1.043.578

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

20 éves a Külkereskedelmi Főiskola I.

Tanulmánykötet/A szakmai tanszékek munkatársainak publikációi

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Húsz év egy intézmény életében ma nagy idő, különösen, ha patinás, sok száz éves egyetemek hagyományait tekintjük. Húsz év alatt azonban egy ember felnőtté válik, aminthogy az elmúlt húsz év alatt... Tovább

Előszó

Húsz év egy intézmény életében ma nagy idő, különösen, ha patinás, sok száz éves egyetemek hagyományait tekintjük. Húsz év alatt azonban egy ember felnőtté válik, aminthogy az elmúlt húsz év alatt „felnőtté" vált a Külkereskedelmi Főiskola is. Sok ezer végzett hallgatónk dolgozik szerte a világban, főiskolai hagyományokat teremtettünk, országos és nemzetközi méretekben is nevet szereztünk magunknak.

Mindez elsősorban a főiskola tanárainak köszönhető, hiszen minden felsőoktatási intézmény annyit ér, amennyit tanárainak oktató- és kutatómunkája. A Külkereskedelmi Főiskolán gyakorlatorientált képzést folytatunk, gyakorló üzletembereket készítünk fel a nemzetközi piacokon való eredményes vállalkozásokra, ügyletkötésekre. A főiskola jellege és működési célja miatt ezért nem alakulhattak ki olyan tudományos alkotóműhelyek egy-egy rangos professzor körül, amint az az egyetemeken kívánatos és természetes. Tanáraink jelentős részénél viszont az is követelmény, hogy ismerjék az üzleti élet gyakorlatát, adott esetben maguk is képesek legyenek üzletemberként gondolkodni és cselekedni.

Hangsúlyozni kell ugyanakkor annak az elméleti és idegen nyelvi kommunikációs képzésnek a jelentőségét, melynek során a Külkereskedelmi Főiskola megbízható, mély tudással, kiváló nyelvismerettel ruházza fel a jövő üzletembereit, hallgatóit. Örömmel ajánlom ezért e kiadványt, amelyben arra vállalkoztunk, hogy szemelvényeket, ízelítőt adjunk az olvasónak mindabból a kutatómunkából, s annak eredményeiből, amely a Külkereskedelmi Főiskola egyes szakmai és nyelvi tanszékein folyik. A sokrétűség a főiskola érdeme. Az a tény, hogy szakmát és a szakma művelésétől elválaszthatatlan magasszintű - üzleti - nyelvismeretet adunk (tizenegy választható idegen nyelven) hallgatóinknak, egységbe rendezi az egymástól igen különböző tudományterületek művelőit, s határozza meg a Külkereskedelmi Főiskola szakmai profilját. Tisztelettel adózva mindazoknak a munkatársaknak, akik a látványos anyagi sikerrel kecsegtető, gyakorlati üzleti munka helyett annak know-how-ja kutatására és oktatására vállalkoznak, azoknak a nyelvtanároknak, akik az üzleti szaknyelvi oktatás egyedülálló központjává tették az elmúlt évtizedekben a Külkereskedelmi Főiskolát, e kötettel a „felnőttéválás" folyamatát lezárva, egy - a megváltozott körülményekhez egész oktatási struktúrájával alkalmazkodó - új Külkereskedelmi Főiskola vezetőjeként köszöntöm az olvasót. Vissza

Tartalom

Előszó 5
Mustafa Anwar: A jövőbeni versenyképességi követelmény teljesítése értékelemzéssel 6

Barlai Róbert: Gondolatok a főiskolai tantárgyreformhoz 22

Barta Tamás: A tanulás hatékonyságát növelő módszerek 30

Dominik Gyula: Egy új tantárgy a főiskolán - Üzleti etika 35

Eszes István: Marketing modellezés 42

Fazekas Ildikó: Direct Marketing - új fejezet a marketingben? 54

Fáyné Péter Emese: Hazánk Közös Piacba jutásának esélyei az osztrák példa nyomán 64

Gáspár Tamás: Egységes-e az „Egységes Európa"? - avagy igazak-e a vektorösszeadás szabályai a gazdaságpolitikában 73

Hubai József: Kölcsönhatás természeti erőforrásaink és külkereskedelmünk között 82

Dr. Iványi Károly: Az USA-Mexikó Szabadkereskedelmi Megállapodás létrehozása az Észak-amerikai integráció (Közös Piac) megvalósítása folyamatában 92

Kacsirek László: A szénhidrogén átka, avagy a holland kór hatása Hollandia
gazdaságára 102

Majoros Pál: Integrációs törekvéseink, különös tekintettel Cseh-Szlovákia, Lengyelország
és Magyarország gazdasági együttműködésére 111

István Molnár: The Administration of Justice 124

Molnárfi Sándor: Mennyi pénzt ér egy vállalat? 136

Németh Márta: Új jelenségek, koncepcionális változások a vállalati kommunikáció nemzetközi elméletében és gyakorlatában 146

Pintér György: A nem-nyereségcélú szervezetekről 155

Szabóné Streit Mária: A 90-es évek marketingje Nyugat-Európában - kihívások a magyar vállalatok számára 163

Vári István: A magyar gazdaság jogi szabályozásának helyzete, problémái és feladatai 173
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
20 éves a Külkereskedelmi Főiskola I. 20 éves a Külkereskedelmi Főiskola I.

A borító foltos.

Állapot:
2.140 ,-Ft
11 pont kapható
Kosárba