| Bevezető | 3 |
| Üdvözlő beszédek | 5 |
| Szentágothai János akadémikus, az MTA elnöke: Elnöki megnyitó | 7 |
| Köpeczi Béla akadémikus, az MTA főtitkárhelyettese: A Pszichológiai Intézet 75. évfordulójára | 9 |
| Fejezetek az intézet történetéből | 11 |
| Pataki Ferenc: A magyar pszichológia történet útjának néhány időszerű tanúlsága | 13 |
| Tánczos Zsolt: Ranschburg munkásságának általános pszichológiai jelentősége | 28 |
| Illyés Sándor: A Ranschburg laboratórium példája | 37 |
| Hirsch Margit: | |
| Gádorné Donáth Blanka: Az ambuláns munka és az iskolaügyi kutatások | 43 |
| Tudományos előadások | 51 |
| Az Általános és Összehasonlító Lélektani Osztály előadásai | 53 |
| Marton Magda: Az agykérgi intermodális folyamatok és a szemléletes reprezentáció szerepe a főemlősök teljesítményeiben | 53 |
| Szirtes József: A beszéd (vokalizáció)-képzés és -észlelés elektrográfiás vizsgálata | 60 |
| Czigler István: Mintázott ingerléssel kiváltott potenciálok összetevőinek néhány sajátossága | 66 |
| Semjén András: A mozgásprogram néhány jellegzetességének tükröződése a reakcióidő változásaiban | 76 |
| Tánczos Zsolt: Az ingerlés téri és intenzitástényezőinek egyenértékűsége a színérzéklet meghatározásában | 84 |
| A Pszichofiziológiai és pszichopatológiai Osztály előadásai | 96 |
| Karmos György. A motivációs folyamatok agykérgi elektromos kísérőjelenségei | 96 |
| Gerbner Mátyás: Agykérgi struktúrák helye a tanulás és az emlékezés idegi szerkezetében | 109 |
| Osmanné Sági Judit: A felidézési folyamatok károsodásának vizsgálata amnesztiksu szindrómánál | 120 |
| Németh Nóra: Adatok a gyermekkori kisagydaganatok pszichodiagnosztikai problémáihoz | 129 |
| Buda Béla: Kommunikációs kutatások a klinikai pszichológiában | 137 |
| Sipos Kornél: A State- Trait Anxiety Inventory (StTaI) magyar nyelvű változatával szerzett első haazai tapasztalok | 143 |
| Povázsay Éva: A szorongás verbális jellemzői | 153 |
| A Szociálpszichológiai Osztály előadásai | 161 |
| Engländer Tibor: A "cselekvő kompjuter": a Turing-elgondolás pszichológiai kérdései | 161 |
| Kovács Zoltán: Információfeldolgozási folyamat csoportban | 167 |
| Helmich Dezső: Tervezés, helyzetmegítélés, döntés | 174 |
| Váriné Szilágyi Ibolya: Értékorientációk vizsgálata - konfliktushelyzetben | 178 |
| Faragó Klára: Adatok a személyközi vonzalom értelmezéséhez | 187 |
| László János: A személyek szociális jelentésének szerveződése hétköznapi és dramatikus interakcióban | 192 |
| Halász László: A műbefogadó paradoxona | 198 |
| A Személyiséglélektani Osztály előadásai | 205 |
| Garai László: Bevezető | 205 |
| Erős Ferenc: A szociálpszichológia személyiségképe és a személyiségpszichológia társadalomképe | 206 |
| Garai László: | |
| Köcski Margit: Szociális kategorizáció és személyiségfejlődés | 213 |
| Járó Katalin: | |
| Veres Sándor: A személyiségfejlődés pozíciós szempontú elemzésének módszere | 221 |
| Kabainé Huszka Antónia: Az etológiai megközelítés alkalmazásának lehetőségei a koragyermekkori vizsgálatoknál | 240 |
| A Neveléslélektani Osztály előadásai | 245 |
| Kürti Istvánné: Az értelmi fejlődés tendenciái 6-14 éves korban | 245 |
| Havas Péter: Az "élő" fogalom fejleszthetőségének vizsgálata 6-10 éves tanulóknál | 253 |
| Salamon Jenőné: Óvodások gondolkodásának fejlesztése változó nyelvi szerkezettel | 258 |
| Büchler Katalin: Az iskolai alulteljesítés néhány pszichikus tényezője kisiskolás korban | 264 |
| Kozéki Béla: A nevelésben alakuló motivációs rendszer | 267 |
| Sz. Deák Ágnes: Az iskolai teljesítményt meghatározó egyes motivációs tényezők | 277 |
| Dancs István: Önértékelés-vizsgálat pályakezdő munkásfiatalok körében | 281 |
| Sugárné Kádár Júlia: A nyelvi kommunikáció fejlődéslélektani vizsgálata | 289 |
| Reök György: A percepció és nyelv működés összefüggésének kérdéséhez | 294 |
| Üdvözlő levelek | 301 |