1.034.795

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Cak-Bam-Bah sorozatú MÁV személykocsik története, "pályafutása"

1942-2004

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: MÁV Nosztalgia Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 131 oldal
Sorozatcím: Vasúthistória Könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN: 978-963-06-5038-0
Megjegyzés: Fekete-fehér fényképekkel és ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A nagyvasúti személykocsik -a vontatójárművek után - a vasúttársaságok gördülőanyag állagának legnagyobb értékű járművei. Kialakításuknak - rendeltetésükből eredően is -a műszaki, vasútüzemi... Tovább

Előszó

A nagyvasúti személykocsik -a vontatójárművek után - a vasúttársaságok gördülőanyag állagának legnagyobb értékű járművei. Kialakításuknak - rendeltetésükből eredően is -a műszaki, vasútüzemi követelmények mellett, az utazók széleskörű, időben és térben változó igényeinek is meg kell felelnie. Nemzetgazdasági érdek, hogy a személykocsik gazdaságos darabszámban, azonos alaptípusból, sorozatban készüljenek. Az alaptípus körültekintően megválasztott műszaki jellemzői ügyes konstruktőri, technológiai tevékenységgel párosulva lehetőséget adnak a változó társadalmi, vasútüzemi, forgalmi igények rugalmas, gazdaságos és eredményes kielégítésére.
Ennek jó példája a Ganz Vagon- és Gépgyárban 1940. évben tervezett, majd hazánkban több helyen gyártott Cak sorozatú személykocsik mind a mai napig tartó folyamatos fejlesztésének, gyártásának története. A második világháború végét követően, az alapvető károk, pusztítások felszámolása után, 1952. évtől 1982. évig - 30 éven keresztül - e típus volt a hazai vasúti járműgyártás legnagyobb darabszámú terméke, a MÁV személykocsi állagának meghatározó része. A típus néhány változata, különösen az elővárosi forgalomban, "főjavítva", korszerűsítve, ma is közlekedik. A Cak sorozatú kocsikból folyamatos és következetes munkával kialakított Bhv, BDt sorozatú kocsik a hazai járműipar és vasút együtt gondolkodásának példamutató bizonyítékai... Vissza

Tartalom

Előszó 5
A Ganz Vagongyár Bak és Cak sorozatú személykocsijai 6
A Ganz Vagongyár jugoszláv jóvátételre gyártott Cah sorozatú személykocsijai 19
A győri Magyar Vagon és Gépgyár Cak sorozatú személykocsijai 20
A MÁV Dunakeszi Főműhelytől a Dunakeszi Vagongyárig 22
A Ganz-Rónai forgóvázak problémái, a KALÁKA forgóváz konstrukciós elvei 29
A Bam sorozatú személykocsik, a WL AB sorozatú hálókocsik és az "ifjú" gyár első exportja 38
Az ABa sorozatú RIC forgalmú személykocsik prototípusa és a WR sorozatú étkezőkocsi tervezése 42
A Ha/Cah sorozatú (elővárosi) személykocsi 51
A Bah sorozatú személykocsik tervezési alapjai 55
A Bah sorozatú személykocsikat követő változatok 61
Az ingavonati közlekedés 66
Az ingavonati vezérlőkocsik tervezése, fejlődési folyamata 68
A Bhv sorozatú személykocsikat követő típusok 72
Villamos vonatfűtő kocsi 73
Az Aa sorozatú (19-17 középszámú) személykocsik 75
A By sorozatú (20-17 középszámú) személykocsik 79
A WRy és a BRy sorozatú belforgalmú büfékocsik 82
A Ganz-MÁVAG MD sorozatú motorvonat 88
A nagyelemes főjavítási rendszer 92
A Bhv és a BDt sorozatú személykocsik nagyelemes főjavítása és korszerűsítése 96
Zárszó 101
Forrásművek jegyzéke 102
1. mellékelt: A belföldi forgalomra szolgáló négytengelyű Bak sorozatú, II. osztályú és a négytengelyű Cak sorozatú III. osztályú minta-személykocsi műszaki leírása 103

Lánczos Péter

Lánczos Péter műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Lánczos Péter könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv