1.034.696

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Értelmezési és bevezetési útmutató a Comenius 2000 I. intézményi modellhez


Kiadó: Comenius Igazgatóság
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 112 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-00-9406-1
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az Oktatási Minisztérium a COMENIUS 2000 Közoktatási Minőségfejlesztési Program követelményrendszerét 2000 év tavaszán tette közzé és azóta támogatja pályázati formában és különböző egyéb... Tovább

Előszó

Az Oktatási Minisztérium a COMENIUS 2000 Közoktatási Minőségfejlesztési Program követelményrendszerét 2000 év tavaszán tette közzé és azóta támogatja pályázati formában és különböző egyéb szolgáltatások megszervezésével és finanszírozásával (módszertanok terjesztése, továbbképzések, stb.) a közoktatási minőségfejlesztési modellek terjedését a magyar közoktatási rendszerben. Az eddigi tapasztalatok és a minőségfejlesztés tömeges terjedése szükségessé és egyúttal lehetővé tették a modellek követelményrendszerének leírásán túl egy részletesebb értelmezés és a modellek kiépítésének tervezését segítő bevezetési útmutató elkészítését. A modellértelmezés célja, hogy a követelmények részletes kibontásával és magyarázatával tegye egyértelművé és könnyen érthetővé a magyar közoktatás minden szereplője számára a minőségfejlesztés tevékenységeit és lehetséges hasznait, illetve gyakorlatias tanácsokkal szolgáljon a modelleket a saját helyzetükre „lefordító", értelmező intézmények számára. A bevezetési útmutató alapvető célkitűzése, hogy segítsen meghatározni a modellek alkalmazásához szükséges intézményi feltételeket (vezetői célok, szervezeti stabilitás, stb.), a kiépítéséhez szükséges legfontosabb tevékenységet, a bevezetési projekt logikáját és a szükséges lépéseket. A megértést segítendő az értelmezés és a bevezetési útmutató a modell-leírások szövegét pontosan idézve lépésről-lépésre halad a modell bemutatásában és kitér a megvalósítás eddigi tapasztalatai alapján gyakran felmerült kérdésekre, tipikus félreértésekre és hibákra is. A modellek kiépítésekor különlegesen fontosnak tartott kommunikációs pontokra és fő üzeneteikre mindkét mű külön is felhívja a figyelmet, hiszen a minőségfejlesztés a munkatársak folyamatos bevonása és tájékoztatása nélkül elveszti értelmét. Az értelmezés és a bevezetési útmutató külön jelzi a minőségfejlesztési munka során létrehozni javasolt dokumentáció elemeit és tartalmát. A dokumentáció létrehozásakor az intézmény teljesen szabadon dönthet, mit őriz meg és mit nem, de ajánlott mindazon információkat tartalmazó dokumentumok megőrzése és rendezése, melyek a belső vagy külső tájékoztatásra, vagy a munka későbbi szakaszában forrásként felhasználhatók. A modellek kiépítésekor érdemes a megőrzendő információkat projektdokumentációban gyűjteni, míg a bevezetés után a minőségfejlesztési dokumentáció be kell, hogy tagolódjon az intézmény belső dokumentációs rendjébe. Mind a modellértelmezést, mind a bevezetési útmutatót elsősorban a minőségfejlesztésbe bekapcsolódó intézmények vezetőinek és munkatársainak ajánljuk. Természetesen haszonnal forgathatja e dokumentumokat a bevezetést segítő tanácsadó is, főképp a közös nyelv megtalálása és a helyes helyi, intézményi értelmezés kialakítása végett. Nyomatékosan fel szeretnénk azonban hívni az intézményekben dolgozó és a modelleket kiépítő pedagógus és nem pedagógus munkatársak figyelmét, hogy a megvalósításhoz vegyék igénybe a Comenius 2000 Programigazgatóság által biztosított további szolgáltatásokat, a térítésmentesen hozzáférhető módszertani CD-t [2], az akkreditált továbbképzéseket és más segítséget, mivel a bevezetési útmutató és az értelmezés nem elegendő mindazon kérdések megválaszolására, melyek a sikeres intézményi minőségfejlesztési projekthez szükségesek. Vissza

Tartalom

Előszó 5
Jelmagyarázat 7
A modell bevezetésének feltételei 9
A program előkészítése, projektindítás
(A modell bevezetésének előkészítő lépései) 14
1. Nyitott önértékelés 20
2. A partnerek (érdekelt felek) azonosítása 30
3. A partnerek (érdekelt felek) igényeinek és elégedettségének felmérése 44
4. Az igények elemzése 59
5. A célok és prioritások meghatározása, illetve módosítása 66
6. Intézkedési terv készítése 76
7. Intézkedési tervek megvalósítása, értékelése, korrekciós tervek 82
8. Irányított önértékelés 92
9. A COMENIUS I. modell fenntarthatósága intézményünkben 109
Hivatkozott irodalom 112
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Értelmezési és bevezetési útmutató a Comenius 2000 I. intézményi modellhez Értelmezési és bevezetési útmutató a Comenius 2000 I. intézményi modellhez Értelmezési és bevezetési útmutató a Comenius 2000 I. intézményi modellhez

A lapélek enyhén foltosak. A borító kissé kopottas, elszíneződött.

Állapot:
1.840 Ft
920 ,-Ft 50
7 pont kapható
Kosárba
konyv