Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

977.804

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

40 év a kereskedelmi oktatás fejlesztéséért - Konferenciakötet 2009/1

A Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Kereskedelmi Intézeti Tanszékének Jubileumi Tudományos ülésszaka

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tisztelt Olvasó!
40 évvel ezelőtt kezdődött meg a főiskolai szintű kereskedelem szakos oktatás hazánkban, melynek a Budapesti Gazdasági Főiskola jogelődje a Kereskedelmi és Vendéglátóipar Főiskola... Tovább

Előszó

Tisztelt Olvasó!
40 évvel ezelőtt kezdődött meg a főiskolai szintű kereskedelem szakos oktatás hazánkban, melynek a Budapesti Gazdasági Főiskola jogelődje a Kereskedelmi és Vendéglátóipar Főiskola adott otthont. Visszatekintve az eltelt 40 év történetére, elemezve a jelenlegi folyamatokat, és felvázolva várható tendenciákat rendeztük meg a nemzetközi tudományos konferenciát abban a reményben, hogy ezen tanulmánykötet rövid áttekintést nyújt a téma iránt érdeklődő tisztelt olvasónak. Már a tartalomjegyzék is bizonyítja, hogy rendkívül gazdag a Kereskedelmi intézeti tanszék oktatóinak szakmai kutatási területe, melybe való bepillantás csak egy pillanatkép, hiszen a napi oktatási feladatok ellátása szükségessé teszik az oktatók számára az állandó önképzést, a szakmai fejlődést, a szakirodalom napra kész ismeretét, és alkalmazását az oktatásban. Ha összevetjük az 1969/70. tanév tantervének tantárgyait a 2009/10. tanévivel, akkor egyrészt megdöbbentő hasonlósággal szembesülhetünk, hiszen számtalan karakterisztikus tantárgyat találhatunk (pl: kereskedelem gazdaságtana, áruforgalom szervezés, piackutatás és reklám, számítástechnika, vezetés elmélet). Az akkori speciális kollégium hasonlónak tekinthető, mint a mai szakirányok, ahol a hallgató érdeklődésének megfelelően választhat tantárgy csoportot, melyben speciális szakterületre készítjük fel (pl: értékesítési logisztika, marketing kommunikáció, stb.). Természetesen számos új tantárgyat is oktatunk, melyek főként a marketinghez kapcsolódnak, hiszen a Bologna folyamattal a 2006. őszén induló képzések két területre készítik fel a hallgatókat, mivel a szak megnevezése : kereskedelem és marketing lett. Néhány érdekes új tantárgy l: direkt és adatbázis marketing, kapcsolati marketing, PR, szolgáltatás és B2B, kereskedelmi informatika, kisüzleti vállalkozások, üzleti esettanulmányok, stb.
Ha a 40 évvel ezelőtti kontakt óraszámot (átlagosan 32 óra/hét) hasonlítjuk össze a maival, akkor 25%-os csökkenés állapítható meg, ami sokkal jelentősebb hallgatói munkát (pl.: könyvtárban szakirodalom tanulmányozása, házi dolgozatok készítése, stb ) igényel a tananyag elsajátításában. Napjainkban lényegesen több az előadások száma, és kevés a kiscsoportos gyakorlat, míg korábban ez fordítva volt. A félévenkénti vizsgák száma nem változott (átlag 8 vizsga/félév), míg a képzési idő egy félévvel hosszabb lett: a 7. félévben most kötelező a menedzser asszisztensi gyakorlat, mely idő alatt a hallgató a mellett, hogy gyakornokként dolgozik, elkészíti a diploma dolgozatát is.
A Bologna típusú képzést szinte össze sem lehet hasonlítani a 40 évvel ez előttivel, hiszen teljesen megváltoztak a felsőoktatási képzés alapelvei, a korábbi, erőteljesen kötött porosz rendszert egy liberális váltotta fel A hallgató 12 félévig részesülhet állami támogatásban, a modul rendszerit minta tantervben előírt tantárgyakat tanulmányai során három alkalommal veheti fel, és ugyanazon tantárgyból hat vizsga lehetőség biztosított. A hallgató teljesítményét kreditben értékeljük, és a kereskedelem és marketing szakos diploma kiadásához 210 kredit összegyűjtése és min. egy nyelvből középfokú, C típusú, szakmai anyaggal bővített nyelvvizsga szükséges. Vissza

Tartalom

Előszó 9
Marketingkommunikáció szekció 11
Dr. Andics Jenő:
Életstílus jellemzők és kommunikáció 13
Hamburger Béla:
Reklámválság - Válságreklám 22
Dr. Kisváradi György:
Az INTRANET szerepe a vállalkozások belső kommunikációjában 27
Dr. Markovich Réka:
Az új reklámtörvény rövid története 36
Papp Judit:
Megőrizhető versenyelőny a Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi,
Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskolai Kara számára egy új képzési
módszer segítségével 39
Logisztika és értékesítés szekció 49
Dr. Búzás Gizella:
Géntechnológia - kulcs az éhezés ellen? 51
Fabula László:
Mi lesz, ha elfogy a kőolaj? - A megújuló energiaforrások versenyképessége 66
Király Éva:
Az eredményes és hatékony vevőkapcsolatok kialakítása és kezelése 73
Dr. Lipák Mária:
Hogyan tehetjük vevőinket az értékteremtő folyamatunk részeseivé? 89
Medvéné dr. Szabad Katalin:
A fenntartható fejlődés és egyéb „zöld" lehetőségek a gazdasági válság idején 96
Szucsákné dr. Ónodi Ágnes:
Mumbai dabbawalák - logisztikai szolgáltatások-logisztikai központok 105
Kereskedelem, gazdálkodás és szervezés szekció 115
Dr. Németh Patrícia:
A vállalatok környezetvédelmi tevékenységének szerepe
a versenyképességben, és a környezeti tudatosság 117
Katz György:
A stratégiai szemlélet szerepe a gazdasági válság idején. 133
Dr. Géró Imre:
„Hálózatok a kereskedelemben" 140
Turai Tamás:
A kereskedelmi vállalkozások kockázata és mellékhatásai a KKV szektorban -
napjainkban 152
Lőkös Dániel:
A csoportos gyógyúszás hatékonyságának vizsgálata 157
Angol nyelvű fejezetek 163
A konferencia teljes programja 203
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
40 év a kereskedelmi oktatás fejlesztéséért - Konferenciakötet 2009/1 40 év a kereskedelmi oktatás fejlesztéséért - Konferenciakötet 2009/1 40 év a kereskedelmi oktatás fejlesztéséért - Konferenciakötet 2009/1 40 év a kereskedelmi oktatás fejlesztéséért - Konferenciakötet 2009/1

A lapélek enyhén foltosak.

Állapot:
3.940 Ft
1.970 ,-Ft 50
10 pont kapható
Kosárba