1.034.171

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógiai kislexikon

Továbbképzési emlékeztető a szentlőrinci iskolakisérletben közremüködő nevelők számára/Vitaanyag

Kiadó:
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 81 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN:

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

1. Akceleráció és szociális érettség
Az akceleráció: felgyorsult testi és intellektuális fejlődés. Leontyevnek, a neves szovjet pszichológusnak az a véleménye, hogy az információáradat... Tovább

Előszó

1. Akceleráció és szociális érettség
Az akceleráció: felgyorsult testi és intellektuális fejlődés. Leontyevnek, a neves szovjet pszichológusnak az a véleménye, hogy az információáradat előrehajtja ugyan az intellektuális fejlődést, de a személyiségfejlődés rovására.
A szociális érettség lényege, hogy az ember képes-e a társadalmi életben való tudatos és felelősségteljes részvételre.
Korunk sajátos civilizációs ellentmondása, hogy miközben a testi és intellektuális fejlettség egyre korábban jelenik meg /a serdülőkor kezdete mind előbbre tolódik/, a szociális érettség egyre később következik be. Vissza

Tartalom

1. Akceleráció és szociális érettség
2. Alapdokumentumaink /időrendben/
3. Alapdokumentumaink kialakításának folyamata
4. Alapközösség, elsődleges közösség, teljes közösség
5. Az alapvető fogalmak
6. Alapvető strukturák
7. Az általános iskola belső tagolódása
8. Az általános iskola feladata
9. Anyanyelvi kultúra, anyanyelvi nevelés
10. Az anyanyelvi nevelés feladatai a szaktárgyak tanításában
11. A családok megismerésének főbb szempontjai
12. Az egyéni képességek egyenlőtlen fejlődése
13. Az életkori sajátosságok
14. Az érlelődési idő
15. Az elsajátíthatóság feltételei
16. Fakultatív tantárgy
17. Felzárkóztató program
18. A fogalomalkotás Dienes-féle algoritmusa
19. A gondolkozási képességek fejlesztése
20. A haladási ütem a tanitásban
21.Indukció és dedukció, analizis és szintézis
22.Intelligencia
23.Intenzív szakasz
24.Az iskola hatása a családra
25. Iskolaközösség
26. Iskola és úttörőcsapat
27. Iskolakísérletünk általános jellemzői
28. Az iskolakísérlet 2 rendszerépités
29. Iskolánk tényleges funkciói
30. Az iskolarendszer
31. Az iskolai ártalmak forrásai
32. Az ismeretállomány befejezettsége-befejezetlensége
33. Az ismeretlen bevezetése az ismert bázisán
34. A komplex tantárgy
35. "Komplex tanár", "szaktanárok komplex munkacsoportja"
36. A komplex nagyrendszer
37. A közéleti-politikai tevékenység
38. A közvetítés és az elsajátítás egysége
39. Közvélemény
40. Kreativitás
41. A lényegi egyszerűsítés
42. A mindennapi élet kulturája
43. "Mindig minden tananyag"
44. A módszertani kultura
45. A műveleti eszközök
46. A művelődési hátrányok csökkentése
47. Nevelés
48. A nevelés forradalma
49. A nevelési folyamat tendenciaszerüsége
50. Nevelési idő, tanulmányi idő
51. A nevelő tevékenységek rendszere
52. A neveléstudomány
53. Az optimális megoldás valószínűsége
54. Az optimális tananyagmennyiség
55. Óratervi szakkörök
56. Az osztályközösség pedagógiája" és "az iskolaközösség pedagógiája"
57. Az össztársadalmi gyakorlat fogalma és összetevői
58. A párhuzamos hatás
59. Partikuláris egyén, totális egyén
60. A pedagógiai kisérlet
61. A permanens művelődés iskolai megalapozása
62. A problémamegoldó gondolkozás
63. A régebben tanultak "gyakorlása" és az uj ismeretek
"bevezetése"
64. A spirális-teraszos tananyagfelépités
65. Stratégiai fegyelem, taktikai szabadság
66. A szabadidő-tevékenység
67. A szakkörök /nem óraterviek/
68. A személyiség
69. A tananyag kiválasztásának fő szempontjai
70. A tananyag matematizálása
71. A tananyagmennyiség elemi egysége
72. A tananyag tantárgyankénti elrendezésének lehetőségei
73. A tananyagtervezés két utja
74. A tananyag világnézeti egysége
75. A tanítás-tanulás alapvető funkciója
76. A tankönyvek
77. A tantárgyi rendszer elemeinek leirása
78. Tantárgyi rendszerünk egészében és elemeiben
79. A tantárgyak tipusai
80. A tantervileg kötetlen órák
81. A tantervi minimum
82. Tanulás
83. A tanulás motivumai
84. A tanulás tanitása
85. Tájékozódó felmérés
86. A társadalmi gyakorlat és a nevelés kapcsolatának
történeti tipusai
87. A távlati vonalak rendszere
88. Teljesítménymérés
89. A termelés és gazdálkodás alapvető pedagógiája
90. A továbbtanulás biztosítékai
91. Tudás
92. Tudomány-tantárgy viszony
93. A tudományos-technikai forradalom
94. Tulajdonképpeni felmérés
95. Valóságmodell
96. A világkép fogalma "iskolai használatra"
97. Világkép és világnézet
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv