Témakörök



Lezárt aukciók


Naményi Ernő/Hermanné Cziner Alice/Nádai Pál: A reklám I-III.

I.: A reklám gazdaságtana - Függelékül: A reklám joga/II.: A reklám lélektana/III.: A reklám művészete

Szerző
Naményi Ernő
Beck Salamon
Hermanné Cziner Alice
Nádai Pál
Pantheon Irodalmi Intézet R.-T. (Budapest)
Könyvkötői egészvászon kötés , 301 oldal
Sorozatcím: A reklám
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 24 cm x 18 cm
ISBN:
Aukció vége:
2022-07-24 20:00

Aukciós tétel adatai

Budapest, é. n., Pantheon Irodalmi Intézet R.-T. (Globus, Bp.), 110 p. + [2] p. + [14] t., 105 p. + [3] p. + [14] t., 86 p. + [1] p. + [31] t., ill.

Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata

Első kiadás. A Reklám három részben (három kötet egy könyvben).

I. kötet: A reklám gazdaságtana. Írta: Naményi Ernő. Függelékül: A reklám joga. Írta: Beck Salamon. Tizennégy fekete-fehér és több színnel nyomott műmelléklettel (ebből hat műmelléklettel beragasztott képekkel), illetve számos fekete-fehér szövegképpel illusztrált kiadás. 110 p. + [2] p. + [14] t., ill.
II. kötet: A reklám lélektana. Írta: Hermanné Cziner Alice. Tizennégy fekete-fehér és több színnel nyomott műmelléklettel (ebből két műmelléklettel beragasztott képekkel), illetve számos fekete-fehér szövegképpel illusztrált kiadás. 105 p. + [3] p. + [14] t., ill.
III. kötet: A reklám művészete. Írta: Nádai Pál. Harmincegy fekete-fehér és több színnel nyomott műmelléklettel (ebből három műmelléklettel beragasztott képekkel), illetve számos fekete-fehér szövegképpel illusztrált kiadás. 86 p. + [1] p. + [31] t., ill.

Részletes tartalomjegyzékkel kiegészített kötetek. A könyvet a Globus nyomtatta Budapesten.
Könyvkötői egészvászon kötésben lévő példány feliratozatlan címfedéllel, hátlappal és könyvgerinccel, új előzéklapokkal, néhány oldalon ceruzás bejegyzésekkel, aláhúzásokkal és jelölésekkel, hiánytalan, átlagos állapotban.
"...A három előadó három szakterülete szerencsésen egészíti ki egymást. Dr. Naményi Ernő, dr. Hermanne Czinner Alice, dr. Nádai Pál, mindegyik olyan szélesebb területről lépett itt a reklám jelenségek mezejére, melyen az ítélőkészséget és a jelenségek összefüggésének vizsgálatát sajátíthatta el, így felvértezve írta meg az első a reklám gazdasági, a második a reklám lélektani, a harmadik annak művészi vonatkozásait. Nem tudnók megállapítani, a három közül melyik fontosabb a mai vállalkozónak. Az első részben a gazdaságtörténeti fejtegetések mellett egy egész nagy szervező munka körvonalai is kibontakoznak az olvasó előtt. Hiszen arról van szó, hogy a szükségletek felidézését, az új - ismert vagy nem ismert - áruk leírásvágyát kell megteremtenie a vállalkozónak. A reklám céljainak helyes felismerésén kívül a kollektív reklámnak, a reklámköltségvetésnek, a reklámterveknek sokféle ágazatát is elsajátítja abból a figyelmes olvasó. A reklám lélektani hatásainak vizsgálatában az alkalmazott kísérleti pszichológia sajátos területére lépünk. Szinte magunk előtt látjuk az amerikai, exakt pontosságú laboratóriumokat, melyekben száz és száz szorgos kéz, műszer és statisztikai táblázat dolgozik a reklámhatások vizsgálatán. A hirdetések sokféle fajtáját mind az üzleti hatás szempontjából vizsgálja itt az író s a tárgyalt hirdetésfajtákat bemutatván, kritikai megjegyzéseket fűz azokhoz. Hogy egy hirdetés figyelemkeltő-e, bevésődik-e az emlékezetbe, előkelő-e, vagy érzelmi hatásokat vált-e ki, egyszóval sugalló értékű-e, azt e fegyverek birtokában mindenki maga állapíthatja meg. A reklám művészetével foglalkozik a harmadik rész, mely egyúttal a reklám egész művelődéstörténetét is adja. Az ókori népektől, keletázsiai kultúráról a rómaiakon át az írott, kőbe vésett és karavánokban hordozott hirdetések sok fajtájával találkozunk itt..." - írta a műről a Magyar Grafika c. lap (1927 novmber 01./8. évfolyam/11-12. szám).

