Témakörök



Lezárt aukciók


Almásy László: Autóval Szudánba

Első autó-utazás a Nílus mentén, vadászatok angol-egyiptomi Szudánban

Szerző
Almásy László
Szerkesztő
Cholnoky Jenő
Lampel Róbert (Wodianer F. és Fiai) Könyvkiadóvállalat (Budapest)
Kiadói egészvászon sorozatkötés , 240 oldal
Sorozatcím: A Magyar Földrajzi Társaság Könyvtára
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 22 cm x 16 cm
ISBN:
Aukció vége:
2022-06-26 20:00

Aukciós tétel adatai

Budapest, é. n., Lampel R. (Wodianer F. és Fiai) Könyvkiadóvállalat (Franklin-Társulat Nyomdája), 240 p. + [57] t.: ill.

Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata

A Magyar Földrajzi Társaság Könyvtára c. sorozatban (számjelzés nélkül) megjelent mű. Szerkeszti: Cholnoky Jenő.
Autóval Szudánban. Első autó-utazás a Nílus mentén. Vadászatok angol-egyiptomi Szudánban. Írta: Almásy László.
Dr. Cholnoky Jenő előszavával ellátott kötet. 82 szövegközti, fekete-fehér, feliratozott fényképpel illusztrált, valamint tartalomjegyzékkel és a képek jegyzékével kiegészített kiadás. Nyomtatta a Franklin-Társulat Nyomdája.
Kiadói egészvászon sorozatkötésben lévő példány aranyozott felirattal, színes, aranyozott, dekoratív mintázattal ellátott címfedéllel, aranyozott feliratos, díszes, néhol kopott könyvgerinccel, modern előzéklapokkal, néhol foltos belívekkel, hiánytalan állapotban.

Előszó

Száz esztendővel ezelőtt Afrika belsejébe behatolni szinte képtelen vállalkozás volt. A térképen fehér foltok fedték az óriási kontinens belsejét s kevesebbet tudtunk róluk, mint amennyit az ókori... Tovább

Előszó

Száz esztendővel ezelőtt Afrika belsejébe behatolni szinte képtelen vállalkozás volt. A térképen fehér foltok fedték az óriási kontinens belsejét s kevesebbet tudtunk róluk, mint amennyit az ókori görög-egyiptomi és római tudósok, vagy a középkorban az arab geográfusok tudtak. Néhány vakmerő utazó, köztük két magyar is: Magyar László és Teleki Samu gróf lassankint megismertették Afrika belsejét. De éppen Nachtigall, Schweinfurth, Barth, Livingstone, Stanley stb. veszedelmes és szenvedésteljes utazásai mutatták meg azt is, hogy a kontinens belseje rendkívül egyhangú, egyáltalában nem vetekedhetik Ázsiával s mégis olyan veszélyes minden utazás, hogy csak halálraszánt emberek vállalkozhattak nagyobb felfedező utakra. Részint a természet ilyen ellenséges, részint az ember. Rekkenő hőség, szárazság, másutt meg özönvízszerű esőzések, lélekölő sivatagok, puszták és szavannák, félelmetes vadállatok, gyilkos lázak állják útját az európai embernek. De még talán ezeknél is veszedelmesebb volt az afrikai ember, különösen Szudánban, a harcias hamita eredetű uralkodók országaiban. De éppen olyan veszélyes volt a belsőafrikai négerek világa is, mert ott az emberélet nagyon olcsó s az európaiakat mindenből gyűlölték. A múlt század végén az európai nagyhatalmak felosztották maguk közt Afrikát s versenyezve kezdték területeiket felkutatni s a bennszülötteket engedelmességre és békességre szorítani. Ma már Afrika túlnyomó nagy része pacifikálva van. A bennszülöttek utolsó, rettenetes lázadása az európaiak ellen, az úgynevezett mádizmus volt. Ennek kiirtása óta Afrikában csak kevés helyen veszélyesek a bennszülöttek. Ezért a kontinens belseje megnyílt az európaiak előtt s a behatolás mind könnyebb és gyorsabb lesz, a technikai eszközök fejlődésével. A francia Szaharán, Algéria és Tunisz felől már a vasút is benyomul, de azt mondhatnók, hogy állandó autózás tartja fönn az összeköttetést a guineai és szudáni néger gyarmatokkal. Ahol azelőtt csak hónapokig tartó, életveszélyes utazással lehetett keresztülvergődni, ott, a fehérlő csontokkal jelzett karavánútakon ma már néhány nap alatt játszva futnak keresztül a gépkocsik. Vissza

