| Előszó a könyv magyar kiadásához | 5 |
| A Bibliával kapcsolatban szerzett új tapasztalatok | 7 |
| Váratlan nyilvánosság | 7 |
| Nyelv az elnémultak számára | 10 |
| Érthető beszéd Istenről | 12 |
| A reménység könyve | 14 |
| Ökumenikus tanulás | 16 |
| Jegyzetek | 19 |
| Az önálló tanulás kiindulási pontjai | 20 |
| A Biblia nem tankönyv, hanem a tanulás könyve | 21 |
| A Bibliából tanulni azt jelenti, hogy a nyelvét követni | 26 |
| A Biblia nyelvéből tanulni annyit jelent, hogy ezt a nyelvet a mindennapi tapasztalatok próbája alá vetjük | 30 |
| Jegyzetek | 31 |
| Az elemi struktúrák | 33 |
| A bátorítás nyelve: az ígéret | 37 |
| Az emberisesség nyelve: a tóra - a törvény | 40 |
| A félelem nyelve: panasz és kérés | 46 |
| Az öröm nyelve: magasztalás és hálaadás | 51 |
| A bölcsesség nyelve: a közmondás és a példázat | 62 |
| Jegyzetek | 69 |
| Bibliai alapfogalmak | 71 |
| Igazság és dicsőség | 71 |
| Szövetség és áldozat | 80 |
| Isten uralma és a (bálvány)istenek uralma | 86 |
| Élet és halál | 96 |
| Kitérő: Az "ellenségek" a zsoltárokban | 104 |
| Jegyzetek | 108 |
| A Biblia nyelvének sajátosságai | 110 |
| A Biblia nehéz nyelven beszél | 110 |
| A Biblia elemi jelekkel beszél | 114 |
| A Biblia sok hangon beszél | 123 |
| A Biblia emberiességében van az ereje | 128 |
| A Biblia nem vallásos könyv | 135 |
| A Biblia nyelve nem értelmezni akarja a világot, hanem megváltoztatására akar hatást gyakorolni | 138 |
| A bibliai beszéd pátosza az emberért érzett szenvedély | 142 |
| Jegyzetek | 146 |
| Az elbeszélés egyszerű formái | 148 |
| A csodák történetei | 150 |
| Az ígéret történetei (epifániák) | 162 |
| Szenvedéstörténetek (memorábiliák) | 167 |
| A tóra és az engedelmesség elbeszélései | 176 |
| A megokolás történetei (aitologiák) | 180 |
| Jegyzetek | 188 |
| Érvek | 191 |
| A próféták elevenbe vágó szavai | 191 |
| A bátorítás érvei | 199 |
| A Jézusról szóló anekdoták | 202 |
| Jézus példázatai | 210 |
| A történelmi Jézus evidenciája | 218 |
| Jegyzetek | 225 |
| A szerzők | 228 |
| Papi didaktika | 229 |
| A kezdet kérdése | 230 |
| Az emberre vonatkozó kérdés | 233 |
| A cél kérdése | 235 |
| Nyelvi sajátosságok | 236 |
| Páli didaktika a Római levélben | 238 |
| Az alaptétel és annak fogalmi köre | 240 |
| A tétel megokolása | 243 |
| Isten ítélete és igazsága | 249 |
| Következtetések | 253 |
| Vitatott igazság | 256 |
| Kitérő: Az evangélisták műve | 259 |
| A jánosi didaktika | 267 |
| János evangéliumának a helye | 268 |
| Az "első jel" | 270 |
| Szerkezeti és jelentéstani sajátosságok | 271 |
| Az eligazító szavak | 275 |
| Az elbeszélés dramaturgiája | 279 |
| Párbeszédek és félreértések | 280 |
| A csoda értelme | 285 |
| Jegyzetek | 287 |
| Csomópontok | 289 |
| A teremtés | 289 |
| A szenvedés - értünk | 295 |
| A feltámadás | 300 |
| Jegyzetek | 312 |
| Összefüggések | 313 |
| Az elemi összefüggés: a vezérszavak | 314 |
| A teológiailag megteremtett összefüggés: a szerkesztők munkája | 317 |
| Az átfogó összefüggés: az Írás egysége | 323 |
| A Biblia - az utolsó szó? | 331 |
| Jegyzetek | 332 |