1.035.018

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Innováció a tudásalapú gazdaságban

Az innováció hatásai az oktatásra és a tanulásra

Fordító

Kiadó: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 140 oldal
Sorozatcím: Tények és érvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-682-687-1
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

E kiadvány fordításával bátorítjuk azokat, akik szerint még nem késtünk le arról, hogy az oktatás világában felvegyük a modem tudásközpontú társadalmak által diktált tempót, előtérbe helyezve az eredményességet, a méltányosságot, valamint a rendszer hatékonyságát szolgáló innovációs eszköztárat. Az innováció a tanítás-tanulás világában is nélkülözhetetlen, érinti az oktatási intézmények szervezetét, munkamódszereit, szolgáltatásainak kínálatát. A sok belső változó által meghatározott innovációs képesség függ a külső tényezőktől is. A kötet e tényezők és az általuk befolyásolt oktatási innovációs folyamatok megértéséhez nyújt segítséget. A változó elvárások kontextusába helyezve értelmezi a tudás és a tudásalapú közösségek fogalmait. Központi szerepet szán annak a metaforának, amelyben négy „pumpa" hatásain keresztül megérthetjük az innováció fontos hajtóerőit, amik kedvező feltételeket teremtenek az újító erejű változásokhoz. Számos további kérdés mellett vizsgálja a nyilvánosság... Tovább

Fülszöveg

E kiadvány fordításával bátorítjuk azokat, akik szerint még nem késtünk le arról, hogy az oktatás világában felvegyük a modem tudásközpontú társadalmak által diktált tempót, előtérbe helyezve az eredményességet, a méltányosságot, valamint a rendszer hatékonyságát szolgáló innovációs eszköztárat. Az innováció a tanítás-tanulás világában is nélkülözhetetlen, érinti az oktatási intézmények szervezetét, munkamódszereit, szolgáltatásainak kínálatát. A sok belső változó által meghatározott innovációs képesség függ a külső tényezőktől is. A kötet e tényezők és az általuk befolyásolt oktatási innovációs folyamatok megértéséhez nyújt segítséget. A változó elvárások kontextusába helyezve értelmezi a tudás és a tudásalapú közösségek fogalmait. Központi szerepet szán annak a metaforának, amelyben négy „pumpa" hatásain keresztül megérthetjük az innováció fontos hajtóerőit, amik kedvező feltételeket teremtenek az újító erejű változásokhoz. Számos további kérdés mellett vizsgálja a nyilvánosság kérdését, amely az információs korban a demokratikus tudásmegosztás ideájának fontos eszköze. Vissza

Tartalom

Magyarország és a tudásgazdaság kihívásai - bevezető gondolatok (Kovács István Vilmos) 11
A tudás és menedzsmentje 12
A „tudáskezelés" gyakorlatának tudatossága 13
A tudástársadalom és a tudásgazdaság fogalmak a hazai közpolitikai tervekben 15
A tudásalapú gazdaság és társadalom létrejötte érzékelhető kényszereket és
lehetőségeket is teremt 19
Helyünk Európában 27
Irodalom 36
Rövid összefoglaló 37
Bevezető
1. FEJEZET 43
A tudásalapú társadalom gazdasági alapvetései 43
1.1 Bevezetés 44
1.2 Történelmi háttér 43
1.3 A „tudás" fekete dobozának feltárása 51
1.4 Tudásalapú közösségek mint a gazdasági változás mozgatórugói 51
1.5 Néhány megválaszolatlan kérdés 55
1.6 Kihívások
Irodalom
2. FEJEZET
Az innováció tartálya és a négy pumpa: az innováció feltérképezése az oktatási szektorban 73
2.1 Bevezetés 74
2.2 Az első innovációs pumpa: a tudományon alapuló innováció 76
2.3 Az innováció második pumpája: együttműködés a felhasználók és/vagy a gyakorlati szakemberek között - "horizontálisan" szerveződő innováció 78
2.4 Az innováció harmadik pumpája: moduláris szerkezetek, amelyek külön-külön szabadon újíthatnak, egy egységes rendszerbe tömörülnek 85
2.5 Az innováció negyedik pumpája: infokommunkiációs technológiák (IKT) 89
2.6 Az innovációs kapacitással feltöltendő négy pumpa 93
2.7 Az innováció négy pumpája és az oktatási ágazat 97
2.8 Következtetések - Oktatáspolitikai kihívások 109
Irodalom 114
3. FEJEZET
A tudás és az innováció társadalmi dimenziója 117
3.1 Bevezetés 117
3.2 A tudásgazdaság alapvetően közösségi jellege 118
3.3 A tudás privatizációja? Az oktatásban érzékelhető általános tendenciák és
nyugtalanító tényezők 124
3.4 Következtetések: a köztulajdon újraélesztését indokló három tényező 132
Irodalom 135
Záró gondolatok 137
Irodalom 140
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Innováció a tudásalapú gazdaságban Innováció a tudásalapú gazdaságban
Állapot:
1.980 Ft
990 ,-Ft 50
15 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Innováció a tudásalapú gazdaságban
Állapot:
1.980 Ft
1.380 ,-Ft 30
21 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Innováció a tudásalapú gazdaságban Innováció a tudásalapú gazdaságban
Állapot:
1.980 ,-Ft
30 pont kapható
Kosárba
konyv