kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Budapesti Közlekedési Részvénytársaság |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 404 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 29 cm x 20 cm |
| ISBN: | 963-00-2574-4 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal, néhány színes és fekete-fehér fotóval. |
| Aba Botond: Előszó | 5 |
| Bevezetés | 6 |
| A metróközlekedés létrejöttének előzményei | 9 |
| A közforgalmú személyközlekedés megjelenése a városokban | 9 |
| A városi utak, úthálózat, az utazási idő | 10 |
| A forgalomnövekedés okai, következményei | 11 |
| A városi tömegközlekedés feladatai és eszközei | 12 |
| A tömegközlekedési gerinchálózat | 13 |
| A metró- és létesítésének alapismeretei | 13 |
| A metró megjelenése Budapesten | 17 |
| Az előzmények és a kelet-nyugati vonal építésének indulása | 17 |
| A 2-es vonal építésének folytatása 1963 után | 19 |
| A 2-es vonal vonalvezetése | 20 |
| A 2-es metróvonal jármű- és fenntartási telepe | 21 |
| A Fehér úti járműtelep építményei | 23 |
| A Fehér úti járműtelep út- és vágányhálózata | 27 |
| A 3-as metróvonal építésének megkezdése | 28 |
| A 3-as vonal vonalvezetése | 29 |
| A 3-as metróvonal jármű- és fenntartási telepe | 32 |
| A Kőér utcai járműtelep létesítését megelőző problémák | 34 |
| A Kőér utcai járműtelep építményei | 37 |
| A budapesti metróvonalak építményei | 42 |
| Az építeményekről általában | 42 |
| Az állomások | 45 |
| A felszín alatti állomások | 45 |
| A mélyállomások | 61 |
| A vonalalagutak | 63 |
| A vonalalagutak és műtárgyak üzemi tapasztalatai | 67 |
| Mozgólépcső műtárgyak | 70 |
| A szellőztetés műtárgyai | 72 |
| Egyéb műtárgyak | 74 |
| Az építmények szigetelése | 74 |
| A forgalomirányító központ (diszpécserház) | 79 |
| A vonalak építészete | 81 |
| A forgalom lebonyolítása | 86 |
| A forgalomról általában | 86 |
| A forgalomtervezés problémái | 87 |
| Az előrebecsült és a tényleges utasforgalom | 89 |
| A metróközlekedés helye, szerepe a budapesti tömegközlekedésben | 91 |
| Az állomások forgalmi üzemvitele | 93 |
| A forgalom központi irányítása | 101 |
| Az állomási pénztárak forgalma | 102 |
| A jármű | 104 |
| A metrójárművekről | 104 |
| A budapesti metró személyszállító járművei | 106 |
| A járműbeszerzés előzményei | 106 |
| A budapesti metró motorkocsijának főbb jellemzői | 109 |
| A jármű-üzemeltetés | 114 |
| Járműtárolás | 117 |
| A járműfenntartás | 118 |
| A járműfenntartás kialakulásának előzményei | 119 |
| A járműfenntartás kezdetei | 121 |
| Járműkarbantartás | 123 |
| Járműjavítás | 125 |
| A javítás feltételeinek, technológiájának kialakítása, létrejöttének körülményei | 126 |
| A javítás, felújítás további problémái | 130 |
| Járműhibák és azok kijavítása | 131 |
| A hazai gyártmányú (Ganz) motorvonat | 135 |
| Az üzemi technológia helyhez kötött létesítményei (Infrastruktúra) | 141 |
| Pálya és pályafenntartás | 142 |
| A vasúti pálya a budapesti metróüzemben | 142 |
| Felépítménytípusok és jellemzőik | 147 |
| Fenntartási tapasztalatok | 155 |
| Említést érdemlő javítási módszerek, problémák, fejlesztések | 164 |
| Az áramellátás | 166 |
| Csatlakozás a közműhálózatra | 166 |
| Az áramátalakítók feladatai, méretezésük alapelvei | 169 |