Tartalom

Előszó ...............................................5
Bevezetés....................................................7
Útrakészen.................................................................9
Afrika felé ...............................................11
Alexandria-Kairó ..........................................................15
Kairó ..................................... ...........18
Egyiptomon keresztül...............................
Luxor-Sellal................................................31
Az egyiptomi határig .............................................................42
A Szudánban............................................................45
Kartum..................................................101
A Kék-Nílus országában .......................................................110
Vadász-napló..............................................................................I33
Vissza északnak........................................................................277
Hazafelé.......................................... 235

KÉPEK JEGYZÉKE.
Kartumban : Szaid, Szerző, Herceg Eszterházy Antal ................1
Behajózás Triesztben. - Kairó felé. - Forgalmi akadály. -
Steindorff tanárral a piramisoknál. - Heliopolisz. - Első
próbák a sivatag homokjában .................................16-17
A Nílus töltésén. -Bonyolult zsilip-híd. - Düledező töltésen. -
A karnaki szfinksz-sorok között. - Tut-enkh-Amon sírja. -
Szaid mint útkaparó............................. 32-33
Edfú előtt. - Különös sziklaalakulatok Asszuánnál. - A Nílusjáró bárkán. - Az első kudarc a Szaharában. - Esz Szebua
temploma ......................................... 48-49
A felduzzasztott Níluson. - Próbamenet a halfai kormányzóval. - A Nubiai-sivatagban. - Nézik az autót. . . - Egy
órai deszkázás után, végre a töltésen. - A «sunshine
express». - Elszakadt a ventilátor-szíj................. 64-65
Abu-Hamed. - Deszkázás. - A Berber-sivatag sziklái felé. -
Az egyik sziklás vádiban. - Vasúti hídon. - ... óvatosan
előre ...............................................................80-81
Talpfáról-talpfára... - Végre ismét a vasútvonal «mellett». -
Berber. - Az egyik «khorom keresztül. - Csontvázak jelzik a karavánutat ................................... 96-97
A Meroe piramisoknál. - Akik már nem félnek az autótól. -
. . . hamarosan megbarátkoznak Szaiddai. - A Court-Treatt
kocsik nyomán. - Ahol nem okoztak nehézséget a «khorok»... 112-113
A lakók elmenekültek az «ördögszekér» elől. - Homoksáv a
bozótban. - Medeini gyapot-ültetvény. - Találkozás
Kartum előtt. - A Kék-Nílus hídján. - A kitűzött célnál... 128-129
Gordon pasa szobra Kartumban. - Omdurman romjai. -
A máhdi sírja. - A derék gép ünnepélyes megjutalmazása. -
A Gezira karaván útján.............................. 144-145
Gyapot-munkások. - A makvari gáton. - Sűrű bozótosban. -
Abu-hasimi táborunk. - Az első krokodilus. - Búcsú a
Steyrtől ......................................... 160-161
Csoportkép: Abdulla, Ádám, Antal, Achmed, szerző, Tom,
Abdul, Weber. - Tábori konyhánk. - Kabirjaink pihenője. - Az első nap zsákmánya. -- Elejtett tiangok beszállítása. - Vízi bak................................ 176-177
Napnyugtakor a gyöngytyúkok ezrei szállnak a viz felé. -
Elefántoktól kidöntött fák. A Dinder medre. - Esti
hangulat a folyómederben. - Antal zsiráfja,... és ami
másnapra megmaradt belőle............................ 192-193
Ariel gazella. - Tora tehén-antilope. -- Néger málhahordók. -
Antal bivalybikája félszarvát leverekedte. - Egy kis
«krok». - Visszafelé. - Strucc, arielek és tiangok Semsjinél... 208-209
Tanulmány profilokban. - Bivalykalandom másnapján.
Abdul, a preparátor. - ... «Heijja, heijja Hamla!»...... 224-225 Vissza
Tétel sorszám:
008

Kikiáltási ár:
1 Ft
(Minimum licitlépcső: 100 Ft)

Hátralévő idő:
Amennyiben az utolsó 5 percben licit érkezik, a lejárati időpont további 5 perccel módosul.


Leütési ár:
35.100 Ft Licitek száma: 44



Ft
Minden aukción megnyert tétel után 15% árverési jutalékot számolunk fel, amely jutalékot a megnyert árverést követően a vételár alapján azon felül kell megfizetni!