1.035.017

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyar reklámetikai kódex


Kiadó: Magyar Reklámszövetség
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 28 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A reklám ebben az évszázadban világszerte olyan tényezővé vált, amely nemcsak a gazdasági életre gyakorol többé-kevésbé mérhető hatást, hanem a fogyasztók befolyásolásán keresztül a társadalmi... Tovább

Előszó

A reklám ebben az évszázadban világszerte olyan tényezővé vált, amely nemcsak a gazdasági életre gyakorol többé-kevésbé mérhető hatást, hanem a fogyasztók befolyásolásán keresztül a társadalmi közérzet, a közvélemény kialakulásában is szerepet játszik. Ezért az erkölcsi normákba ütköző, megtévesztő, félrevezető, vagyis általában a tisztességtelen reklám elleni küzdelem a fejlett ipari országokban már évtizedek óta folyik, és ez a törekvés számos ország reklámszakmai szervezeteit a tisztességtelen reklám megakadályozását célzó jogszabályokon túlmenő, a reklámtevékenység részleteire és egyes különleges erkölcsi vonatkozásaira is kiterjedő szakmai önszabályozásra késztette. 1937-ben a párizsi székhelyű Nemzetközi Kereskedelmi Kamara egy, azóta több ízben is módosított nemzetközi reklámetikai kódexet adott ki.
Hazánkban az 1923. évi V., a jelentős részben még ma is hatályban lévő - tisztességtelen verseny - törvény már tilalmazta az etikátlan reklámot. Az említett törvény megalkotóit elsősorban a tőkés versenyben résztvevő versenytárs-vállalatok érdeke vezette, azonban felszabadulás utáni jogszabályaink e körbe tartozó rendelkezései és tilalmai már mindenekelőtt a fogyasztókat védik a társadalmilag nem kívánatos reklám megnyilvánulásaival szemben. Az utóbbi években a fogyasztók védelmének szempontja még inkább teret nyert. Vissza

Tartalom

Bevezetés1
A Kódex szabályainak érvényessége1
Fogalmi meghatározások, értelmezések3
Alapelvek
A reklámtevékenység gazdasági és társadalmi feladatai4
A fogyasztókkal való kapcsolat elvei4
Előírások
Az állami és társadalmi rend védelme6
A reklám azonosítása, illetve megkülönböztetése6
Tárgyi és motivációs tilalmak6
Befeketítés, összehasonlítások7
A személyiség és hírnév védelme8
Az árumegjelölések védelme, utánzásuk tilalma8
Élet- és vagyonbiztonság, balesetveszély9
Gyermekek és fiatalkorúak9
Közérdekű célok9
Igazmondás, szavahihetőség9
Hivatkozások10
Árak, árengedmények10
Részletfizetéses vásárlás, áruhitel igénybevétele11
Pályázatok, versenyek, jutalomdíjak kitűzése11
Jótállás (garanciális kötelezettség)11
Katalógus útján és postai úton történő eladás11
Megrendelés nélkül szállított áru12
Alkalmaztatás és szakmai tanfolyamok12
Bedolgozó munka12
Utazások12
Ingatlanforgalom13
Felelősség14
Ellenőrző testület és intézkedései15
Zárórendelkezések16
Függelék
A Függelék jellege17
A Kódex és a tételes jog kapcsolata17
A társadalompolitikai célokat szolgáló propaganda és a Kódex17
A vállalatok és a reklámtevékenységben résztvevő személyek etikus magatartása18
Közerkölcs és jóízlés18
A fogyasztók védelme18
A burkolt reklám tilalma19
A reklám megkülönböztethetőségének erősítése19
Csak részben kielégíthető fogyasztói kereslet19
Alkoholos italok és dohányneműek bolti reklámozása20
Erotikus motívumok alkalmazása20
Az indokolt, megalapozott és nem félrevezető összehasonlítás20
Emberi tulajdonságok ábrázolási módja20
A kegyeleti érzés védelme21
A fogyasztó személyiségének védelme21
Gyermekek és fiatalok szerepeltetése21
A gyermekek védelmének különleges követelményei21
A reklám gyermekekre és fiatalokra gyakorolt hatásának mérlegelése22
Az igazmondás (szavahihetőség) főbb kritériumai22
Megtévesztő, bár igaz állítások23
Egészségügyi, illetve gyógyhatású termékek reklámozása23
A fogyasztói ár feltüntetése23
Időszakos árleszállítás, árengedményes vásár24
Pályázati és versenyfelhívások tartalmi követelményei24
Az utazások feltételeinek részletezése24
Reklám-szakvállalatok, eszköztulajdonosok25
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv