| Bevezető | 13 |
| 1. fejezet | |
| Digitális kontra analóg | 15 |
| A digitális hangtechnika népszerűségének okai | 15 |
| 2. fejezet | |
| A digitális hangtechnika alapjai | 19 |
| Számrendszerek, számábrázolás | 20 |
| Digitális áramkörök | 24 |
| A digitális áramkörök alapelemei | 25 |
| Az analóg és a digitális rendszerek működésének összehasonlítása | 26 |
| Az analóg hangjelek digitalizálása | 27 |
| Jel-zaj viszony, dinamika | 37 |
| Túl- és alulvezérlés | 39 |
| Az analóg hangjel rekonstruálása | 40 |
| Időalap-korrekció | 41 |
| Digitális rendszerek általános blokkvázlata | 42 |
| A zavarvédettség ára | 43 |
| Túlmintavételezés | 44 |
| 3. fejezet | |
| Hibavédelem | 47 |
| A hibajavítás fokozatai | 47 |
| A hibák csoportosítása elhelyezkedésük alapján | 47 |
| Hibafelismerő és hibajavító kódolás | 48 |
| 4. fejezet | |
| Hagyományos PCM-konverterek | 53 |
| A követő és tartó áramkör | 53 |
| Az apertúra áramkör | 54 |
| Analóg-digitális átalakítók | 55 |
| Digitális-analóg átalakítók | 59 |
| 5. fejezet | |
| Digitális jelfeldolgozás | 65 |
| Szűrők | 66 |
| Hangerő- és hangszínszabályozás | 69 |
| Fázisfordítás | 70 |
| Decimálás | 70 |
| Interpoláció | 72 |
| Zajformálás | 73 |
| A mintavételi frekvencia konverziója | 75 |
| Hangmagasság-módosítás, hosszváltoztatás | 76 |
| Rekvantálás interpoláció nélkül | 77 |
| Gyors Fourier-transzformáció | 81 |
| Inverz gyors Fourier-transzformáció | 86 |
| Jelfeldolgozó processzorok | 86 |
| Fix- és lebegőpontos jelfeldolgozás | 87 |
| 6. fejezet | |
| Alternatív konverterek | 89 |
| Differenciáló kódolás | 90 |
| Zajformáló átalakítás | 91 |
| 7. fejezet | |
| Digitális keverőasztal | 97 |
| A digitális keverő felépítése | 97 |
| 8. fejezet | |
| Kivezérlés, kivezérlésmérés | 101 |
| Analóg műszerek | 102 |
| Digitális műszerek | 102 |
| A túlvezérlés mérése | 103 |
| PPM-műszer használata digitális rögzítéskor | 105 |
| 9. fejezet | |
| Adattömörítés | 107 |
| A hangjelek tömörítésének alapjai | 107 |
| Veszteségmentes és veszteséges tömörítés | 108 |
| Érzeti kódolás | 113 |
| Az adatredukált rendszerek méréstechnikája | 115 |
| Az adatredukció hátrányai | 116 |
| Kompatibilitás, szabványosítás | 117 |
| Veszteséges tömörítők | 117 |
| Veszteségmentes algoritmusok | 122 |
| 10. fejezet | |
| Digitális hangrögzítők | 123 |
| A digitális hanghordozók csoportosítása | 124 |
| 11. fejezet | |
| Compact Disc | 127 |
| Előzmények | 127 |
| A CD felépítése | 129 |
| CD-játszók | 138 |
| PQ-kódolás | 149 |
| CD-gyártás | 151 |
| CD-k kezelése, ápolása | 153 |
| 12. fejezet | |
| CD-ROM | 155 |
| 13. fejezet | |
| Írható CD-k | 159 |
| CD-R | 159 |
| Adatszerkezet | 164 |
| CD-RW | 165 |
| OPC és Running OPC | 168 |
| Sáv-egyszerre, lemez-egyszerre és szekció-egyszerre -írás | 168 |
| A pufferkiürülési hiba és megakadályozása | 169 |
| Túlírás | 170 |
| Az írható CD-k kezelése | 170 |
| 14. fejezet | |
| High Definition Compatible Digital | 171 |
| A kódolás | 172 |
| Dekódolás | 174 |
| Kompatibilitás | 175 |
| Berendezések és felvételek | 175 |
| 15. fejezet | |
| Digital Versatile Disc | 177 |
| 16. fejezet | |
| Írható DVD-k | 181 |
| DVD-RAM | 181 |
| DVDJR és DVDJRW | 182 |
| Kétrétegű írható DVD-k | 184 |
| DVD-újraírók | 184 |
| 17. fejezet | |
| Super Audio-CD | 185 |
| 18. fejezet | |
| Magnetooptikai rendszerek | 191 |
| Fizikai háttér | 191 |
| Magnetooptikai drive-ok | 195 |
| Szabványosított MO-rendszerek | 195 |
| Élettartam, adatbiztonság | 195 |
| 19. fejezet | |
| Minidisc | 197 |
| 20. fejezet | |
| Mágneslemezes rendszerek | 205 |
| írás | 206 |
| Olvasás | 206 |
| Hajlékonylemezek | 207 |
| Merevlemezek | 208 |
| A merevlemezes rendszerek megbízhatóságának növelése | 209 |
| 21. fejezett | |
| Szalagos rögzítők | 213 |
| Állófejes rendszerek | 214 |
| Forgófejes rendszerek | 214 |
| A digitális szalagok jellemzői | 216 |
| 22. fejezet | |
| PCM-adapterek | 219 |
| PCM-F1 | 219 |
| PCM-501/601/701 | 220 |
| PCM-1610/1630 | 220 |
| 23. fejezet | |
| DASH | 225 |
| DASH-verziók | 227 |
| 24. fejezet | |
| DCC | 229 |
| A DCC-kazetta | 229 |
| Fejegység | 230 |
| Sávkiosztás | 232 |
| Hibavédelem | 232 |
| Forráskódolás | 233 |
| 25. fejezet | |
| R-DAT | 235 |
| A DAT felépítése | 235 |
| A DAT-kazetta | 237 |
| Fejegység | 238 |
| Az azimuth felvételi technika | 240 |
| Sávkövetés | 241 |
| Csatornamoduláció | 243 |
| Hibavédelem | 244 |
| Üzemmódok | 247 |
| Szubkódok | 247 |
| Tapasztalatok, gyakorlati tudnivalók | 249 |
| 26. fejezet | |
| Moduláris soksávos rendszerek | 251 |
| Szalagos rögzítők | 251 |
| Alesis ADAT | 251 |
| Tascam DA-sorozat | 252 |
| Merevlemezes rendszerek | 253 |
| 27. fejezet | |
| Digitális berendezések összekapcsolása | 255 |
| Az interfészek felosztása az adattovábbítás módja szerint | 256 |
| Az interfészek felosztása az átvivő közeg szerint | 258 |
| Interfészek a szabványosítás előtt | 258 |
| Az AES/EBU (AES3) interfész | 261 |
| SPDIF interfész | 265 |
| Formátum-konverzió | 266 |
| Az interfészjelek vizsgálata | 266 |
| Interfészdzsitter, dzsitterelnyomók | 266 |
| A digitális készülékek szinkronizálása | 267 |
| 28. fejezet | |
| Számítógép a műsorkészítésben, adáslebonyolításban | 271 |
| Hangfelvétel-készítés és montírozás szalag nélkül | 271 |
| Mire alkalmas a munkaállomás? | 271 |
| A papír nélküli rádió | 273 |
| Digitális archívum | 276 |
| 29. fejezet | |
| Hangrestaurálás | 279 |
| Funkciók | 279 |
| Néhány gyakorlati tanács | 282 |
| 30. fejezet | |
| Digitális mikrofonok | 285 |
| A „gain-staging" módszer | 286 |
| Az AES42-2001-es szabvány | 287 |
| Milab DM1001 mikrofon | 290 |
| Beyerdynamic mikrofonok | 291 |
| Neumann Solution-D | 292 |
| 31. fejezet | |
| Digitális rádiórendszerek | 297 |
| Célok | 297 |
| A rádiófrekvenciás csatorna | 297 |
| Vivő-zaj viszony és hálózati nyereség | 299 |
| Forráskódolás | 301 |
| Hibavédelem | 302 |
| Digitális modulációs eljárások | 302 |
| A reflexiók elleni védekezés | 307 |
| Digital Satellite Radio | 312 |
| Astra Digital Radio | 312 |
| DAB | 314 |
| Digital Radio Mondiale | 322 |
| WorldSpace | 326 |
| MediaStar | 327 |
| XM Radio | 328 |
| 32. fejezet | |
| Kapcsolóüzemű erősítők | 329 |
| Az erősítők osztályzása | 329 |
| A kapcsolóüzemű erősítők működése | 333 |
| A D osztályú erősítők torzítása | 339 |
| Visszacsatolás | 341 |
| Előtorzítás | 342 |
| 33. fejezet | |
| Gondolatok a nagyfelbontásról | 347 |
| A hangesemények spektruma | 348 |
| A hallástartomány | 349 |
| A transzparens csatorna | 351 |
| Jelfeldolgozás | 353 |
| 34. fejezet | |
| Másolásvédelem | 361 |
| Történelmi áttekintés | 361 |
| Másolásvédett (?) CD-k (?) | 363 |
| SafeAudio | 365 |
| Key2Audio | 365 |
| Cactus | 366 |
| MediaCloq | 366 |
| Mit ér a védelem? | 367 |
| 35. fejezet | |
| A digitális hanghordozók hangja | 369 |
| Műsoros CD-k | 369 |
| Írható lemezek | 372 |
| 1. függelék | |
| Lineárisan kvantált rendszerek jel-zaj viszonyának meghatározása | 373 |
| 2. függelék | |
| Hibavédelem | 375 |
| A hibák forrásai | 375 |
| A hibák mérete és eloszlása | 376 |
| Zavarjellemzők | 376 |
| A hibák szubjektív hatása | 377 |
| A hibavédő kódolás alapelve | 377 |
| A hibavédő kódok kapacitása | 379 |
| Hibák keletkezése és javítása | 382 |
| Dekódolási módszerek | 383 |
| Blokk-kódok | 384 |
| Adatátszövés | 392 |
| Láncolt kódok | 394 |
| Konvolúciós kódok | 400 |
| A konvolúciós kódolás elve | 401 |
| Kiszúrás | 405 |
| Dekódolás | 406 |
| Szekvenciális módszer | 407 |
| Viterbi-algoritmus | 408 |
| Kemény és lágy dekódolás | 410 |
| Helyettesítés, tartás és némítás | 413 |
| Irodalom | 415 |