Lezárt aukciók


Csák Ervin: Hajók és hajózási módszerek (Csák Ervin által dedikált és Bárd István által aláírt példány)

Szerző
Almási János
Jakus Mihály
Bárd István
Várfalvi Tamás
Szerkesztő
Csák Ervin
Hüttl Pál
Lektor
Kovács István
Műszaki Könyvkiadó (Budapest) ,
Kiadói műbőr kötés , 255 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 25 cm x 18 cm
ISBN:
Aukció vége:
2021-11-21 20:00

Aukciós tétel adatai

Budapest, 1969, Műszaki Könyvkiadó (Egyetemi Nyomda, Bp.), 255 p., ill.

Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata

Csák Ervin egyik szerző és egyben szerkesztő által dedikált, valamint Bárd István egy másik szerző által aláírt példány. Első kiadás. Hajók és hajózási módszerek. Szerkesztette: Csák Ervin okl. gépészmérnök. Egyes fejezeteket írták: Almási János gépészmérnök, Bárd István gépészmérnök, Csák Ervin gépészmérnök, Jakus Mihály hajóskapitány és Várfalvi Tamás gépészmérnök.
A címlapon az egyik szerző, egyben szerkesztő, Csák Ervin gépészmérnök tollal beírt, dedikációja olvasható, valamint egy másik szerző Bárd István gépészmérnök tollal beírt aláírása látható: "Sok szeretettel kedves barátomnak. Csák Ervin 1969. X./20. Bárd István".
Szövegközti, fekete-fehér fotókkal és rajzokkal illusztrált, valamint tervezettel, előszóval, bevezetéssel, vonatkozó melléklettel, forrásmunkák jegyzékével és részletes tartalomjegyzékkel kiegészített kiadás. Nyomtatta az Egyetemi Nyomda Budapesten.
Kiadói műbőr kötésben lévő példány feliratos, a kiadó emblémájával ellátott címfedéllel, feliratos könyvgerinccel, illusztrált kiadói előzéklapokkal, tiszta belívekkel, hiánytalan, jó állapotban, feliratos, illusztrált, fülszöveges, enyhén sérült, amatőr módon javított, kiadói borítófedélben.
"Hajókkal és hajózási módszerekkel eddig ilyen komp­lexen és ilyen terjedelemben még nem foglalkozott a hazai szakirodalom. A könyv felöleli mindazt, amire ebben a témakörben mind a gyakorló szakembereknek, mind a társterületek érdeklőinek szüksége lehet. Minden vonatkozásban a mai helyzetet rögzíti, ezzel sok segítséget tud nyújtani az érintet területek számára. (...) A könyv a hazai hajózás legjobb szakemberei közre­működésével készült. Két fő részre oszlik: a belvízi hajó­zásra és a folyam-tengeri, valamint a tengeri hajózásra. Ezen belül helyet kap valamennyi hajó, hajózási módszer, úszómű kategória. A könyv a hazai adatok pontos és rész­letes ismertetésével egyben történelmet is ad a fejlődésről e mellett részletes képet kap az olvasó a világon végbe­menő hajózásfejlesztés, hajóépítés eseményeiről az egyes ismertetett típusokon keresztül. A hajótípusok mellett valamennyi úszóművet tárgyal­ja, mint elengedhetetlen tartozékát a hajózásnak vagy a kikötői szolgálatnak (úszódaruk, komphajók, tűzoltó­hajók stb.). Ezt követi - most már a hajótípusok ismere­tében - a különféle hajózási módszerek részletes, szak­szerű tárgyalása. A második részben szerzők a speciálisan hazai hajózási módot tárgyalják. A Duna-tengeri hajózást, annak múlt­ját, az első, alig 500 tonnás kis „Budapest” hajóval kez­dődő flotta szerepét. Ezt követi a tengeri hajózás tárgya­lása. Mindkét résznél nagyon érdekes a hajózást gátló té­nyezők ismertetése, a tengeri kereskedelmi hajózás külön­féle módszerei, a hajók osztályozása, végül a hajóépítéssel szembeni igények konkrét meghatározása, hogy az épí­tett típusok az új, fokozott követelményeknek mindenben megfeleljenek. A mű az egyes közlekedési ágak fejlesztésénél jó szolgá­latot tehet a hajózási célkitűzések tisztázása és megfo­galmazása terén. A szerzők és a szerkesztő, aki maga is jelentős résszel szerepel a könyvben, mindazt adják, ami ma ismert, legyen az elméleti vagy gyakorlati kérdés. A könyv értékét növeli a világos, egyértelmű fogalmazás és az egyes területek pontos meghatározása. A kiállítás, a képanyag is kifogástalan, csupán az alacsony példány­szám kifogásolható (1400), ami semmiképpen sem elég ahhoz, hogy a témakör nagyobb területen átmenjen a köztudatba." - írta a műről Szenkovits Mihály (Járművek, mezőgazdasági gépek, 1970./17. évfolyam/8. szám).

