1.035.018

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Etikai kódex

A Magyarországi Katolikus Egyház közoktatási intézményeiben dolgozó pedagógusok számára


Kiadó: Katolikus Pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 27 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A nevelési és oktatási munka felelős etikai cselekvés. Ezért a katolikus közoktatási intézmények gyakorlatában keresztény erkölcsi alapelvek érvényesülnek. Ezeknek átfogó hatálya kiterjed... Tovább

Előszó

A nevelési és oktatási munka felelős etikai cselekvés. Ezért a katolikus közoktatási intézmények gyakorlatában keresztény erkölcsi alapelvek érvényesülnek. Ezeknek átfogó hatálya kiterjed mindazokra, akik bármilyen mértékben részt vesznek az intézmény tanulóinak nevelésében. Valamennyi kisegítő dolgozó a nevelési célokat tekintve az oktatást végző tanárok munkatársa.
Az etikai kódex nem illemszabályok és előírások gyűjteménye, nem is olyan kézikönyv, amely részletesen szabályozza a nevelők felelős cselekvését. Csupán azokat az íratlan, de közmegegyezéssel elfogadott etikai normákat sorolja fel, amelyek mindenkor időszerűek. Nem szankcionáló jellegűek, de föltétlenül irány- és útmutatók a katolikus intézmények tanárai és dolgozói számára. Kívánatos, hogy az intézmények belső szabályzataiban megfogalmazott jogok és kötelezettségek a kódex szelleméhez igazodjanak, természetszerűleg kiegészítve az egyházmegye, illetve az intézmény védőszentjének vagy a fenntartó szerzetesrend lelkiségének, karizmáinak sajátos vonásaival. Vissza

Tartalom

Bevezetés5
A katolikus nevelés-oktatás szentírási alapelvei5
Az egyház nevelésre irányuló alapelvei7
A katolikus iskola lényegének meghatározása8
Az iskola fogalma8
A katolikus iskola sajátossága (lásd C. I. C. 800., 802-803. kánon)9
A katolikus iskola feladatai és belső tartalma10
A katolikus hit és erkölcsi alapelvek érvényesülése a katolikus iskolában, intézményben12
A katolikus nevelő intézmény a keresztény nevelőközösség találkozásának helye12
A keresztény ember jellemvonásai a keresztény humanizmus tételei nyomán13
A katolikus oktatási intézményben folyó nevelő-oktató munkát, valamint a kollegiális kapcsolatokat meghatározó szempontok15
A katolikus nevelő konkrét élethelyzeteinek erkölcsi alapelvei17
A nevelő tanítványához17
Munkatársaihoz20
Iskolájához21
Tanítványai szüleihez, családjához22
Egyházához23
A nemzethez, a hazához23
A szaktárgyához való viszonyában24
Felhasznált irodalom25
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Etikai kódex
Állapot:
940 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba
konyv