1.059.328

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A családi nevelés főkérdései

Bevezetés a szülői gondolkodásba

Szerző
Budapest
Kiadó: "Studium"
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott papírkötés
Oldalszám: 164 oldal
Sorozatcím: Szülők könyvtára
Kötetszám: 1-3
Nyelv: Magyar  
Méret: 18 cm x 13 cm
ISBN:
Megjegyzés: 3. kiadás. Nyomtatta a Kir. Magy. Egyetemi Nyomda.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a kis munka a Magyar Gyermektanulmányi és Gyakorlati Lélektani Társaság s a Budapesti Népművelési Bizottság által szervezett Szülők Iskolája 1923/4. és 1924/5. évi négy sorozatában tartott... Tovább

Előszó

Ez a kis munka a Magyar Gyermektanulmányi és Gyakorlati Lélektani Társaság s a Budapesti Népművelési Bizottság által szervezett Szülők Iskolája 1923/4. és 1924/5. évi négy sorozatában tartott előadásaimnak azokat a részeit foglalja magában, amelyek a szülői gondolkodás alapját, irányát és kereteit akarták megadni a nevelés iránt gyakorlati okokból érdeklődőknek. Feladatomat nem abban látom, hogy ismereti anyagot közöljek, hanem abban, hogy a szülőkben a család nevelői feladatait és a gyermekek jövőjéért való felelősséget tudatossá tegyem. Nem valami pedagógiai recept-gyűjteményt óhajtottam szerkeszteni, hanem a személyes meggondolás segítése, esetleg megindítása a célom; nem azzal válik valaki jó orvossá vagy jó nevelővé, hogy betanulja, amit más ajánl bizonyos esetekre, hanem azzal, hogy gondolkodik a feladaton s maga igyekszik megállapodni a tennivalókban.
E felfogással ezt a könyvet bevezetésnek szántam a Szülők Könyvtára címen meginduló sorozathoz, a családi nevelésben szükséges ismeretek részletes összeállításához. Remélem, hogy ebben a sorozatban külön szólhatok a családi nevelés több részletkérdéséről, amelyeket az említett előadások más részeiben tárgyaltam, e kötetbe azonban nem vehettem bele. Természetes, hogy ez a vezérfonal nem lehet kimerítő; inkább csak érdeklődést szeretne ébreszteni és további olvasásra ösztönözni. Így nézve, nem szorul magyarázatra, hogy itt nem tudományos előadásra, hanem lehető közvetlenségre kellett törekednem. Ahol adatokra volt szükségem, mint a VII. fej.-ben, ott felhasználtam, amit másoktól tanultam; itt-ott régibb cikkeimből is átvettem egyet-mást; a kérdés irodalmának feldolgozása azonban nem volt szándékom; az olvasók nem is effélét várnak az ilyen munkától. Vissza

Tartalom

Előszó5
Családi élet, családi nevelés
A család szervezete7
Családi kötelességek8
A szülői kötelességek elsőbbsége8
A szülői gondolkodás10
A házastársak felelőssége egymásért és gyermekeikért12
A szülői gondolkodás tartalma16
A családi nevelés fogalma19
A gyermeket érő hatások
A fejlődés tényezői22
Az embert alakító hatások csoportjai24
Családi előzmények25
A szülőktől eredő hatások25
Alakító hatások az iskolába lépés előtt26
Alakító hatások az iskolába járás idején35
Alakító hatások az iskola elhagyása után43
Véletlen hatások49
A gyermeket érő hatások és a családi nevelés
A családi nevelés helyzete51
E helyzet követelményei54
Az iskolába lépés előtt55
Az iskolába járás idején56
Az iskola elhagyása után58
A családi nevelés és a véletlen hatások60
A családi nevelés sikerének feltételei
A gyermekben levő feltételek62
Az átöröklés62
A környezet jelentősége66
A szülőkben levő feltételek68
A szülők önnevelése68
Testi feltételek69
Értelmi feltételek70
Erkölcsi feltételek72
Az önnevelés kezdete. Bizalom a nevelés sikerében75
A nevelés egyöntetűsége76
Az apai és anyai nevelés egysége77
Szülők és nagyszülők egyetértése81
A családi és az iskolai nevelés82
Az egyöntetűség feltétele85
A nevelés feladatainak sokfélesége és egysége
A nevelés célja87
A testi nevelés feladatai88
Az értelmi nevelés feladatai90
Az erkölcsi nevelés feladatai93
A feladatok egybefonódása96
A családi nevelés eszközei
A nevelés eszköze100
A gondozás a családban101
A tanítás a családban104
A példaadás104
Az oktatás kezdete109
A gyakorlás a családban113
A szoktatás114
A foglalkoztatás120
Jutalmazás és büntetés127
Az eszközök alkalmazása131
A gyermek egyénisége és a felnőtt
A gyermek egyénisége132
Nemi különbségek136
A fejlődés korszakai139
Különbségek a gyermek és a felnőtt között140
Néhány tanulság148
A gyermek egyéniségéhez való alkalmazkodás követelménye
Az egyéni fejlődés szabadságának követelménye
A fejlődéssel való lépéstartás követelménye
A szülők önnevelésének követelménye
A bizalom megőrzésének a követelménye
Szülők és gyermekek személyes viszonyának követelménye
A távoli célokra gondolás követelménye

Imre Sándor

Imre Sándor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Imre Sándor könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A családi nevelés főkérdései A családi nevelés főkérdései A családi nevelés főkérdései A családi nevelés főkérdései
Állapot:
2.840 ,-Ft
14 pont kapható
Kosárba