kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 247 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-17-4447-7 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 52840. |
| Bevezetés | 5 |
| A didaktika fogalma, tárgya, kapcsolata más tudományokkal | 11 |
| A didaktika fogalma | 11 |
| A didaktika tárgya, vizsgálódási területei | 12 |
| A didaktika kapcsolata más tudományokkal | 17 |
| Didaktikai alapfogalmak | 25 |
| A tanulás és a tanítás | 25 |
| Ismeret, tudás, tudásszint | 28 |
| Jártasság és készség | 33 |
| A képesség | 41 |
| Oktatás, képzés, nevelés | 44 |
| Didaktika alapelvek | 47 |
| Az iskola és az élet kapcsolatának elve | 49 |
| A tudományosság és szakszerűség elve | 55 |
| A rendszeresség elve | 58 |
| A tanulók tudatosságának és aktivitásának elve | 61 |
| A szemléletesség elve | 64 |
| A koncentráció elve | 68 |
| Az érthetőség elve | 71 |
| Az ismeretek tartósságának elve | 73 |
| A tanítás-tanulás célja, feladai és tartalma a szakmai képzést nyújtó iskolában (tanterv-elméleti kérdések) | 77 |
| A társadalmi célok és igények számbavétele | 78 |
| A szakmai képzést nyújtó iskola céljai és feladatai | 81 |
| Az általános képzés tartalma | 88 |
| A szakmai elméleti és gyakorlati képzés tartalma | 93 |
| A tananyag elrendezése, didaktikai rendszerbe foglalása | 103 |
| A tanterv | 106 |
| A tantervek jellege, típusai | 107 |
| Az óraterv | 109 |
| A tantervek szerkezeti felépítése | 115 |
| A tankönyvek | 116 |
| Az oktatás folyamata | 119 |
| Az oktatási folyamat ismeretelméleti alapjai | 120 |
| Az oktatási folyamat szerkezete | 123 |
| Az oktatási folyamat irányításának kibernetikai vonatkozásai | 135 |
| Az oktatási folyamat megszervezése | 155 |
| Az oktatás szervezeti formái | 156 |
| A tanítási órák (gyakorlati foglalkozások) szerkezete és típusai | 159 |
| A gyakorlati oktatás rendszerei | 166 |
| Az oktatás munkaformái | 169 |
| A tanítás-tanulás eszközei és módszerei | 175 |
| A tanítás-tanulás eszközrendszere | 177 |
| A tanítás-tanulás módszere | 188 |
| Az ismeretek szóbeli közlése | 190 |
| A beszélgetés (megbeszélés) és a vita | 193 |
| A bemutatás (szemléltetés) és megfigyelés | 196 |
| A tanulók önálló munkája nyomtatott szövegekkel | 198 |
| A gyakorlás | 200 |
| A tanulók tudásának ellenőrzése és értékelése | 204 |
| A pedagógus felkészülése a tanítási órára, gyakorlati foglalkozásra | 221 |
| A tanítási órák és gyakorlati foglalkozások elemzése | 227 |
| A szakmai képzés továbbfejlesztésének útjai és feltételei | 233 |
| Irodalomjegyzék | 244 |