Fülszöveg

A közúti és vasúti közlekedés túlterhelésének csökkentésére irányuló törekvések és a vízi szállítás kedvező gazdaságossági mutatói egyre inkább sürgetik a hajók és hajózási módszerek... Tovább

Fülszöveg

A közúti és vasúti közlekedés túlterhelésének csökkentésére irányuló törekvések és a vízi szállítás kedvező gazdaságossági mutatói egyre inkább sürgetik a hajók és hajózási módszerek fejlesztését.
A mű bevezetőjében megszabja a hajózás helyét az egyéb közlekedési ágazatok között, összehasonlítást ad a vasúti és vízi szállítás vonóerő szükségletéről, továbbá az európai országok vízi úthálózatáról. Bemutatja a gépnélküli hajókkal lehetséges szállítási rendszereket és a fejlődés várható irányait.
A géphajók tárgyalása során megismerteti az olvasóval a hajók üzemét, üzemeltetéséi rendszereit, a fő- és segédberendezéseket, továbbá azokat a felszereléseket, amelyek az utazás kényelmét és a hajó biztonságos üzemeltetését lehetővé teszik. Ebben a fejezetben a különböző géphajók típusain kívül bemutatja a sikló- és hordszárnyas hajókat is. a továbbiakban a tengerjáróhajókat és a tengerhajózási módszereket ismerteti. A műben gazdag ábraanyag található a méreteiről, kényelméről, meghajtási rendszeréről, sebességéről és egyéb különleges jellemzőiről híressé vált tengeri hajókról. Ezen kívül ugyancsak sok ábrával illusztrálva bemutatja a különleges rendeltetésű hajókat, és azokat a korszerű szállítási módszereket, amelyeket elterjedése forradalmasítja a vízi szállítást. Vissza

Tartalom

Tervezet5
Előszó6
Bevezetés7
Belvízi hajózás11
Gépnélküli hajók15
Uszályhajók16
Tolt uszályok34
Különleges gép nélküli hajók és vizi szállító eszközök38
A fejlődés iránya39
Géphajók40
Hajóüzemek, géprendszerek és berendezéseik43
Főüzem43
Hajógépek hajtásmódjai60
Segédüzem64
A főüzem kiszolgálását végző segédüzemi berendezések64
A hajó üzemének kiszolgálásához tartozó segédüzemi berendezések68
Az utasok és személyzetet kiszolgáló segédüzemi berendezések76
Energiaszolgáltató gépek79
Csővezetékrendszerek79
Biztonsági berendezések81
Hajók villamosgépei és berendezései81
Automatizálás a hajóüzemben90
A fejlődés iránya91
Géphajók típusai92
Vontatóhajók92
Tolóhajók100
Önjáró hajók104
Személyszállító hajók109
Siklóhajók115
Hordszárnyas hajók116
Különleges rendeltetésű géphajók119
A fejlődés iránya121
Úszóművek122
A hajózás üzemi úszóművei122
Úszó munkagépek123
A fejlődés irányai126
Hajózási módszerek127
Vontatás130
"Mellévett" alakzat138
Tolóhajózás150
Tolóhajózás csatornában152
Tolóhajózás víztárolón155
Önjáró hajózás156
Z-hajtású uszályok157
Folyam-tengeri és tengeri hajózás159
A tengeri kereskedelmi hajózás módszerei170
A hajók osztályozása173
Az alapvető tengeri hajótípusok176
A tengeri hajók tervezésének lényegi kérdései184
A legelterjedtebb tengeri hajótípusok186
Darabáru-szállító hajók190
Tömegáru-szállító hajók201
Tartályhajók202
Különleges rakodási rendszerű hajók207
A "hajóba emelve" rendszer típusai213
A "keréken a fedélzetre" rendszer típusai216
A "hajóba úsztatva" rendszer típusai218
Különleges rendeltetésű hajók221
Hűtőhajók221
Halászhajók222
Hordszárnyas hajók226
Légpárnás hajók228
Egyéb tengeri hajók231
Személyszállító hajók240
Parti és beltengeri személyszállító hajók241
Óceánjáró személyszállító hajók242
A fejlődés irányai245
Komphajók245
Melléklet249
Forrásmunkák255
Vissza
Tétel sorszám:
078

Kikiáltási ár:
1 Ft
(Minimum licitlépcső: 100 Ft)

Hátralévő idő:
Amennyiben az utolsó 5 percben licit érkezik, a lejárati időpont további 5 perccel módosul.


Leütési ár:
31.500 Ft Licitek száma: 55



Ft
Minden aukción megnyert tétel után 15% árverési jutalékot számolunk fel, amely jutalékot a megnyert árverést követően a vételár alapján azon felül kell megfizetni!