| I. kötet | |
| A hagyományos és a digitális fényképezés | 13 |
| A digitális fényképezés előnyei | 14 |
| A hagyományos és a digitális fényképezőgépek | 15 |
| A legfontosabb különbségek | 16 |
| A digitális fényképezés néhány problémája | 20 |
| A konvergenciáról | 20 |
| További gondok | 22 |
| A színvisszaadás és a fehéregyensúly | 23 |
| Szerkeszthető képek | 24 |
| Fény és árnyék, megvilágítás és szín | 25 |
| A fénymérés eljárásai | 26 |
| Rövid összehasonlítás | 27 |
| Digitális fényképezőgép - testközelből | 29 |
| A fényképezőgép elölről | 31 |
| A felső és az alsó oldal | 32 |
| USB az intelligens kommunikációhoz | 33 |
| A kamera hátlapja | 33 |
| A legfontosabb gombok | 35 |
| Kis ikonok | 36 |
| A menü | 36 |
| A digitális kamera menüje | 37 |
| A legfontosabb fogalmak | 39 |
| Pixelek, felbontás, képminőség | 41 |
| Mi az a megapixel? | 42 |
| Néhány szó a felbontásról | 43 |
| Az interpoláció | 46 |
| Egy kis történelem | 47 |
| A képérzékelők | 47 |
| A CCD-érzékelő | 48 |
| A CCD és CMOS közötti különbség | 51 |
| A SuperCCD | 54 |
| Adatok lesznek a képből | 56 |
| Érzékenységek | 57 |
| A digitális fényképezőgépek képformátumai | 59 |
| TIF, illetve TIFF - Tagged Image File Format | 59 |
| JPG, illetve JPEG - Joint Photographic Expert Group | 60 |
| A RAW fájlok | 61 |
| JPG-tömörítés részletesebben | 62 |
| A fájlrendszer és az EXIF-információk | 64 |
| Az objektív | 66 |
| A digitális kamera objektívje | 67 |
| A gyújtótávolság | 67 |
| A nagylátószögű objektívek | 71 |
| A teleobjektívek | 71 |
| A kezdő fényerő | 72 |
| Rekesz és blende | 73 |
| Cserélhető objektívek | 74 |
| A zoom | 75 |
| Melyik a jobb? | 76 |
| Az élességtartomány | 76 |
| Az expozíció (megvilágítás) | 77 |
| A fehéregyensúly | 77 |
| Fényforrások színhőmérsékletei | 77 |
| Fényérzékenység | 78 |
| Miért növeljük az érzékenységet? | 78 |
| Mi az ISO, ASA vagy DIN | 79 |
| Képrajzokm és hotpixelek | 80 |
| Sorozatképek | 81 |
| Kiegészítő funkciók és tartozékok | 83 |
| A vaku | 84 |
| Az önkioldó | 89 |
| A képstabilizátor | 89 |
| A DPOF és a közvetlen nyomtatás | 90 |
| Belső zajszűrő éjszakai felvételekhez | 91 |
| Hang és rövid videók | 93 |
| Mire használhatjuk a hangfelvételt? | 94 |
| Videofelvételek - van-e értelmük és melyek a határaik? | 95 |
| A digitális fényképezőgép mint webkamera | 97 |
| Vásárolható kiegészítők | 97 |
| Cserélhető objektívek és objektív előtétek | 98 |
| Filterek, blendék, objektívvédők | 100 |
| Távirányítók és állvány | 101 |
| Diaelőtétek | 103 |
| Fröccsöntésvédő vagy vízalatti ház? | 103 |
| Olvasókészülékek | 103 |
| Adattárolók | 105 |
| A különbségek | 107 |
| A RAM-tól a ROM-ig | 108 |
| Adattárolók a digitális fényképezőgépekben | 109 |
| CompactFlash (CF) | 110 |
| SmartMedia | 113 |
| MemoryStick | 114 |
| Multimedia/SecureDigital kártya | 116 |
| XD-Picture Card | 117 |
| Tömeges tárolás | 118 |
| Tölthető elemek, akkumulátorok | 121 |
| Szárazelemek és akkumulátorok | 124 |
| Típusok - részletes | 126 |
| Feszültség, áram és teljesítmény | 128 |
| Cellafeszültség és feszültséghelyzet | 129 |
| Néhány fontos fogalom | 130 |
| A kapacitás | 130 |
| A belső ellenállás | 131 |
| A helyes feltöltés | 131 |
| A túlmerülés | 132 |
| Az önlemerülés | 132 |
| A mamóriahatás | 133 |
| A töltési eljárások áttekintése | 134 |
| Konstansáramos töltés | 135 |
| Időzített vagy idővezérelt töltés | 135 |
| Impulzustöltés | 135 |
| Így működnek a modern töltőkészülékek | 135 |
| A megfelelő idő | 137 |
| Tippek és hasznos fogások az akkumulátorokhoz | 138 |
| Tippek nikkel akkukhoz | 138 |
| Tippek litium akkukhoz | 140 |
| Mire ügyeljünk akku-vásárláskor? | 141 |
| A belső elem | 142 |
| Az alkalmazási célhoz tartozó optimális elem | 143 |
| Melyiket vegyük? | 143 |
| A fényképezőgép helyes csatlakozása | 145 |
| USB - a gyors szabvány | 146 |
| A soros csatlakozó | 150 |
| A FireWire csatlakozás | 150 |
| A TWAIN | 152 |
| Bekapcsolás után | 153 |
| Külső kártyaolvasók | 154 |
| USB-telepítés a Windows 95-höz | 156 |
| Telepítés a Windows 98 alatt | 158 |
| A fényképezőgép telepítése Windows XP alatt | 159 |
| Windows XP: Varázsló a fényképezőgéphez | 160 |
| Gyakorlati tudnivalók: USB-csatlakozás - lépésről lépésre | 162 |
| Az USB és a hot plug feltételei | 163 |
| USB: finombeállítás | 163 |
| A kapcsolat bontása | 165 |
| Ha a számítógép ellenkezne | 165 |
| USB aktiválása a BIOS-ban | 166 |
| A USB-meghajtó ellenőrzése | 167 |
| A digitális képek bemutatása | 169 |
| A fényképezőgép csatlakoztatása tévére | 170 |
| Gyors diabemutatók a Windows-zal | 172 |
| Bemutatók a Windows ME-vel | 172 |
| Bemutatók a Windows XP-vel | 173 |
| CD-ROM-ok készítése automatikus diashow-val | 174 |
| A képek kiválasztása és a show konfigurálása | 175 |
| A bemutató mentése | 178 |
| Az autostart előkészítése | 179 |
| A kész diabemutató CD-re írása | 180 |
| Képernyőkímélő készítése saját fotóinkból | 181 |
| Saját képernyőkímélő a Windows-zal | 181 |
| Elajándékozható komplett csomagok az IrfanView-val | 183 |
| Video-CD-k készítése prezentációkhoz | 184 |
| A fájlformátum | 185 |
| Az írási folyamat | 186 |
| A fotók és a szövegszerkesztő | 187 |
| Képek küldése e-mailben | 190 |
| Képek küldése a varázslóval | 190 |
| Digitális fényképezőgépek tesztje | 193 |
| Canon PowerShot A70, A80 | 195 |
| Canon PowerShot G6 | 198 |
| Canon Digital IXUS II | 198 |
| Canon PowerShot Pro 1 | 199 |
| Casio QV-R51 | 200 |
| Casio Exilim Z4 | 201 |
| Fujifilm Finepix S3500 | 202 |
| Fujifilm Finepix A340 | 203 |
| Fujifilm Finepix A330 | 204 |
| Fujifilm FinePix 320Pro | 206 |
| Fujifilm Finepix S5000 | 207 |
| Fujifilm Finepix F420 | 208 |
| Fujitsu-Siemens CX431 | 209 |
| HP PhotoSmart M407 | 210 |
| Kodak EasyShare DX4530 | 211 |
| Kodak EasyShare DX6440 | 212 |
| Kodak EasyShare LS633 | 212 |
| Kodak EasyShare LS753 | 213 |
| Konica Minolta Dimage Z10 | 214 |
| Konica Minolta Dimage A1 | 215 |
| Kyocera Finecam SL400R | 216 |
| Kyocera Finecam M410R | 217 |
| Nikon Coolpix 2200 | 219 |
| Nikon Coolpix 3200 | 220 |
| Nikon Coolpix 3700 | 221 |
| Nikon Coolpix SQ | 221 |
| Nikon Coolpix 4100 | 222 |
| Nikon CoolPix 8700 | 224 |
| Nikon CoolPix 5700 | 225 |
| Olympus mju 400 | 226 |
| Olympus C-460 | 227 |
| Olympus C-360 | 228 |
| Olympus C-725 | 229 |
| Olympus C-8080 Wide Zoom | 229 |
| Panasonic Lumix DMC LC70 | 230 |
| Panasonic DMC-FZ20 | 232 |
| Panasonic LUMIX DMC-FZ10 | 233 |
| Pentax Optio S30 | 234 |
| Pentax Optio 43WR | 235 |
| Pentax Optio S4 | 237 |
| Sanyo Xacti VPC-S3 | 238 |
| Sanyo VPC-AZ3 | 239 |
| Sony Cyber-shot DSC-F828 | 240 |
| Sony Cyber-shot DSC-P100 | 241 |
| Sony Cyber-shot DSC-F88 | 242 |
| Trust 1490Z és 1291Z | 244 |
| Fényképezős mobiltelefonok | 247 |
| Alcatel One Touch 565 | 249 |
| Alcatel One Touch 756 | 250 |
| LG C2200 | 251 |
| Motorola V80 | 252 |
| Motorla E3989 | 253 |
| Nokia 7610 | 253 |
| Nokia 6260 | 255 |
| Panasonic X300 | 256 |
| Panasonic X400 | 257 |
| Panasonic X500 | 257 |
| Sagem myX--7 | 258 |
| Sagem myV-55 | 260 |
| Sharp GX-30 | 260 |
| Siemens C65 | 262 |
| Siemens CX65 | 263 |
| II. kötet | |
