1.036.055

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Taníts meg engem!

Fejlesztő program logopédiai óvodák számára

Szerző

Kiadó: Logopédiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 216 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-851-868-5
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

"A logopédiai óvoda a logopédiai ellátás újabb formája... Feladata a súlyos beszédhibás, részképességgyenge gyermekek korai fejlesztése, iskolára előkészítése, a beszéd indítása és komplex... Tovább

Előszó

"A logopédiai óvoda a logopédiai ellátás újabb formája... Feladata a súlyos beszédhibás, részképességgyenge gyermekek korai fejlesztése, iskolára előkészítése, a beszéd indítása és komplex terápiája, a tanulás- és viselkedészavarok prevenciója. Hálózata a 80-as évektől helyi igényeknek megfelelően épült ki 4-7 éves korú gyermekek számára, óvodák, gyógypedagógiai intézmények tagozataként. " A kötet tartalma A kötet a gyógypedagógiai fejlesztőmunka speciális területének tapasztalatait adja közre - első ízben a hazai szakirodalomban. Ismerteti a logopédiai óvodában történő fejlesztés általános kérdéseit, a kiválasztás szempontjait, a gyermekek fejlődési sajátosságait. Bemutatja az egyes fejlesztési területeket, ezeknek módszertani kérdéseit, a csoportos és egyéni fejlesztés formáit, szakirodalmat, fejlesztőanyagokat ajánl azok számára, akik szakemberként vagy szülőként e problémákkal szembesülnek. A szerzők A kiadvány szerzői valamennyien gyógypedagógusok, a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola Gyakorló Logopédiai Óvodájának és Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézetének munkatársai. Az évek folyamán kialakított szoros munkakapcsolatuk tette lehetővé a logopédiai, gyógypedagógiai-pszichológiai, fejlesztőpedagógiai ismeretek összegyűjtését, speciális programrendszerré formálását - minden esetben az egyes gyermek speciális szükségleteinek figyelembevételével. A feltételezett olvasók Logopédusok, a gyógypedagógia más területén dolgozó kollégák, óvónők, tanítók és pszichológusok valamennyien találkoznak olyan óvodáskorú gyermekekkel, akik a heti egy-két alkalommal biztosított fejlesztésnél hatékonyabb, intenzívebb megsegítést igényelnek. Ez természetesen a beszédben akadályozott gyermekeknek csak egy részére, kisebbik hányadára vonatkozik. A logopédiai óvoda egy lehetőség e gyermekek számára, az elmúlt évek tapasztalatai alapján kétségkívül igen hatékony segítség. Pedagógiai Lexikon, Keraban Kiadó, 1996. Vissza

Tartalom

Bevezető 9
I. Általános rész 11
1.1. A logopédiai óvoda a gyógypedagógiai intézményrendszerben 11
1.1.1. A logopédiai óvodai csoport érvek és ellenérvek tükrében 12
1.1.2. Fejlődéslélektani szempontok 15
1.2. A logopédiai óvodába kerülő gyermekek kiválasztásának szempontjai 16
1.3. Pszichikus funkciózavarok a beszédben akadályozott 4-7 éves gyermekeknél 17
1.4. A felvétel módja a logopédiai óvodába 18
1.5. Személyi feltételek a logopédiai óvodában 18
1.6. Tárgyi feltételek a logopédiai óvodában 19
1.7. A logopédiai óvodai fejlesztés alapelvei 19
1.8. A logopédiai óvodai fejlesztés koncepciója 20
1.8.1. Foglalkozási körök a logopédiai óvodában 21
1.8.2. A foglalkozások heti rendszeressége 23
1.8.3. A tanköteles gyermekek lehetőségei 24
1.9. Nevelési, szoktatási feladatok a logopédiai óvodában 25
1.9.1. A szokások szerepe a személyiségfejlődésben 25
1.9.2. A szokásalakítás folyamatának sajátosságai, körülményei 25
1.9.3. A szokások kialakításának módszerei, eszközei 26
1.9.4. A szokások kialakításának területei 27
l. Speciális rész 29
2.1. Az alapkultúrtechnikák elsajátítását fejlesztő terápiás eljárások 29
2.1.1. Az Ayres terápia 29
2.1.2. Frostig Terápiás Program a vizuális észlelés fejlesztésére 33
2.2. A mozgás és a kommunikáció fejlesztését szolgáló terápiák 35
2.2.1. A mozgásfejlesztés 35
2.2.2. A logopédiai ritmika foglalkozás 55
2.2.3. A rituálinnovatív terápia (RIT) 67
2.3. Az anyanyelvi fejlesztés 79
2.3.1. Az anyanyelv és környezetismeret foglalkozás 79
2.3.2. Az egyéni fejlesztés 113
2.4. A vizuomotoros készség fejlesztése 129
2.4.1. A testséma és az egyensúlyérzékelés fejlesztése 131
2.4.2. A vizuális észlelés fejlesztése 143
2.4.3. A finommotorika és a taktilis észlelés fejlesztése (grafomotoros fejlesztés) 149
2.5. A diszlexia prevenció 159
2.5.1. Az olvasás tanításához szükséges alapkészségek fejlesztése 161
2.5.2. Az olvasás tanítása 176
2.6. A diszkalkulia prevenció 187
2.6.1. A diszkalkulia tünetei 189
2.6.2. A diszkalkulia prevenciós terápia 190
2.6.3. A speciális matematikai készségek fejlesztése 195
2.7. Ajánlótár a logopédiai óvodai foglalkozások szervezéséhez 204
Névmutató 215
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv