kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Zrínyi Katonai Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Félvászon |
| Oldalszám: | 286 oldal |
| Sorozatcím: | Tisztek Könyvtára |
| Kötetszám: | 12 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. |
| A kiadó előszava | 5 |
| Bevezetés | 7 |
| A néphadseregben folyó kiképzés célja és feladata | |
| A pszichológiai és a pedagógiai elmélet | 9 |
| Mi a célja a néphadseregben a katona nevelésének? | 12 |
| Hogyan "dolgozik" az emberi agy? | 14 |
| A kommunista nevelés alkotóelemei | 22 |
| Mit jelent a személyiség sokoldalú kifejlesztése? | 25 |
| Tökéletesíti-e a gondolkodást a katonai kiképzés? | 28 |
| Mi a képesség és mi az érdeklődés? | 31 |
| Vérmérséklet és jellem | 35 |
| Az érzelmek jelentősége a személyiség fejlődésében | 50 |
| Mi az ifjúkor (adoleszcencia)? | 52 |
| Mi a pedagógiai optimizmus? | 56 |
| Hogyan ismerjük meg a katonát? | 59 |
| Mire tanít a neveléselmélet? | |
| Mi a neveléselmélet? | 64 |
| Nevelő hatású-e a harcászati kiképzés? | 66 |
| A katonai szolgálat és a katonai környezet nevelő hatása | 71 |
| A parancsnok személyisége | 76 |
| Az öntudatos fegyelemre való nevelés | 80 |
| A jutalom és a fenyítés mint nevelőmódszer | 83 |
| Felhasználhatjuk-e a közönséget a nevelésél? | 86 |
| Didaktika és kiképzés | |
| Mit jelent tanítani valakit? | 90 |
| Didaktikai elvek a katonai kiképzésben | 91 |
| A szocialista pedagógia elvei | 111 |
| Az állandó harckészültség elve | 113 |
| Hogyan tanul a katona? | 115 |
| A tanulás élettani törvényei | 126 |
| Ismeretek és jártasságok a harckiképzésben | 127 |
| A harcászati kiképzés módszertanának tárgya és feladatai | |
| Mit értünk módszertanon (metodikán)? | 133 |
| A harcászati kiképzés feladatai | 135 |
| Alkalmazzuk-e a próbálkozások és tévedések (Próba szerencse) módszerét? | 137 |
| A harcászati kiképzés módszerei | 141 |
| Mit értünk logikai módszeren? | 145 |
| A tudományos vizsgálat módszerei a metodikában | 150 |
| Lehet-e tökéletesíteni a módszereket? | 152 |
| Tanuljunk tanítani | |
| Az előadás | 154 |
| Hogyan készítsük elő az előadást | 158 |
| Tudunk-e előadni? | 161 |
| A parancsnok szava | 165 |
| A beszélgetés | 167 |
| Hogyan jegyzeteljünk? | 167 |
| Hogyan tanuljunk? | 169 |
| Mi a szeminárium? | 171 |
| A gyakorlatok | |
| A gyakorlatok megszervezésének alapelvei | 174 |
| A harcászati-alaki foglalkozások előkészítése | 178 |
| Harcászati alaki foglalkozás, szakaszkötelékben | 180 |
| Éjszakai harcászati-alaki foglalkozás, századkötelékben | 186 |
| Hogyan állítsuk be és hogyan irányítsuk a harcászati gyakorlatot? | 191 |
| A részleges sugármentesítés | 198 |
| A kétoldalú harcászati gyakorlatok | 198 |
| A kétoldalú harcászati gyakorlatok vezetése | 207 |
| Éleslövészettel egybekötött harcászati gyakorlat | 210 |
| A csoportos (alkalmazó) foglalkozások előkészítése | 215 |
| Mik a harcászati ellenőrző foglalkozások? | 219 |
| Mi a törzsvezetési és a parancsnoki-törzsvezetési gyakorlat? | 221 |
| A döntnökök feladatai és felkészítése | 225 |
| A gyakorlat értékelése | 229 |
| A kiképzési oktatófilm | 231 |
| A tanulmányi látogatások | 233 |
| Neveljük a katonák harckészültsége | 234 |
| A törzsgyakorló-foglalkozások | 236 |
| A tisztek, tiszthelyettesek és tisztesek módszertani kiképzése | |
| Módszertani értekezletek és módszertani konferenciák | 238 |
| Az oktató módszertani foglalkozások | 239 |
| A bemutató gyakorlatok | 242 |
| Az oktató-módszertani összevonások | 244 |
| A harci és politikai kiképzés tervezése | |
| A terv a parancsnok segítőtársa | 246 |
| Hogyan szervezzk meg a tervezőmunkát? | 248 |
| A századkiképzési terv összeállítása | 250 |
| Írásbeli felkészülés a foglalkozásra | 253 |
| A vizsgáztatásról és az értékelésről általában | 256 |
| A vizsgák módszertana | 258 |
| Az ismeretek, jártasságok és készségek értékelése | 261 |
| Mire jó az ellenőrzés? | 263 |
| A néphadsereg parancsnokai | |
| Mit jelent az alárendeltek politikai vezetőjének lenni? | 267 |
| A parancsnok jelleme | 270 |
| A parancsnok kulturáltsága | 271 |
| A parancsnoki tekintély | 271 |
| Az elvtársiasság | 272 |
| Amiről a szabályzatok nem beszélnek | |
| Kell-e adottság az emberekkel való foglalkozáshoz? | 274 |
| Ébresszünk önbizalmat alárendeltjeinkben | 276 |
| Hogyan jegyezzük meg a neveket? | 278 |
| Amikor kell, legyünk nagyvonalúak | 279 |
| Alárendeltjeink személyiségét pozitív vonásaik segítségével fejlesszük | 281 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.