Lezárt aukciók


Gró Lajos: Az orosz filmművészet (Kassák borítóterv)

Szerző
Gró Lajos
Munka Kiadása (Budapest) ,
Kiadói ragasztott papírkötés , 50 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 19 cm x 14 cm
ISBN:
Aukció vége:
2017-12-17 20:00

Aukciós tétel adatai

Budapest, 1931, Munka Kiadása (Bíró Nyomda Rt., Budapest), 50 p.; ill. (8 t. fot.)

Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata

Az orosz filmművészet. Írta: Gró Lajos. A kötet borítófedelén Kassák Lajos elhíresült fotómontázsa látható. 8 táblán fekete-fehér színvonalas fotókkal illusztrálva.
A szerző Gró Lajos (Bp., 1901. febr. 20. – Bp., 1943. dec. 18.) elismert kritikus, a magyar filmesztétika jelentős úttörője, az orosz filmművészet nagy és elismert ismerője, kutatója.
Nyomtatta a Biró-nyomda Rt. Budapesten. Kiadói ragasztott papírkötésű példány könyvkötő által pótolt vászongerinccel, javított címfedéllel, töredezett belívekkel, hiánytalan komplett képanyaggal.

Előszó

Egynéhány kivételes alkotáson és a burleszken kívül az emberiség látását felgazdagító filmművészet az orosz filmben kap először tartalmat, mint a tömeghez, a tömeg érdekében szóló művészet. A film... Tovább

Előszó

Egynéhány kivételes alkotáson és a burleszken kívül az emberiség látását felgazdagító filmművészet az orosz filmben kap először tartalmat, mint a tömeghez, a tömeg érdekében szóló művészet. A film tömegművészeti jellegét az orosz film emelte ki s ezzel a film jelentőségét is új oldalról mutatta meg. A művészet szociális alkotás. Új társadalmi formák új művészetet hoznak magukkal. Oroszország társadalmi átalakulása új témakört kapcsolt a művészetbe, a filmbe is: az új, szocialista embert, a munkást, és az új ember egyénen túlmenő sorsát. Az orosz film egy új, kollektivitásra törekvő társadalom mondanivalóit fejezte ki, a történelmi materializmus szemszögéből és módszereivel, a film kollektív eszközeivel. Az orosz film az élettel szemben aktívan fellépő világszemlélet és egy maximumig fejlesztett optikai kultúra eredménye, amely állást foglal úgy az élettel, mint a mai társadalommal szemben anélkül, hogy filmjellegét feladná anélkül, hogy megfilmesített szociológia, színpad, vagy irodalom lenne. Az orosz film szintetikus vízió, a realitás és a mozgásban rejlő alkotóerők tudatos alkalmazása és felhasználása. Az oroszok a felvevőgép lencséjét formálhatóvá puhították és egy társadalmi, emberi küzdelem költészetének a visszaadására kényszerítették, átértékelték a film értékeit és továbbgazdagították a látás lehetőségeit. A képiségnek és a mozgásnak a hatóerejét már Lenin is felismerte, úgy, hogy a proletariátust, mint aktív osztályt kifejező, még a mai napig is aránylag kezdetleges eszközökkel készített filmet, a tömeg politikai, erkölcsi és kulturális nívójának a felemelésére igyekeznek állami úton felhasználni. Ez magyarázza meg különben az orosz kultúrfilmnek a szerepét is, amely a higiéniai felvilágosítástól kezdve az élet minden területét átöleli, ha ennek még nem is találták meg a legjobb formáját. Vissza
Tétel sorszám:
136

Kikiáltási ár:
25.000 Ft
(Minimum licitlépcső: 100 Ft)

Hátralévő idő:
Amennyiben az utolsó 5 percben licit érkezik, a lejárati időpont további 5 perccel módosul.


Leütési ár:
110.000 Ft Licitek száma: 18



Ft
Minden aukción megnyert tétel után 15% árverési jutalékot számolunk fel, amely jutalékot a megnyert árverést követően a vételár alapján azon felül kell megfizetni!