| Dr. Honfi Ferenc: A biológia tantárgypedagógiájának helye, feladata, tudományközi kapcsolatai | 9 |
| A biológia tantárgypedagógiájának tudományközi kapcsolatai | 9 |
| A kapcsolat kiépülése a főiskolai tanulmányok során | 12 |
| A rendszerek egymással való összefüggése az általános iskola 6. osztályában | 13 |
| Dr. Dobó Géza: A társadalmi igények visszatükröződése a biológia tanításának történetében | |
| Szemelvények, kivonatok az elméleti jegyzetben feltüntetett művekből | 19 |
| Dr. Dobó Géza: Az általános iskola biológiai művelődésanyagának elemzése | 29 |
| A szaktárgy tantervének tartalmát, felépítését feltáró gyakorlat | 29 |
| Egy fogalom bővítésének bemutatása 1-8. osztályig | 30 |
| Egy téma ismeretanyagának taxonomiai elemzése | 32 |
| Önálló hallgatói munkák | 35 |
| Kiszelyné Dr. Vámos Anna: A biológia tantárgy személyiségformáló lehetőségei | 38 |
| Néhány didaktikai alapelv érvényesülése a biológia oktatásban | 38 |
| Az önálló ismeretszerzés sajátos módjai a biológia tanításában | 45 |
| Önálló tényanyaggyűjtés | 45 |
| Önálló munka tankönyvvel | 46 |
| Önálló munka munkafüzettel | 47 |
| A Biológiai Album az ismeretszerzésben | 48 |
| Tankönyv, munkafüzet és Biológiai Album együttes használata | 48 |
| Személyiségformáló nevelési lehetőségek a biológia tanításában | 49 |
| Értelmi nevelés | 49 |
| Világnézeti nevelés | 50 |
| Kollektivizmusra nevelés | 51 |
| A munkára nevelés | 52 |
| A politechnikai nevelés | 53 |
| Esztétikai nevelés | 54 |
| Egészséges életmódra és családi életre nevelés | 54 |
| Dr. Honfi Ferenc: A biológia oktatásának-nevelésének személyi és tárgyi feltételei | 56 |
| Személyi feltételek: tanuló, tanár | 56 |
| A biológiai oktatást támogató irodalomjegyzék | 57 |
| Kézikönyvek | 58 |
| Folyóiratok | 59 |
| Szakirodalom | 60 |
| Javasolt irodalom a tanulók részére, témákhoz kapcsolva | 63 |
| A biológiai előkészítő (szertár) sajátosságai | 65 |
| Eszközjegyzék a biológia oktatásához | 66 |
| Állati és növényi preparátumok készítésének módjai | 68 |
| A gyűjtés környezet- és természetvédelmi követelményei | 72 |
| Néhány házilag elkészíthető eszköz bemutatása | 73 |
| Transzparensek a biológia tanításában | 84 |
| Az általános iskolai tanulók által elvégezhető, tantervileg kötelező és ajánlott kísérletek | 86 |
| A biológiai szaktanterem berendezése, eszközigénye | 99 |
| Tematikus tanmenet a 6. osztály tantervi anyagának témaköréből | 101 |
| Óravázlatok készítésének menete, követelménye | 104 |
| Kiszelyné Dr. Vámos Anna: A biológia oktatásának folyamata és módszertani sajátosságai | 119 |
| Képzetalkotás a biológia tanításában | 119 |
| Fogalomalkotás a biológia tanításában | 122 |
| A biológiai oktatás sajátos módszerei | 123 |
| A biológiai órákon megvalósuló szervezeti formák | 124 |
| Tanulmányi séta előkészítése, levezetése, értékelése | 125 |
| Dr. Honfi Ferenc: Az ITV és filmes óra | 127 |
| Csoportmunka a biológia órákon | 127 |
| Programozott biológia oktatás | 131 |
| Applikáció a biológia oktatásában | 132 |
| Dr. Dobó Géza: A táblai rajz sajátosságai | 132 |
| Az ellenőrzés különböző módjai | 135 |
| Dr. Honfi Ferenc: A biológia oktatásának tanórán kívüli szervezett formái | 139 |
| Szakköri foglalkozások | 139 |
| Vöröskereszt | 140 |
| Könyvtárhasználat | 142 |
| A rádió és televízió természettudományos adásai | 143 |
| Tanulmányi kirándulás | 143 |
| Biológiai gyakorlati kert | 144 |
| Fakultatív órák biológus szemmel | 145 |
| Dr. Dobó Géza: Környezet- és természetvédelem | 146 |
| Kivonat a környezet és természetvédelmi törvényből | 146 |
| Részletek az 1976. II. törvényből, az emberi környezet védelméről | 148 |
| Védett természeti értékeink | 151 |
| Dr. Honfi Ferenc: Hazánk természetvédelmi területeinek térképe | 157 |
| Dr. Honfi Ferenc: Egyéb feladatok a biológia tanításának gyakorlatában | 162 |