kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 197 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Bevezetés | 7 |
| A biológia tanítás-módszertanának fogalma, tárgya | 9 |
| Az Élővilág tantárgy-pedagógiájának általános feladatai | 11 |
| A biológia tanítás-módszertanának konkrét feladatai | 11 |
| Az Élővilág tantárgy-pedagógiájának kutatási módszerei | 13 |
| A társadalmi igények visszatükröződése a biológia tanításának történetében | 14 |
| Az Élővilág tantárgy ismeretanyaga és személyi feltételei | 24 |
| Az Élővilág tanterve | 24 |
| Az Élővilág tantárgy ismeretanyaga | 26 |
| Az Élővilág tantervének követelményei | 26 |
| Utasítás az Élővilág tanításához | 27 |
| Tantárgyi koncentráció | 27 |
| Az Élővilág tantárgy koncentárciós lehetőségei más általános iskolai tantárgyakkal | 28 |
| A mezőgazdasági gyakorlati foglalkozással | 30 |
| A földrajzzal | 31 |
| A magyar (anya) nyelv és irodalommmal | 34 |
| A fizika tantárggyal | 38 |
| A kémiai tantárggyal | 40 |
| Az Élővilág oktatásának személyi feltételei | 40 |
| A tanuló | 40 |
| A biológiatanár sajtáos személyiségvonásai | 45 |
| Az élővilág-tanítás sajátos feladatai a személyiség formálásában - a tantárgy nevelési lehetőségei | 48 |
| Az erkölcsi nevelés | 48 |
| A kollektivizmus | 49 |
| A hazafiasságra és a proletár internacionalizmusra nevelés | 50 |
| A honvédelmi nevelés | 54 |
| A magatartásunk embertársaink iránt | 56 |
| A nemek közötti erkölcsös kapcsolatokra nevelés | 56 |
| A munkához és a társadalmi tulajdonhoz való szocialista viszonyra nevelés | 60 |
| A testi nevelés | 63 |
| Az esztétikai nevelés | 67 |
| A politechnikai nevelés (képzés) | 70 |
| A világnézeti nevelés | 72 |
| Az Élővilág tanítás-tanulás folyamata (értelmi nevelés) | 85 |
| A tanulás tevékenységére nevelés az Élővilág-tantárgy kapcsán | 85 |
| Az Élővilág oktatásának sajátos motivációs lehetőségei | 86 |
| Az értelmi (intellektuális) képességek fejlesztése, nevelése | 87 |
| Egy konkrét Élővilág-óra folyamatának elemzése | 96 |
| Az Élővilág tanítás-tanulás folyamatában használatos dokumentumok, eszközök és módszerek vizsgálata | 101 |
| A tantárgyunk tanításához használatos dokumentumok | 101 |
| A tankönyv | 101 |
| A munkafüzet | 103 |
| A kézikönyvek | 106 |
| A tanmenet | 107 |
| Az óravázlat | 108 |
| A tantárgyunk oktatásához használható segédeszközök | 111 |
| Az audio-vizuális berendezések | 114 |
| A biológiai szaktanterem (kabinet) | 117 |
| A biológiai szertár | 120 |
| Az élővilág tanításához alkalmazható módszerek elemzése | 121 |
| A tanári tevékenység ismeretközlő módszerei | 122 |
| A bemutatás (szemléltetés) | 122 |
| A szóbeli közlő módszerek | 124 |
| A program szerinti oktatás, a tanulás irányítása, szervezése a tanórán és azon kívül | 126 |
| Az ellenőrzés, a teljesítményértékelés | 127 |
| Tantárgytesztek: munka-, feladat-, mérőlapok | 128 |
| A tanár-tanuló közös munkájának módszerei | 131 |
| A beszélgetés | 131 |
| A vita | 132 |
| A gyakorlás | 133 |
| Az ismétlés | 133 |
| A tanuló önálló munkájának módszerei | 134 |
| Az Élővilág oktatásában előforduló szervezeti formák | 138 |
| Az Élővilág tanítási órája | 138 |
| A bevezető óra | 138 |
| Új ismereteket feldolgozó óra | 139 |
| Ismétlő-rendszerező óra | 140 |
| Ellenző óra | 140 |
| Munkáltató óra | 141 |
| Társadalmi hasznos munkák | 142 |
| A tanóra elemzése | 143 |
| Az összevont tanulócsoportban folyó tanító-tanuló tevékenység | 144 |
| Az Élővilág oktatása a dolgozók általános iskolájában | 145 |
| Az Élővilág tanítás-tanulás tanórán kívüli tevékenységeinek szervezeti és módszertani kérdései | 146 |
| Tanulmányi séták | 147 |
| Kirándulás | 147 |
| Üzemlátogatás | 147 |
| Az iskolai biológiai szakkörök | 148 |
| Az iskolai napközi otthoni foglalkozások | 152 |
| Az egésznapos iskola | 153 |
| Az iskolai ifjúsági könyvtár | 153 |
| A biológiai ismeretterjesztés | 155 |
| A felnőttoktatás lehetőségei | 155 |
| Környezetvédelem, természetvédelem | 156 |
| Függelék | 159 |
| Egy téma tanmenete | 162 |
| Új ismereteket feldolgozó óra tervezete | 168 |
| Ismereteket alkalmazó óra vázlata | 174 |
| Egy ismétlő-rendszerező (gyakorló, munkáltató) óra vázlata (Csoportfoglalkozással) | 176 |
| Egy témaellenőrző óra vázlata | 181 |
| Tanteremben tartott természetvédelmi óra vázlata | 184 |
| Feladatlap | 188 |
| Lehetőségek egy városi biológiai szakkör munkatervéhez | 189 |
| Hivatkozott és ajánlott irodalom jegyzéke | 193 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.