| Az áramátalakító berendezések létrejöttének áttekintése | 171 |
| A kapcsoló és átalakító berendezések | 177 |
| A segédüzemi energiaellátás | 187 |
| Az áramátalakítók központi vezérlése, a vezérlőberendezések fejlődési folyamata | 202 |
| A kóboráramok és hatásaik | 210 |
| Jelentősebb átalakítások és felújítások 1973-1994 között | 213 |
| Vasúti jelző- és biztosítóberendezések | 214 |
| Alapelvek és követelmények | 214 |
| A biz.ber. szerepe a nagyvasútnál és a metrónál | 217 |
| Építőelemek | 218 |
| Rendszertechnikai felépítés | 220 |
| Tervezési, gyártási és szerelési problémák és megoldásuk | 225 |
| A berendezések szerelése, működése, a működés problémái | 228 |
| Az automatikus vonatvezetés (AVR) kiépítése | 234 |
| Előzmények | 234 |
| Folytatás 1975 után | 235 |
| Az automatikus vonat-vezetőrendszer (AVR) a 3-as vonalon | 240 |
| A vonatvezetés, a biztonság és a gazdaságosság | 240 |
| A gépesített járművezetés üzemmódjai | 242 |
| Rendszertechnikai felépítés | 244 |
| Összefoglaló az AVR létesítési indokairól, szolgáltatásairól, rendszertechnikai felépítéséről és működéséről | 250 |
| A forgalomirányítás központi berendezései | 251 |
| Az elvégzendő feladatok | 251 |
| Az irányítóközpontok | 252 |
| Hírközlőberendezések | 255 |
| A metróüzem hírközlő rendszerei | 255 |
| A hírközlőrendszerekről részletesebben | 255 |
| A mozgólépcsők | 274 |
| Történelmi visszatekintés | 274 |
| A mozgólépcsők és az utasforgalom | 276 |
| A szállítóképességről részletesebben | 278 |
| A mozgólépcsők szerkezeti felépítése | 281 |
| A villamos-hajtás és a vezérlés | 296 |
| Az üzemeltetés és az üzemi ismeretek hasznosítása | 297 |
| A mozgólépcsők főjavítása | 302 |
| A Kőér utcai mozgólépcsőjavító főműhely | 306 |
| Új mozgólépcsők a 2-es vonal három állomásán | 307 |
| A forgalombiztonság és a jelentősebb üzemi események | 308 |
| Épületgépészet a metróüzemben | 312 |
| Szellőztetés és klimatizálás | 313 |
| Főszellőztető berendezések | 313 |
| A főszellőztetés tervezési problémái | 317 |
| A főszellőztető ventillátorok | 321 |
| Segédüzemi szellőztetés | 322 |
| Klimatizálás | 325 |
| Vízelvezetés, csatornázás, szennyvízkiemelés | 328 |
| Fűtőberendezések | 330 |
| Tűzvédelem | 331 |
| A metró tűzvédelmének általános kérdései | 331 |
| A tűzkeletkezés legvalószínűbb helyei és esetei | 333 |
| A tűz elleni védekezés módjai és eszközei | 337 |
| Az üzemeltető szervezet létrehozása, folyamatos alakulása, működésének főbb eseményei | 341 |
| Történelmi visszatekintés | 341 |
| Az üzemeltetés előkészítése | 343 |
| A kezdeti lépések (1964-1967) | 343 |
| Szervezés és építés (1968-1969) | 348 |
| A 2-es vonal üzembe helyezése és az üzem első évei (1970-1972) | 350 |
| Az 1973-1976 közötti évek | 353 |
| Egy mozgalmas és termékeny időszak (1977-1980) | 359 |
| A Gyorsvasúti Igazgatóság - 1981-1985 | 365 |
| Az 1986-1999 közötti időszak | 378 |
| A metró, mint tömegóvóhely | 386 |
| Előzmények, indokok, alkalmazhatóság | 386 |
| A védő- és befogadóképesség | 386 |
| A műszaki berendezések | 387 |
| Üzembe helyezések, üzempróbák | 388 |
| Alkalmazásba vétel és üzemmód | 389 |
| A Dél-Buda - Rákospalota (4-es) metróvonal építésének előkészületei | 392 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.