Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

977.804

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

140 év - a Magyar Államvasutak vezetői

1868-2008

Szerző

Kiadó: MÁV ZRt.
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 178 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-87739-5-1
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

E könyv kiadásával a Magyar Államvasutak születésének 140. évfordulójával kapcsolatban kívánunk emlékezni a magyar vasúttörténet nevezetes eseményeire és ezeken keresztül azokra az emberekre,... Tovább

Előszó

E könyv kiadásával a Magyar Államvasutak születésének 140. évfordulójával kapcsolatban kívánunk emlékezni a magyar vasúttörténet nevezetes eseményeire és ezeken keresztül azokra az emberekre, vezető egyéniségekre, akik a nemzeti vasút élén végezték felelősségteljes munkájukat.
Ismeretes, hogy a magyar állam 1868. július 1-jével váltotta meg a Cs. Kir. Szabadalmazott Magyar Északi Vasúttársulatnak egy évvel korábban Pest és Salgótarján között megnyitott vasútvonalát, megteremtve ezzel az ország legnagyobb vállalkozását. Megalakult a Magyar Királyi Államvasutak, és ezzel új fejezet kezdődött a magyar vasutak történetében. Vasúthálózatunk gyorsan fejlődött, és ennek meghatározó része volt a MÁV vonalhálózata és az általa kezelt vasútvonalak. Ezt a lendületet megtörte az I. világháború. A háború befejezését követő békeszerződés nemcsak az országra, de a MÁV-ra nézve is rendkívül kedvezőtlen következményekkel járt. A két világháború közötti közlekedési kormányzat és a MÁV előrelátó vezetőinek nagy érdeme, hogy az ország nehéz gazdasági helyzete ellenére a vasút fejlesztése már az 1920-as évek közepétől folytatódott. A MÁV-ot az 1930-as évek végére Európában már a fejlett vasutak közé sorolták. A II. világháború harci cselekményei ismét jelentős károkat okoztak a MÁV létesítményeiben és járműveiben. A háború befejeztével az eredeti állapot helyreállítása volt a cél, és csak ezután kezdődhetett meg a korszerűsítés. A vasút fejlesztését minden időben a gazdaság helyzete határozta meg. Vissza

Tartalom

Előszó 7
A Magyar Államvasutak 140 éve 9
A vasutak kialakulása Magyarországon 11
A kiegyezés vasútpolitikája 18
A Magyar Államvasutak alapítása és működésének első évtizede 20
A MÁV helyzetének változásai az ezredforduló és a második világháború között 23
A második világháborút követő tervgazdálkodás időszaka 24
A piacgazdasági működésre alkalmas nemzeti vasút kialakítása 28
A kormány előtt a MÁV 30
A Magyar Államvasutak vezetői 1868 és 2008 között 29
Stempf Károly 37
Horváth Alajos 40
Weninger Vince 42
dunaszentgyörgyi Tolnay Lajos 44
Nagy László 49
Lukács Béla 50
Ludvigh Gyula 52
csákányi Marx János 56
dunaszentgyörgyi Tolnay Kornél 58
Vázsonyi Jenő 60
Dr. Landler Jenő 62
Dr. Gerlóczy Gyula 64
komjátszegi Kelety Dénes 66
Samarjay Lajos 70
Dr. Senn Ottó 74
orsovai Láner Kornél 77
nagybányai Horthy István 81
Dr. ómoróviczai Imrédy Kálmán 85
Farkas Nirnsee Gyula 88
Zachariás László 90
Bánhidi (Genál) Zoltán 92
Varga László 94
Dr. Oláh (Breuer Mór) Imre 96
Dr. Csanádi (Czipszer) György 98
Németh József 102
Rödönyi Károly 104
Dr. Mészáros Károly 106
Urbán Lajos 109
Szűcs Zoltán 114
Dr. Bajusz Rezső 117
Dr. Várszegi Gyula 120
Ónozó György 123
Csárádi János 125
Rigó Zoltán 131
Sipos István 134
Kukely Márton 137
Mándoki Zoltán 140
Gaál Gyula 142
Heinczinger István 144
140 év MÁV-vezetőinek fontosabb rendelkezései 147-178
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem