1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Általános hitoktatási direktórium/II. János Pál pápa apostoli buzdítása a katolikus egyház püspökeihez, papjaihoz és híveihez korunk hitoktatásáról

Sacra Congregatio pro Clericis - Catechesi Tradendae


Kiadó: Szent István Társulat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 211 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 13 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Általános hitoktatási direktórium
Bevezetés15
A probléma aktualitása
Korunk világának alapvonásai
Az állandó fejlődő világról19
A mai világ pluralizmusa20
Korunk kinamizmusa21
A vallásos érzék állapota22
Korunk Egyházának vonásai
Az úgynevezett "hagyományos" hit23
A vallási közömbösség és az ateizmus24
A hit és a különböző kultúrák25
A megújítás műve26
Az Ige szolgálata
Az ige szolgálata és a kinyilatkoztatás
A kinyilatkoztatás Isten ajándéka29
A kinyilatkoztatás tettekben és szavakban történik29
Jézus Krisztus a teljes kinyilatkoztatás közvetítője és beteljesítője30
Isten Igéjének hirdetése az élő hagyomány cselekedete31
A Szentírás33
A hit válasz Isten Igéjére33
Az igeszolgálat feladata34
A hitoktatás sz Egyház lelkipásztori küldetésében
Az igeszolgálat az Egyházban35
A hitoktatás és az evangelizáció35
A hitoktatás formái36
A hitoktatás feladatai37
A hitoktatás és a hit kegyelme38
A hitoktatás és a hit feladatai38
A hitoktatás és a hitbeli megismerés39
A hitoktatás és az imádság39
A hitoktatás és az emberi lét40
A hitoktatás és a keresztények egysége41
A hitoktatás és az Egyház küldetése a világban41
A hitoktatás és az eszkatológikus remény42
A hitoktatás és a hívő élet fejlődése42
A hitoktatás gazdagsága42
Isten Igéjének hatékonysága a hitoktatásban43
Isten pedagógiája a kinyilatkoztatásban és az Egyház pedagógiája a hitoktatásban44
Hűség Isten iránt és az ember figyelembevétele44
Az Egyház tanúságtételének szükségessége45
A keresztény örömhír
Szabályok a hitoktatáshoz
A hitoktatás anyaga48
A hitoktatás célja a teljes üzenet továbbadása49
A hitoktatás anyaga szerves és eleven egység50
A hitoktatás középpontjában Krisztus áll50
A hitoktatás Szentháromság-központúsága51
Értünk és a mi üdvösségünkért52
Az igazságok hierarchiája53
Az üdvösség misztériumának történeti jellege53
A hitoktatás forrásai54
A hitoktatás általános módszertani elve55
A keresztény örömhír főbb elemei
A háromszemélyű egy Isten misztériuma56
Isten igazi tisztelete a szekularizált világban57
Isten megismerése és a szeretet tanúságtétele58
Jézus Krisztus, az Isten Fia, a mi Üdvözítőnk58
A teremtés az üdvösség rendjének kezdete59
Jézus Krisztus az egész üdvrend középpontja59
Jézus Krisztus valóságos Isten és valóságos ember, de egyetlen isteni személy60
Jézus Krisztus a világ Üdvözítője és Megváltója61
A szentésgek Krisztus művei az Egyházban62
A szentségek a maguk teljes gazdaságában62
Hitoktatás a szentségekről63
Az Eucharisztia az egész szentségi élet középpontja64
A házasság szentsége65
Az új ember66
Az ember és a keresztény szabadság67
Az emberi bűn68
A keresztények erkölcsi élete69
A szeretet tökéletessége70
Az Egyház Isten népe és az üdvösség intézménye71
Az Egyház mint közösség72
Az Egyház az üdvösség inzézménye73
Mária Isten Anyja, az Egyház Anyja és példaképe74
Végső életközösség Istennek74
Módszertani elemek
E rész természete és célja77
A hitoktató feladata77
Az induktív és deduktív módszer78
A formulák79
A tapasztalat79
A növendékek aktivizálása80
A csoportok81
Az életkorok szerint differenciált hitoktatás
E rész természete és célja83
A kisgyermekkor jellemző vonásai és jelentősége84
A gyermekkor jellemző vonásai és jelentősége85
Az iskolába nem járó gyermekek86
A vallásilag közömbös családban élő gyermekek87
A serdülőkor és az ifjúkor adottságai és jelentősége87
Az életérzés megszerzése89
A figyelem igaz értékekre irányítása90
A személyiség autonómiája90
A fiatalok csoportjai90
Értelmi igények91
A cselekvés92
Az iskolába nem járó fiatalok92
A fogyatékos gyermekek és fiatalok93
Az érett felnőttkor93
A felnőttkor dinamikus jellemzői94
A személy tökéletessége95
Az öregkor95
Különleges formák a felnőttek hitoktatására96
A felnőtt hitoktatás sajátos feladatai97
Az igehirdetés lelkipásztori megvalósítása. A lelkipásztori tevékenység
Helyzetelemzés100
A cél100
A helyzetfelmérés tárgya101
A módok101
A hatások
Tevékenységi program
Az elérendő cél103
Az alkalmazandó eszközök103