Előszó

Részlet a könyvből: A reklám és a szükségletek A kultura haladásának egyik legcsalhatatlanabb fokmérője a szükségletek sokfélesége, számuk végtelen sorozata. Ahol nincsenek szükségletek, sem... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből: A reklám és a szükségletek A kultura haladásának egyik legcsalhatatlanabb fokmérője a szükségletek sokfélesége, számuk végtelen sorozata. Ahol nincsenek szükségletek, sem a gazdasági élet, sem a tudomány, sem a művészetek nem bukkannak feladatokra és ahol kérdések nem vetődnek fel, ott megoldásuk is lehetetlen. A német munkásmozgalom megalapítója, a mult század egyik legélesebb elméje, Lassalle mondta egyik leghíresebb beszédében: "Möglichst viel Bedürfnisse haben, aber sie auf ehrliche und anständige Weise befriedigen, das ist die Tugend der heutigen, der nationalökonomischen Zeit!" "A lehető legtöbb szükséglet és ennek becsületes, tisztességes eszközökkel való kielégítése, a mai nemzetgazdasági korszak erénye." Vissza

Tartalom

Naményi Ernő: A reklám gazdaságtana Függelékül: A reklám joga írta: Beck Salamon
A reklám és a szükségletek 7
A reklám és a modern termelési rend. A márkásáru 20
A gyáripar é a nagykereskedelem reklámja 31
A kisipar és a kiskereskedelem reklámja 40
A kollektiv reklám 49
A reklámköltségvetés 54
A reklámterv 69
A reklám hatásának ellenőrzése 85
A reklámvezető feladatai és az eladó személyzet oktatása 92
A reklám joga (Beck Salamon) 96

Hermanné Cziner Alice: A reklám lélektana
Bevezetés 3
A reklámhatás 5
A reklám közönsége 8
Általános lelki sajátosságok 8
Milyen embercsoportokra akar hatni a reklám? 15
Milyen lelki állapotban éri az embert a reklám? 20
A reklámlélektan forrásai 25
A reklámhatás elemzése 28
1. A reklám közvetlen hatása 28
a) Figyelemkeltés 28
b) Olvashatóság 50
c) A felfogás irányitása 56
d) Érzelmi hatás 62
e) Meggyőzés 67
2. Emlékezeti hatás 72
3. Vásárlásra késztetés 85
Reklámformák egyénisége, elbirálási módszerek 91
1. Nyomtatott reklám 91
a) Direkt reklám 91
b) A sajtó reklámja 93
c) Az ucca reklámja 96
2. Tárgyreklám 102
a) A kirakat 102
b) A csomagolás 102
3. A védjegy 104

Nádai Pál: A reklám művészete
Reklámművészet 3
A reklám hajdani muzsikusai 6
Kikiáltóktól a rádióig 7
A sandwich-ember és családfája 9
Gutenberg a felforgató 10
A plakát 12
Ezeroltár-céduláktól a mammutplakátokig 12
Művészi kvánalmak 15
A tárgynál maradni! 18
Plakátstilusok és divatok 20
Nyomdai izlés a reklám szolgálatában 24
Apró nyomtatványok 24
Csomagolások 28
Ujsághirdetések 34
A direkt reklám 38
Hogyan készül a művészi nyomtatvány? 44
Hogy készült egykor? 44
Hogy készül ma? 46
Egy kis szintan 50
A fotó-reklám 58
Konstruktivizmus 60
Reklámhadjárat 65
Barnum, az első hadvezér 65
A tőke csapatmozdulatai 66
A jövedelmező idegen 68
Közlekedő-eszközök reklámharca 70
Szinházak, mulatók és filmek frontja 72
Épület, ucca és reklám 75
Céhek és cégek 76
Festői rendetlenség 78
Világitó házak 81
Rend vagy rendőrség 84 Vissza
Tétel sorszám:
228

Kikiáltási ár:
3.000 Ft
(Minimum licitlépcső: 100 Ft)

Hátralévő idő:
Amennyiben az utolsó 5 percben licit érkezik, a lejárati időpont további 5 perccel módosul.


Leütési ár:
45.000 Ft Licitek száma: 31



Ft
Minden aukción megnyert tétel után 15% árverési jutalékot számolunk fel, amely jutalékot a megnyert árverést követően a vételár alapján azon felül kell megfizetni!