| Bevezetés | 5 |
| Szemünk felépítése, látásunk biológiai modellje | 9 |
| A szem részei, felépítése | 9 |
| Szem és fény viszonya, fénytörés és Helmholtz-állandó | 11 |
| Az ideghártya felépítése, a látótér. A szem szerkezete alapján tervezett, optimális felépítésű képernyő | 14 |
| Az ideghártya viszonya a fényhez | 19 |
| Színek, tónusok, mozgás | 20 |
| A látás matematikai modellje: A három dimenziós objektumok perspektív leképezésének elmélete | 22 |
| A testek felszínének közelítése | 22 |
| Képsík-definiálás | 23 |
| Perspektív leképezés az X-Y síkra | 25 |
| Leképezés a tárgyközpontú képsíkra | 27 |
| Az alkalmazott transzformáció lényege, első közelítésben | 27 |
| A tárgyponton átmenő képsík egyenlete | 29 |
| T' koordináta-transzformáció: párhuzamos eltolás | 29 |
| T" koordináta-transzformáció: elforgatás SP szerint | 30 |
| t definiálása, általános esetben | 39 |
| t definiálása, párhuzamos esetben | 43 |
| Néhány kiegészítő transzformáció | 44 |
| A szem perspektív transzformációjának definiálása | 45 |
| A látás elmélete: összefoglalás | 48 |
| A látás matematikai modellje: takarás, tónus, fény és árnyék, valamint kiegészítő transzformációk | 50 |
| A láthatósági szögtartaomány analízise | 50 |
| A takarás elmélete | 56 |
| Poligonfestés | 61 |
| Tónusozás | 63 |
| Fény-árnyék hatások | 64 |
| Transzformációk az alakzaton és perspektív képén | 68 |
| Két dimenziós transzformációk | 69 |
| Három dimenziós transzformációk | 74 |
| Mozgó, forgó alakzatok megjelenítése. A számítógépes digitálils videotechnika matematikai alapjai | 77 |
| Három dimenziós grafika számítógépen | 78 |
| Néhány gondolat a grafikus perifériákról | 78 |
| A képernyőt meghatározó memóriaterület szerkezete | 80 |
| A Turbo-Pascal nyelv grafikus elemei | 84 |
| Kopírozás | 88 |
| Poligonfestés | 93 |
| Tónusozás | 98 |
| A perspektív leképezés Turbo Pascal-megvalósítása | 104 |
| Takarás, fény-árnyék hatások | 111 |
| Grafikai adatbázis szervezése, három dimenziós testek tárolására | 114 |
| Videotechnika számítógépen: | 117 |
| A digitális számítógépes film felépítése és tulajdonságai | 117 |
| Mozgó, forgó testek megjelenítése valós időben | 119 |
| Számítógépes filmek kopírozása | 126 |
| Befejezés | 130 |
| Irodalomjegyzék | 131 |