Szabályok104
A felelősség felosztása és felkeltése104
A hitoktatóképzés
A hitoktatók képzése105
Intézmények és iskolák hitoktatók számára106
Folyamatos továbbképzés106
A képzés célja106
A teológiai, antropológiai és módszertani képzés107
A hitoktatás művészetének megtanulása108
A hitoktatók lelki élete108
A hitoktatók képzése109
A munkaeszközök
A hitoktatási direktórium110
Munkatervek110
Katekizmusok110
Tanítási szövegek111
Segédkönyvek a hitoktatóknak111
Az audiovizuális eszközök112
A tömegkommunikációs eszközök112
Programozott oktatás113
A hitoktatás megszervezése
Hitoktatási szervezetek113
Egyházmegyei szervezetek113
Érsekségi szervezetek114
Országos szervezetek114
A hitoktatás összehangolása az általános lelkipásztori munkával
A hitoktatás és a lelkipásztorkodás115
A felnőttek keresztségi előkészülete116
A tudományos kutatás116
Nemzetközi együttműködés és kapcsolatok a Szentszékkel
Nemzetközi együttműködés117
A Római Szentszék118
A Klérus Kongregáció118
Kiegészítés az első gyónásról és áldozásról
Az értelem használatának kora121
A gyermekek lelkiismeretének alakítása és növekedése122
A gyónás fontosságának feltárása a gyermek előtt122
Néhány új tapasztalatról122
Az érvényben levő gyakorlat nagy értéke123
II. János Pál pápa apostoli buzdítása a katolikus egyház püspökeihez, papjaihoz és híveihez korunk hitoktatásáról
Bevezetés
Krisztus utolsó parancsa131
VI. Pál pápa törekvései132
A Szinodus132
Buzdításunk célja133
Egy a mi Mesterünk: Jézus Krisztus
Eljuttatni a Krisztussal való közösségre135
Jézus Krisztus tanításának átadása136
A tanító Krisztus137
Az egyetlen Mester138
Krisztus egész életével tanít138
Az Egyház régi tapasztalatai
Az apostolok küldetése140
Az apostoli kor hitoktatása 141
Az egyházatyák korának hitoktatása142
A hitoktatás a zsinatokon és a missiókban142
A hitoktatás az Egyház joga és kötelessége143
Feladat, amelyet elsőbbség illet144
Általános és különleges felelősség a hitoktatásért145
Szüntelen és kiegyensúlyozott megújulás146
A hitoktatás az egyház lelkipásztori és missziós tevékenységében
A hitoktatás az evangelizáció egyik formája147
A hitoktatás és az Evangélium első hirdetése148
A hitoktatás sajátos célja149
A rendszeres hitoktatás fontossága150
A hitoktatás és az élet152
A hitoktatás és a szentségek153
A hitoktatás és az egyházi közösség153
A tág értelemben vett hitoktatás szükségessége a hit megérlelődéséhez és megerősödéséhez154
A teljes Evangélium
Az evangéliumi üzenet tartalma156
A forrás156
A Credo. a tanítás kiváltságos formulája157
El nem feledhető részek158
A hitoktatás anyagának szerves egysége160
A megfelelő pedagógiai módszerek alkalmazása161
A hitoktatás ökumenikus oldala162
Ökumenikus együttműködés a hitoktatás területén164
A különböző vallásokat egybefogó tankönyvek165
Mindenkinek szüksége van a hitoktatásra
A gyermekek és az ifjúság jelentősége166
A kisgyermekek167
A gyermekek167
A serdülők168
Az ifúság169
A hitoktatás alkalmazkodása az ifjúsághoz170
A fogyatékosok171
A vallásos háttér nélküli fiatalok172
A felnőttek172
A katechumenok173
Speciális és kiegészítő hitoktatások173
A hitoktatás néhány módja és eszköze
A hírközlő eszközök175
A hitoktatás helyei és alkalmai176
A homília177
A hittankönyvek178
A katekizmusok179
Hogyan történjék a hitoktatás
A hitoktatás különféle módszerei181
A kinyilatkoztatás és a megtérés szolgálata181
Az evangélium beleszövődése a kultúrákba182
A népi vallásosság elemeinek felhasználása184
A memorizálás185
A hit öröme a világ nehézségei között
A keresztény identitás megerősítése187
A viág közömbössége187
A kutatás és a hit bizonyossága188
A Hitvallás szolgálatára alkalmas nyelv189
Kutatás és bizonyosság a hit területén190
A hitoktatás és a teológia191
Mindannyiunk feladatáról van szó
Bátorítás mindazokhoz, akik felelősek a hitoktatásért193
A püspökökhöz193
A papokhoz195
A szerzetesekhez195
A laikus hitoktatókhoz196
A plébániákról197
A családokról199
Az iskola200
Az ifjúsági mozgalmak202
Hitoktatóképző intézetek202
Befejezés
A Szenlélek a lelkek tanítómestere204
Mária a tanítványok anyja és mintaképe206
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Általános hitoktatási direktórium/II. János Pál pápa apostoli buzdítása a katolikus egyház püspökeihez, papjaihoz és híveihez korunk hitoktatásáról

Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
1.840 Ft
1.470 ,-Ft 20
7 pont kapható
Kosárba
konyv