 |
A fénytoll | 147 |
Háromdimenziós beviteli eszközök | 149 |
Komparátorok | 152 |
Gyakorlatok | 153 |
Grafikus adatbeviteli módszerek | 154 |
Bevezetés | 154 |
Pozicionálási módszerek | 155 |
Rámutatás és kiválasztás | 164 |
Nyomjelzés és festés | 169 |
On-line karakterfelismerés | 172 |
Következtetések | 174 |
Gyakorlatok | 174 |
Események kezelése | 175 |
Bevezetés | 175 |
Lekérdezés | 176 |
Megszakítások | 177 |
Eseménysor | 179 |
Eseménykezelő eljárások | 181 |
A lekérdezőtask tervezése | 183 |
Fénytollmegszakítások | 185 |
Gyakorlatok | 188 |
Beviteli eljárások | 189 |
Csúsztatás és rögzítés | 190 |
Találatérzékelés | 190 |
On-line karakterfelismerők | 192 |
Gyakorlatok | 198 |
A raszteres grafika alapfogalmai | 199 |
Bevezetés | 199 |
A raszteres kép előállítása: a képpontpufferes megjelenítő | 201 |
A raszterkép tárolása számítógépben | 203 |
Vonalas ábrák pásztává alakítása | 205 |
Karakterek megjelenítése | 206 |
A pásztává alakítás sebessége | 208 |
Természetes képek | 209 |
Gyakorlatok | 212 |
Tömör területek pásztává alakítása | 213 |
Területek geometriai leírása | 214 |
Sokszögek pásztává alakítása | 215 |
Prioritás | 222 |
Az Y-X algoritmus | 224 |
A pásztává alakító algoritmusok értékelése | 226 |
Gyakorlatok | 227 |
Interaktív raszteres grafika | 229 |
A megjelenített kép felújítása | 230 |
A festőmodell | 232 |
Mozgó képrészletek | 235 |
Visszajelzés | 237 |
Gyakorlatok | 240 |
Raszteres grafikus rendszerek | 242 |
Adatleírás | 242 |
Raszterkezelő eljárások | 243 |
Raszteres adatleírást alkalmazó grafikus rendszerek | 246 |
Geometriai adatleírást alkalmazó grafikus rendszerek | 247 |
Következtetések | 252 |
Gyakorlatok | 252 |
Raszteres megjelenítőhardver | 254 |
Raszteres megjelenítőeszközök | 254 |
Képpontpufferek | 255 |
A véletlen hozzárendelésű képpontpuffer | 257 |
Valós idejű pásztává alakítás | 259 |
Más kódolású módszerek | 265 |
Gyakorlatok | 267 |
Háromdimenziós grafika | |
Valószerűség a háromdimenziós grafikában | 268 |
A valószerűság elérésére használt módszerek | 270 |
Háromdimenziós színterek modellezése | 274 |
Modellezés és valószerűség | 280 |
Gyakorlatok | 282 |
Görbék és felületek | 283 |
Az alakleírással szemben támasztott követelmények | 283 |
Paraméteres függvények | 287 |
A Bézier-módszerek | 288 |
B-spline-módszerek | 293 |
Görbék és felületek megjelenítése | 298 |
Gyakorlatok | 302 |
Háromdimenziós transzformációk és perspektíva | 304 |
Transzformációk | 304 |
A modellezésnél használt transzformációk | 307 |
Leképezési transzformációk | 309 |
A perspektív transzformáció | 311 |
Vágás három dimenzióban | 312 |
Háromdimenziós grafikus eljáráscsomagok | 314 |
Példák | 315 |
Gyakorlatok | 322 |
A perspektív mélység | 325 |
A képernyő-koordinátarendszer | 326 |
A képernyő-koordinátarendszer tulajdonsgáai | 330 |
A projektív transzformációk homogen korrdinátás alakja | 333 |
Gyakorlatok | 336 |
A takart felületek elhagyása | 337 |
Tárgytér- és képtéralgoritmsok | 338 |
A mélységtér-algoritmus | 339 |
Geometriai számítások | 341 |
Pásztakoherencia-algoritmusok | 343 |
Területkoherencia algoritmusok | 346 |
Priortiásos algoritmusok | 350 |
A megfelelő algoritmus kiválasztása | 354 |
Rendezés és koherencia | 356 |
Gyakorlatok | 358 |
Árnyalás | 359 |
Egy árnyalási modell | 360 |
Az árnyalási modell alkalmazása | 364 |
Különleges hatások | 370 |
Gyakorlatok | 374 |
Grafikus rendszerek | |
Megjelenítőprocesszorok | 375 |
Egysezrű képfrissítéses vonalrajzoló megjelenítő | 376 |
Tárolócsöves megjelenítők | 378 |
Nagyteljesítményű megjelenítők | 379 |
A nempufferelt, nagyteljesítményű megjeenítő | 382 |
A pufferelt, nagyteljesítményű megjelenítő | 383 |
Gyakorlatok | 385 |
Eszközfüggetlen grafikus rendszerek | 386 |
Eszközfüggetlenség | 387 |
A grafikus kivitel folyamatának programozói modellje | 387 |
Egyéb szoftvermodulok | 394 |
Grafikus rendszerek tervezése | 395 |
A funkciókészlet megtervezése | 398 |
Következtetések | 401 |
Gyakorlatok | 402 |
A felhasználói interfész megtervezése | 403 |
A felhasználói interfész összetevői | 404 |
A felhasználói modell | 406 |
A parancsnyelv | 409 |
Parancsnyelvi stílusok | 413 |
Információmegjelenítés | 419 |
Visszajelzés | 423 |
Példák | 427 |
Következtetések | 437 |
Függelékek | |
Vektorok és mátrixok | 439 |
Mátrixok | 439 |
Vektrorok | 442 |
Homogén koordináta-rendszerek | 447 |
Homogén koordináták | 447 |
Jelölések | 449 |
Kétdimenziós pontok és egyenesek | 449 |
Megoldási módszerek | 451 |
Háromdimenziós pontok, egyenesek és síkok | 453 |
Irodalomjegyzék | |
Bevezetés | 457 |
Megjelenítőhardver és -módszerek | 458 |
Beviteli hardver és módszerek | 460 |
Grafikus rendszerek | 460 |
Modellezés | 461 |
Algoritmusok | 462 |
A felhasználói interfész | 464 |
Alkalmazások | 465 |
Matematika | 466 |
Tárgymutató | 485 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.