| Előszó | 3 |
| A diadalmas élet | 7 |
| Isten a világban | |
| Teremtés vagy evolúció? | 11 |
| A teremtés első napja | |
| Biblia, hipothézis | |
| A teremtés | |
| Az ősnemzéstan kudarca | |
| Az ember és az állat | 19 |
| Az emberi lélek nyomai | |
| Az ember két világa | |
| Az emberiség egységes családfája | |
| Sátán, vagy sátán? | 26 |
| Sátán a világirodalomban, történelemben, lélekben | |
| Vannak-e angyalok? | |
| Mi a bűn? | |
| Miért van bűn? | |
| Kain és családja | 34 |
| Az eredendő bűn titka | |
| Az emberiség egysége | |
| Az ember és a mindenség | 38 |
| A modern tudomány útjai Isten felé | |
| Az erkölcsi mindenség | |
| Isten a történelemben | |
| Családfa a paradicsomtól Betlehemig | 43 |
| Krisztus a történelemben | |
| Történelem, vagy komédia? | 46 |
| Az erkölcsi törvény a történelemben | |
| A népek hivatása | |
| Halad-e előre a világ? | |
| Melyik az igaz vallás? | 51 |
| Az ősi istenhit nyomai | |
| Deizmus és pantheizmus | |
| Az áldozat evangéliuma | 56 |
| Az életfogyasztó élet | |
| Az istentelen vallásalapító | 58 |
| Az önmegváltás útjai | |
| Vallás, ahol az ember minden | |
| Isten a szent sátorban | |
| Ótestamentum is, vagy csak újtestamentum? | 63 |
| A bibliai kritika munkája | |
| Ábrahám és a zsidókérdés | 67 |
| A hit hőse | |
| A német nacionalizmus és az Ótestamentum | |
| A választott nép | 70 |
| A zsidók története | |
| Jeruzsálem végső pusztulása | |
| A zsidókérdés | |
| A zsidókérdés megoldása | |
| A lelki ősök. Mi van a prófétizmusban? | 78 |
| A próféták elhivatása | |
| A prófétai vallás öröksége | |
| Transcendens és immanens istenfogalom a prófétáknál | |
| A lepel és a fátyol az Ótestamentumban | 85 |
| A szent sátor Istene | |
| A főpap, mint Krisztus előképe | |
| Isten a Golgotán | |
| Hogyan ismerjük Jézust? | 88 |
| Mi van az apokrifus evangéliumokban? | |
| A négy evangélium keletkezése | |
| A biblia és a szekták | |
| Fogantaték Szent Lélektől | 95 |
| Krisztus istenségének kifejezése | |
| Jézus és krisztus | 96 |
| Jézus az ember | |
| A Messiás | |
| Mi a keresztyénség? | |
| A világtörténet hőse | 102 |
| A hős történelmi szerepe | |
| A diadalmas élet | |
| Csodák és természeti törvények | 106 |
| A csoda mint megismerés | |
| A törvény és a csoda | |
| Az anyag törvényei Jézus kezében | |
| Jézus és családja | 111 |
| Milyen volt Jézus családja? | |
| Mária, az édesanya | 114 |
| Az igazi Mária | |
| Mikor kezdődik a Mária-kultusz? | |
| Hogyan lett Mária istennővé? | |
| A próféta | 119 |
| Isten az Atya | |
| Mi a prédikáció? | 122 |
| A kezdetleges és teljes istentisztelet | |
| A Főpap | 124 |
| A megváltás a bűnt msutatja meg | |
| Isten igazsága és szeretete a megváltásban | |
| Az Úrvacsora | 129 |
| A kegyelmi eszközök | |
| A páska-bárány | |
| Transsubstanciatio, consubstantitatio | |
| Úrvacsora és mise | |
| A Király | 136 |
| Jézus és Pilátus | |
| Jézus a hódító | |
| A keresztség | 140 |
| A keresztség vize | |
| Gyermek-keresztség | |
| Alámerítés vagy meghintés? | |
| Atya, Fiú és Szent Lélek | 146 |
| A szentháromság megtapasztalása | |
| A kifejezhetetlen kifejezése | |
| Isten az egyházban | |
| Egyedül üdvözítő-e az egyház? | 150 |
| A láthatatlan egyház | |
| A látható és láthatatlan egyház | |
| Péter, a halász | 155 |
| Péter elhívása | |
| Péter, "a kőszikla" | |
| Pogány keresztyének és zsidó keresztyének szembenállása | |
| Legendák Péter apostolról | |
| Róma első püspökei | |
| Pál, a ponyvakészítő | 164 |
| Pál apostol megtérése | |
| A római birodalom, a zsinagóga szerepe a keresztyén misszióban | |
| A vasárnap az őskeresztyén világban | |
| A törvényvallás és a kegyelem | |
| Augustinus, az óriásfa | 172 |
| A püspöki egyház Augustinus korában | |
| Augustinus a predestináció hirdetője | |
| A pápai palást szálai | 177 |
| A római püspök történelmi útja | |
| A zsidó főpap, a római császár mint a római püspök előképe | |
| A pápaság, mint történelmi szükségszerűség | |
| A szürkület törvénye | 182 |
| Pogány és keresztyén elemek keveredése | |
| Assisi Ferenc, a reformátor | 184 |
| Egy új szerzetesrend születése | |
| Assisi Ferenc romlott egyháza | |
| Assisi Ferenc lelkisége | |
| Assisi Ferenc bukása | |
| Jó volt-e a középkor? | 192 |
| A középkor fénye és árnya | |
| Az inkvizíció lelki okai | |
| A középkor nyomorúságai | |
| Felelős-e a pápaság az inkvizícióért? | |
| Renaissance és reformáció | 200 |
| A humanizmus | |
| Az új felfedezések a középkor végén | |
| A reformáció az emberiség egyetemes megmozdulása volt | |
| Luther és Kálvin | 206 |
| Luther az elkezdő, Kálvin a bevégező | |
| Kálvin teljes reformációja | |
| Mi a keresztyénség igazi egysége | |
| Egyetemes papság | |
| Servet máglyája | 215 |
| Egy négyszázéves vérvád története | |
| Volt-e protestáns inkvizíció | |
| Kit vádol Servet máglyája? | |
| A pápa és a Szent Lélek | 219 |
| Csalódhatik-e a pápa? | |
| A vatikáni zsinat | |
| A Szent Lélek bizonyságtétele | |
| A Szent és a szentek | 227 |
| A "szent" kétféle jelentése | |
| A szentek vallásos tisztelete | |
| Isten a református egyházban | |
| Egyházalkotmány a presbiter vállain | 231 |
| Ki választja a lelkipásztort? | |
| Iskola és templom | 235 |
| A népművelés a reformáció ajándéka | |
| A tudomány, iskola az általános kegyelem tanából folyó következmény | |
| Haeckel, a tudományos inkvizitor | |
| Gazdagok és szegények | 241 |
| Honnan jött a diakónus? | |
| Jézus a vagyon mellett és ellen | |
| Az evangélium belülről változtatja meg a világot | |
| A hivatás, mint a reformáció ajándéka | |
| A kálvinisták és a művészet | 247 |
| A kálvinizmus és a művészetek | |
| A művészet az anyaggal való kifejezés | |
| A kálvinizmus és a művészetek szabadsága | |
| Három világkorszak: Homeros, Dante, shakespeare | |
| Egyház és haza | 257 |
| Haza és vallás állítólagos ellentétei | |
| Jézus hazafisága | |
| Az evangéliumi hazaszeretet | |
| Az örök reformáció | 263 |
| A római egyház félreformációja | |
| A jezsuiták kettős munkája | |
| Az új reformáció hősei | |
| Belmisszió és külmisszió | |
| Isten az életemben | |
| A predesztináció | 270 |
| A predestináció, mint tapasztalás | |
| Az egyetemes predestináció | |
| Predestináció és fatalizmus | |
| A predestináció és a szabadság | |
| Predestináció és elvettetés | |
| A felelősség mint szabadságunk tapasz talása | |
| Krisztus és a házasság | 282 |
| Ki védi a házasságot? A hazug házasságok | |
| A feljegyzett és fel nem jegyzett válások | |
| A családi hajlék, mint a szentség iskolája | |
| A házasságra nevelés | |
| A gyermek | 292 |
| Mitől függ a születési statisztika? | |
| Rosszhiszemű vádak az egyke-kérdésben | |
| Veszteségek reverzálisban és kitérésben | |
| A reverzális háború | |
| A református egyház és a reverzális adó | |
| Gyilkosok és öngyilkosok | 302 |
| A bűncselekmények felekezeti statisztikája | |
| Mitőkl függ az öngyilkosok száma? | |
| Az evangéliumi lelki nagykorúság kísértései | |
| Isten a félhomályban | 308 |
| A teozófia | |
| Mi a spiritizmus? | |
| A spiritizmus kritikája | |
| A spiritizmus és a biblia | |
| Isten az örökkévalóságban | 316 |
| Kérdéseink egy másik világra utalnak | |
| A halál a teljesebb öntudat kapuja | |
| Krisztus az örökélet igazi bizonyossága | |
| A kárhozat az örökké élő lélek örök halála | |
| Kant a sírontúli világról | |
| Testünk feltámadása | |
| Az adventisták | |
| Ki az Antikrisztus? | |
| A végső titok | |
| Név- és tárgymutató | 333 |