A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Commodore 64

Felhasználói kézikönyv

Fordító
Lektor

Kiadó: Novotrade Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 164 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-02-5534-0
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Üdvözöljük az Olvasót a COMMODORE 64-es tulajdonosok népes táborában. Gépünk a személyi számítógép kategóriában az egyik legjobb a világon. Ugyanezt a színvonalat szeretnénk biztosítani a COMMODORE... Tovább

Előszó

Üdvözöljük az Olvasót a COMMODORE 64-es tulajdonosok népes táborában. Gépünk a személyi számítógép kategóriában az egyik legjobb a világon. Ugyanezt a színvonalat szeretnénk biztosítani a COMMODORE 64-es felhasználói kézikönyv esetében is, ezért nagy súlyt fektettünk az érthetőségre és a világos, logikus szerkezetre. Igyekeztünk minden információt megadni a gép biztonságos üzembe helyezéséhez és szakszerű kezeléséhez. A BASIC nyelv alapjainak ismertetésével a saját programok készítéséhez kívántunk segítséget nyújtani. Azok számára, akik megelégednek a készen kapható programok felhasználásával, az összes ehhez szükséges ismeretet a könyv elején sűrítettük össze. Nézzük ezek után röviden, hogy mi mindenre is képes a COMMODORE 64-es! A grafika tekintetében bizonyára kategóriájának bajnoka. A konstruktőrök a SPRITEgrafika kitalálásával korábban szinte elképzelhetetlen animációs lehetőségeket biztosítottak. A képernyőn egyidejűleg 8 különböző általunk konstruált alakzatot mozgathattunk 3 színben anélkül, hogy ehhez bonyolult programozási trükkökre lenne szükségünk. Az alakzatok "összeütközése" egyszerűen regisztrálható és előre programozott akciókkal köthető össze. így váltható ki pl. egy robbanás a játékprogramokban két űrhajó ütközésekor. A beépített hanggenerátor versenyre kelhet jó néhány szintetizátorral. Egyidejűleg három egymástól teljesen független szólamot szólaltathatunk meg, mindegyiket a teljes 8 oktáv hangterjedelemben. Négy hullámforma (négyszög, fűrészfog, háromszög, zaj) közül választhatunk. Rendelkezésünkre áll továbbá egy programozható burkológörbe generátor, felül-, alul-, ill. sávátmetsző szűrők, valamint egy hangerő- és rezonanciaszabályozó. A "komponált" zene megfelelő minőségű visszaadásához a COMMODORE 64-esre HiFi erősítőt köthetünk. Ha már itt tartunk..., gépünk a különböző perifériás készülékek hozzákapcsolásával rendszerré bővíthető. A programok tárolásához egy kazettásegységet és max. 5 VC 1541-es típusú hajlékonylemezes meghajtót köthetünk össze a COMMODORE 64-essel. A VC mátrixnyomtatóval programlistáinkat, leveleinket stb. nyomtathatjuk ki. Ha érdeklődünk a CP/M operációs rendszer iránt, akkor gépünket egyszerűen elláthatjuk egy Z80-as mikroprocesszort tartalmazó kártyával. Ez a felhasználói kézikönyv nem kevésbé fontos, mint az imént felsorolt ún. hardver elemek. Nem mond el mindent a számítógépről és a programozásról, de összefoglalja azokat az alapismereteket, amelyeknek a birtokában később elmélyedhetünk a rendelkezésre álló szakirodalomban. Ne felejtsük azonban el, hogy néhány nap alatt nem válhatunk gyakorlott programozóvá; legyünk tehát türelmesek és tanulmányozzuk át gondosan, pontról-pontra a kézikönyvet! Mindehhez sok sikert is kellemes szórakozást kívánunk. Vissza

Tartalom

Bevezetés9
Az üzembe helyezés11
A Commodore 64-es üzembe helyezése12
Összekapcsolás a tv-készülékkel13
Bekapcsolás15
Hibakeresés16
A színek beállítása17
Első lépések19
A billentyűzet20
A Commodore 64-es alaphelyzetbe állítása22
Programok betöltése és tárolása23
A PRINT parancs és számolás a Commodore 64-essel26
Az elsőbbségi szabályok29
A PRINT parancs idézőjellel és idézőjel nélkül30
BASIC programozási ismeretek31
GOTO32
A szerkesztés33
Változók34
IF...THEN (ha...akkor)36
FOR...NEXT ciklus (következő)38
További BASIC utasítások41
Bevezetés42
Mozgás a képernyőn42
INPUT (bevitel)44
GET (elvesz)46
Véletlenszám-előállítás47
Kitalálós játék49
Kockajáték50
Véletlengrafika50
Grafika haladóknak53
Szín és grafika54
Színbeállítás PRINT utasítás54
CHRS színkódok55
PEEK és POKE57
Képernyőgrafika59
A képernyő tártérképe59
Színtár61
Újabb labdajáték62
SPRITE grafika65
Bevezetés66
A SPRITE-ok szerkesztése67
Néhány megjegyzés a SPRITE-okhoz72
Bináris aritmetika73
Hangkeltés a Commodore 64-esen77
A hangkeltő programok szerkezete78
Példaprogram79
Zene a Commodore 64-esen80
A hangjellemzők beállítása82
Komponálás a Commodore 64-esen85
Hanghatások86
Példák hanghatásokra86
Programozás haladóknak89
READ és DATA90
Középérték92
Indexelt változók93
Dimenionálás95
Kockajáték96
Kétdimenziós tömbök97
Függelékek101
Bevezetés102
A COMMODORE 64-es tartozékai és a szoftver103
Műveletek a kazettásegységgel105
BASIC107
BASIC kulcsszavas rövidítése123
Képernyőkódok125
ASCII és CHR$ kódok128
A képernyő- és a színtár térképe130
Származtatott matematikai függvények132
Csatlakozókiosztás133
Gyakorlóprogramok136
BASIC programok honsoítása a COMMODORE 64-esen141
Hibaüzenetek143
Irodalom145
SPRITE regiszter kiosztás146
COMMODORE 64-es hanggenerálás148
A hangjegyek frekvenciaparaméterei151
A COMMODORE 64-es tárkiosztása154
Képernyővezérlő karakterek159
Nagyfelbontású grafika a COMMODORE 64-esen160
PRINT FRE(0)161
A funkcióbillentyűk kódjai162
C64-es programok betöltése CBM készüléken (3,4,8000)163
A kerék (paddle) és a botkormány (joystick) kezelése164
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv