1.034.202

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Üzletkötők a piackutatásban


Kiadó: Saldo Pénzügyi Tanácsadó és Informatikai Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 112 oldal
Sorozatcím: Értékesítési tanácsadó
Kötetszám: 2
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-621-727-0
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrával illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Erőteljes verseny, a piacon megjelenő új versenytársak, új termékek és a termékekkel, szolgáltatásokkal szembeni új elvárások gondoskodnak a piac mind gyorsabb változásáról. Az Európai Belső Piac... Tovább

Előszó

Erőteljes verseny, a piacon megjelenő új versenytársak, új termékek és a termékekkel, szolgáltatásokkal szembeni új elvárások gondoskodnak a piac mind gyorsabb változásáról. Az Európai Belső Piac kialakulása és mindenekelőtt a kelet-európai változások további, ma még nem látható átalakulásokat eredményeznek, és szükségessé teszik a piacok földrajzi újraelosztását.
A vállalkozásoknak egyre kevesebb reakcióidő áll rendelkezésükre, hogy alkalmazkodjanak a változásokhoz, az eredményes működéshez megbízható navigációs eszközökre van szükségük.
Az elektronikus adatfeldolgozás elengedhetetlen feltétele a gyors reagálásnak és annak is, hogy megfelelő mennyiségű információt tudjunk gyűjteni és feldolgozni. A számítógépes adatgyűjtés és kiértékelés lehetővé teszi, hogy a vállalkozás ne csak az aktuális adatokkal legyen tisztában, hanem a rövid távon kívánatos kombinációkkal és mutatószámokkal is.
Az értékelés minősége természetesen a bemenő adatok minőségétől függ. Ezért van nagy jelentősége az eladóknak és képviselőknek, akik közvetlen kapcsolatban állnak a piaccal. A vevőkkel való közvetlen kapcsolatuk alkalmassá teszi őket arra, hogy időben felismerjék a piaci helyzet alakulását, változását.
Ha az eladókat és képviselőket ilyen szempontból erőteljesen bevonjuk a piackutatásba, be kell tartanunk néhány alapszabályt:
- Tudatosítani kell, hogy milyen előnyei származnak a marketingnek a piacelemzésből és piackutatásból.
- A tudatosítás és az információk gazdasági megszervezése mellett gondoskodni kell a háttéradatok és a gyakorlati adatfelmérési módszerek megismertetéséről is. Az üzlet- vezetőknek és eladási vezetőknek gondoskodniuk kell a megfelelő jelentésekről is. Vissza

Tartalom

Előszó 3
1. Mi az a piackutatás és mire jó?
Érthető és tömör bevezetés a piacelemzés és piackutatás módszertanába (és a kérdöívkészítés technikájába) 7
2. A felmérés tartalma 21
3. Piacorientált kommunikációs kapcsolat az alkalmazott eladókkal 47
3.1 Kommunikációs kapcsolat az alkalmazott külszolgálati képviselőkkel (ideértve a külső kapcsolatokkal rendelkező belszolgálati alkalmazottakat is) 47
3.1.1 Kétoldalú megbeszélések 49
3.1.2 Beszámolók 55
3.1.3 Központi és decentrális gyűlések 60
3.2 A kiskereskedelmi eladókhoz és kisipari termelőkhöz (ideértve a hasonló szolgáltató vállalkozásokat is) 65
4. Piacorientált kommunikációs kapcsolat az önálló kereskedelmi képviselőkkel 71
4.1 Belföld 71
4.1.1 Az információk és beszámolók jogi alapjai 73
4.1.2 Kétoldalú megbeszélések, beszámolók és gyűlések 77
4.2 Külföld (a közös piaci országok és a kereskedelmi képviselőkre vonatkozó közös piaci kerettörvények
figyelembevételével) 81
5. A piaci jelentéskészítés korlátai 87
6. A piaci információk visszaáramlása az eladókhoz és képviselőkhöz 91
7. Gyakorlati példák a piackutatásra 95
7.1 Az egyes gazdasági ágak területéről kiválasztott kérdések 95
7.1.1 Ipar 95
7.1.2 Nagykereskedelem 98
7.1.3 Kiskereskedelem és kistermelői kereskedelem 100
7.1.4 Szolgáltatás 104
7.2 Módszertani tanácsok a rendkívüli jelentések alkalmazásához és elkészítéséhez 108
Irodalomjegyzék 111
Tárgymutató 112
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv