kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 82 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: J 2-954. Kézirat. 615 példányban jelent meg. |
| A didaktika fogalma, tárgya, feladatai, helye a pedagógiai tudományok rendszerében, legalapvetőbb fogalmainak rendszere | 3 |
| Az elnevezés problémája | 3 |
| A didaktikai tevékenység megközelítése | 3 |
| A nevelés és a didaktikai tevékenység | 6 |
| Nevelés, önnevelés, önművelés | 8 |
| A didaktika tárgya, fogalma, feladatai, elhatárolása | 8 |
| Az alapfogalmak rendszere | 9 |
| Az ismeret | 10 |
| A tanulás | 11 |
| Tanítás, oktatás, képzés | 12 |
| Képesség, jártasság, készség | 15 |
| A gyermeki személyiség fejlesztésének didaktikai folyamata | 19 |
| A folyamat fogalma | 19 |
| A folyamat didaktikája | 19 |
| Nevelés és oktatás | 19 |
| Tanulói - tanári tevékenység | 20 |
| Régi ismeret - új ismeret | 21 |
| Utánzás - önálló gondolkodás | 21 |
| Didaktikai alapelvek | 22 |
| A didaktikai folyamat ismeretelméleti alapjai | 23 |
| A folyamat lélektani mozzanatai | 23 |
| Motiváció | 24 |
| Beállítódás | 25 |
| A megértés | 27 |
| Az elsajátítás | 27 |
| A didaktikai folyamat kibernetikai tulajdonságai | 28 |
| A folyamat ellenőrzése, értékelése | 30 |
| A didaktikai folyamat struktúrája | 33 |
| A didaktikai tevékenység tartalma | 38 |
| A tartalom fogalma | 38 |
| A tartalom korszerűsítésének elvi problémái | 40 |
| A tananyag kiválasztása és elrendezése | 43 |
| A tananyag megjelenési formái | 46 |
| A tanterv | 46 |
| A tankönyv | 46 |
| A program | 46 |
| A munkafüzet | 47 |
| A feladatlap | 48 |
| A tanmenet | 48 |
| A didaktikai tevékenység módszerei | 49 |
| A tartalom és forma kérdése a didaktikában | 49 |
| A módszer fogalma, a módszert meghatározó tényezők | 50 |
| A tanulás módszerei | 52 |
| A tanítás-oktatás módszerei | 54 |
| A képzés módszerei | 59 |
| A didaktikai tevékenység szervezeti formái | 65 |
| Az osztályrendszer | 65 |
| Frontális munka | 66 |
| Csoport munka | 67 |
| Egyéni munka | 67 |
| A tanítási óra | 68 |
| A tanítási óra felépítése | 68 |
| A tanítási órák típusai | 68 |
| Felkészülés a tanítási órára | 71 |
| A tanítási óra elemzése | 72 |
| Egyéb szervezeti formák | 73 |
| Tanulószoba, napközi otthon | 73 |
| Korrepetálás | 73 |
| Szakkörök | 73 |
| Tanulmányi kirándulás, üzemlátogatás | 73 |
| A didaktikai folyamat technológiai problémái | 75 |
| A technológia fogalma | 75 |
| Az oktatástechnika eszközei | 76 |
| Iskolarádió | 76 |
| Iskolatelevízió | 76 |
| Nyelvi laboratórium | 76 |
| Az oktatógép | 77 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.