1.034.828

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A családi nevelés alapjai

A dolgozók általános iskolája 7-8. osztálya számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 171 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 14 cm
ISBN: 963-18-1894-2
Megjegyzés: Tankönyvi szám: D1784.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A szerző őszinte irigységgel gondol a matematika-, a történelem- vagy a fizikatankönyvek íróira: mennyivel egyszerűbb a dolguk hiszen ahhoz, hogy jó, használható tankönyvet írjanak, teljesen... Tovább

Előszó

A szerző őszinte irigységgel gondol a matematika-, a történelem- vagy a fizikatankönyvek íróira: mennyivel egyszerűbb a dolguk hiszen ahhoz, hogy jó, használható tankönyvet írjanak, teljesen elegendő a szakmájukkal tisztában lenniük, no meg ahhoz érteniük hogy 7. vagy 8. osztályosoknak miként kell az adott tárgyból tankönyvet írni. Mondanivalójuk tárgya, tartalma, a kifejtés módja stílusa nem függ attól, hogy személy szerint kinek írják tankönyvüket, hogy nős-e az illető, illetve férjezett-e, vannak-e gyerekei, milyenek a lakáskörülményei és egyáltalán mit gondol az adott tárgyról A kör kerületének kiszámítását, a polgári forradalmak okait vagy Ázsia hegy- és vízrajzát nem lehet és nem is kell attól függően előadni, hogy ki a feltételezett tanuló. De A családi nevelés alapja elnevezésű tantárgy szerzője nagyon is nélkülözi azoknak a személyes ismeretét, akikhez szól. Mert ahány család, annyi sajátossága van az örömöknek, gondoknak, nevelési sikereknek és kudarcoknak. Aztán meg, a feltételezett tanulók egyik része még fiatal, jószerivel még ő a tárgya a nevelésnek és nem ő nevel, ám padszomszédja kétgyerekes családanya vagy családapa. Hogyan lehet ennyi különbözőséget a tankönyvírás során figyelembe venni?
Sehogy - gondolja a tankönyvszerző, és mindenekelőtt ez az amiért előre is kéri olvasói jóindulatát. Tudatában van annak, hogy tankönyvének nem minden részlete egyformán fontos és érdekes minden olvasója számára. Sőt: nem is egyformán érvényes, ami - kissé durvábban fogalmazva - azt jelenti, hogy nem egyformán igaz. Vissza

Tartalom

Bevezetés,
amelyben a tankönyv szerzője az Olvasó jóindulatát kéri, és azt
is megindokolja, miért érzi úgy, hogy erre szüksége van 5
Első fejezet,
amelyben a nevelésről egyetlen szó sem esik, de amelyben mégis
mindvégig arról lesz szó, hogy mi neveli a családban a gyereket 9
1.1. Kik élnek együtt a családban? 10
1.2. A szeretet szerepe a nevelésben 15
1.3. A kölcsönös tisztelet szerepe a nevelésben 18
1.4. Munkamegosztás a családban 26
1.5. Jogi viszonyok a családban 33
1.6. Tulajdonviszonyok a családban 40
1.7. A család helyzete a társadalomban és viszonya ehhez a
helyzethez 43
Második fejezet,
amelyben a szerző a nevelés céljáról, a nevelés folyamatáról és
benne a gyerek szerepéről szóló eltérő nézetekkel ismerteti meg
az Olvasót, nem titkolva közben a maga nézeteit sem 48
2.1. A nevelés céltudatos folyamat 48
2.2. Milyen legyen a gyerek? 50
2.3. Mennyiben szükséges a családon belül egyezségre jutni a
nevelési eszmények kérdésében? 54
2.4. A nevelési célok tartalmáról 57
Miben áll nevelni? 60
Harmadik fejezet,
amelyben a nevelés néhány fontos eszközével ismerkedhet meg
az Olvasó, és megbarátkozhat azzal a gondolattal is, hogy az
„eszközhasználat'' a családi nevelésben is tanulandó 64
3.1. A követelésről 64
3.2. Az ellenőrzésről és értékelésről 69
3.3. A buzdításról 73
3.4. A büntetésről 76
Negyedik fejezet,
amelyben arról lesz szó, hogy mikor kezdődik egy új család, s
hogy mikor, illetve mitől lesz az ember érett a párválasztásra 84
4.1. Mikor kezdődik egy új család? 84
4.2. Szexualitás - emberi módra 86
4.3. A pszichoszexuális fejlődés 87
4.4. A párválasztás 90
Ötödik fejezet,
amelyben a szerző nem elijeszteni óhajt bárkit is a házasságtól,
amikor annak ellentmondásairól, a vele járó és érte vállalandó
felelősségről szól, meg azokról a technikákról, amelyek ismerete
a családi életnek csak a javára válhat 95
5.1. A házasság mint termékeny ellentmondás 95
5.2. Az „igen" felelősségéről 99
5.3. Szerepek és technikák 104
5.3.1. A szexualitás mint örömforrás 105
5.3.2. A családi gazdálkodás elvei és technikája 108
5.3.3. Konfliktuskezelési technikák 111
Hatodik fejezet,
amelyben az első évekről lesz szó, amikor még kizárólagos a
szülői felelősség a gyerek jelenéért és jövőjéért, de ezért naponta
új felfedezések és új örömök nyújtanak kárpótlást 116
6.1. A terhességről 116
6.2. A csecsemő és a család 122
6.3. A hangadástól a beszédig 129
6.4. A mese 140
6.5. A játék 143
Hetedik fejezet,
amelyben emberkénk egyik kezét már nevelési intézmények
fogják, és ebből a családra nézve is új követelmények származnak 150
7.1. A bölcsőde 150
7.2. Az óvoda 153
7.3. Az iskola 158
Utószóként
arról, hogy a szülő-gyerek viszony a résztvevők közös alkotása,
amelyben az egymásért vállalt felelősségnek is megvan a maga
története 166

Loránd Ferenc

Loránd Ferenc műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Loránd Ferenc könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv