| Bevezető | 5 |
| Szerzők, közreműködők | 8 |
| Várospolitika | 11 |
| Demszky Gábor: Liberalizmus a gyakorlatban | 13 |
| Credo I | 14 |
| Credo II | 24 |
| Napjaink problémája | 31 |
| Pallai Katalin: Várospolitikai stratégia és megvalósításának eszközei | 33 |
| Értékrend és célok | 34 |
| A kontextus | 36 |
| Stratégiai tervezés | 45 |
| A Budapest-modell elemei a stratégiai tervezésben | 48 |
| Várospolitika Budapesten | 52 |
| Értékelés és további adalékok | 66 |
| Költségvetési gazdálkodás | 73 |
| Pallai Katalin: A költségvetési gazdálkodás reformja | 75 |
| Alapfogalmak | 76 |
| Az intergovernmentális feltételrendszer | 84 |
| A helyi gazdálkodás kiinduló feltételei | 97 |
| Célok és stratégia | 99 |
| A reformfolyamat felépítése | 106 |
| Értékelés és tanulságok | 128 |
| Eredmények | 138 |
| Pallai Katalin: A költségvetési gazdálkodás elemei | 143 |
| Pénzügyi tervezés | 143 |
| A működési költségvetés átalakítása | 150 |
| A beruházások tervezése | 163 |
| Hitelpolitika | 169 |
| Költségvetésen kívül kezelt közszolgáltatások | 181 |
| Pallai Katalin: Infrastruktúra-politikák | 183 |
| Az örökség | 183 |
| A kihívás | 185 |
| Stratégia | 188 |
| A fejezetben szereplő tanulmányok tartalma | 205 |
| Értékelés és tanulságok | 207 |
| Valentiny Pál: Közszolgáltatások díjszabása | 219 |
| A piaci körülmények között nyújtottm közszolgáltatások egyes jellemzői | 220 |
| Az árszabályozás típusai | 222 |
| Szolgáltatási kötelezettség, méltányossági megfontolások | 223 |
| Árszabályozás a Fővárosi Önkormányzatnál | 227 |
| Árszabályozás és támogatási rendszerek | 233 |
| Győri Péter: A budapesti díjkompenzáció rendszere | 237 |
| Előzmények | 237 |
| A BLT bemutatása | 239 |
| Eredmények és tanulságok | 243 |
| Vince Péter: Önkormányzati szerep egy nem privatizált közművállalat esetében | 245 |
| A budapesti távfűtés sajátosságai | 245 |
| A fővárosi funkciók kialakulása | 246 |
| Önkormányzat tulajdonosi szerepben | 247 |
| A díjszabás alakulása | 250 |
| A gazdálkodás stabilitása és a szociális felelősség | 254 |
| Záró megjegyzések | 255 |
| Voszka Éva: A Budpapesti Közlekedési Vállalat átalakítása | 257 |
| Részvénytársaság - felemás piacokon | 257 |
| Szervezeti és működési reformok | 260 |
| Pénzügyi helyzet, finanszírozás | 267 |
| Új kísérletek és kitörési pontok | 272 |
| Merre tovább? | 277 |
| Szűcs Ferenc: Közüzemi privatizáció | 283 |
| Bevezető megjegyzések | 283 |
| Kezdeti lépések | 283 |
| Eredményesen lezárt privatizációs tranzakciók | 289 |
| Privatizáció a víziközmű-ágazatban | 292 |
| A privatizációs modell működésének gyakorlati tapasztalatai | 304 |
| Pallai Katalin: Infrastruktúra-fejlesztés | 309 |
| Az örökség és a kihívás | 310 |
| Az infrastruktúra-politikák átalakulása | 316 |
| A keretfeltételek értékelése | 335 |
| Horváth M. Tamás: | |
| Péteri Gábor: Egy évtizednyi működés keretfeltételei | |
| Kormányok önkormányzat-politikái a nemzetközi környezetben | 337 |
| Gazdasági és urbanizációs feltételek | 338 |
| A fővárosi önkormányzati rendszer szabályozási változásai | 350 |
| Költségetési mozgástér | 364 |
| Helyi önkormányzati pénzügyek alakulása | 373 |
| Függelék | 374 |
| Táblázatok | 385 |
| A Fővárosi Önkormányzat bevételei, 1991-2002 | 393 |
| A bevételi jogcímek tartalmi meghatározása | 395 |
| A Fővárosi Önkormányzat Kiadásai, 1991-2002 | 399 |
| A Fővárosi Önkormányzat hitelfelvételei, 1990-2002 | 401 |
| Közműszolgáltatások bevételei, 1991-2002 | 403 |
| Közműszolgáltatások kiadásai, 1991-2002 | 405 |
| Díjhátralékok, 1991-2002 | 407 |
| Részletes tartalomjegyzék | 409 |