| Színelmélet | 11 |
| A fény és a valódi színek | 12 |
| A színérzékelés | 14 |
| A színhőmérséklet | 15 |
| A színegyensúly | 16 |
| A kontrasztok | 18 |
| A fényerő: világos és sötét felületek | 18 |
| A színmélység | 19 |
| Az árnyék színe | 20 |
| Alfacsatornák és díszítőszínek | 21 |
| A színterjedelem | 21 |
| A pixelképek és a vektorgrafika | 23 |
| A színharmónia | 24 |
| Az expozíció lehetőségei | 27 |
| A mozgás megjelenítése | 28 |
| A mélységélesség lehetőségei | 29 |
| Expozíciós üzemmódok | 30 |
| Digitális trükkök | 37 |
| Képkivágás, forgatás és méretezés | 38 |
| A képkivágás | 38 |
| A ferde képek visszaforgatása | 40 |
| A felbontás beállítása nyomtatáshoz | 41 |
| Digitális felvételek átméretezése | 43 |
| Perspektíva- és tónuskorrekció | 45 |
| A perspektívatorzítás | 46 |
| Perspektívakorrekció | 46 |
| Gyors tónuskorrekció | 49 |
| Zavaró foltok, maszatok eltüntetése | 51 |
| Montázs és maszkolás | 52 |
| A maszkolás lényege | 53 |
| Montázs készítése | 54 |
| Képkatalógus szoftverek | 61 |
| Picasa 1.618 | 63 |
| Photo Druid 1.0 | 64 |
| Preclick Digital Photo Software 2.0 | 65 |
| ImageDB | 66 |
| Photo Album 6.05 | 67 |
| Genus viewMinder 1.13 | 68 |
| Electric Shoebox 1.0 | 69 |
| Élességkorrekció | 71 |
| Az első lépések | 72 |
| Nagyítás és kicsinyítés | 73 |
| A kontraszt növelése | 75 |
| Élesítés életlenebbel | 76 |
| Alkalmatlan élesítő módszerek | 77 |
| A megfelelő szkennelési felbontás | 78 |
| Fotográfiai életlenség létrehozása | 80 |
| Javítsuk fel fotóinkat! | 81 |
| Color Pilot 4.20 | 84 |
| 20/20 2.2.7 | 85 |
| A Smaller Image 3.0 | 86 |
| Guck mal | 88 |
| Ultimate Paint | 89 |
| StudioLine Photo Basic 1.2.2.0 | 90 |
| PIX pro 9.0 | 92 |
| FXFoto Standard Edition | 93 |
| Foto-Album 2.0 | 95 |
| EasyPeg 1.0.6 | 96 |
| FotoWorks 8.1 | 98 |
| Pixia 2.8fh | 99 |
| IrfanView | 101 |
| Red Eye Remover | 102 |
| Picasa | 102 |
| CorrectPhoto | 104 |
| Stepok's Digital Beauty | 105 |
| ClearSkinFX | 106 |
| Neat Image | 106 |
| Noise Ninja | 108 |
| BlackFrame NR és HotPixels Eliminator | 109 |
| FreeDCE és colorCastFX | 110 |
| Photoshop CreativeSuite | 111 |
| A legfontosabb újdonságok | 112 |
| A kereső | 112 |
| A színegyeztető rendszer | 113 |
| A hisztogram paletta | 113 |
| Tónus- és fénykorrekció | 114 |
| Text on Path | 114 |
| Integrált RAW-támogatás | 114 |
| 16 bites képtámogatás | 114 |
| Macromedia Flash fájlok exportja | 114 |
| Testre szabható billentyűkódok | 115 |
| "Rétegkompót" | 115 |
| Szűrőgaléria | 115 |
| Telepítés és kezdetek | 116 |
| A RAW-támogatás és a képszerkesztés | 117 |
| Miért jó a RAW formátum? | 118 |
| Webes alkalmazások | 122 |
| Első lépések | 123 |
| További lehetőségek | 124 |
| ImageReady | 125 |
| Mindent a Paint Shop Pro 7-ről | 129 |
| Ismerkedés a Paint Shop Pro 7-tel | 132 |
| A 7.0 verzió újdonságai | 133 |
| Automatikus korrektúrafunkciók | 133 |
| Grafikák szerkesztése és rajzolása | 134 |
| Hatékony munka több mint 75 speciális effektussal | 134 |
| Webgrafikák előállítása | 134 |
| Egyszerű képimportálás | 135 |
| Szerkesztési beállítások | 135 |
| Nyomtatás, elküldés és prezentálás | 136 |
| Felület, paletta, ablakok | 136 |
| A felhasználói felület | 137 |
| Első pillantás a felhasználói felületre | 137 |
| A menüsor áttekintése | 138 |
| A paletták | 139 |
| A Rétegpaletta és az állapotsor | 146 |
| Az ablakok | 148 |
| A böngésző ablak | 148 |
| A felügyeleti ablak | 150 |
| Az ablak layout-nyomtatási funkciója | 151 |
| Képek és fényképek szerkesztése | 153 |
| A fénykép betöltése | 154 |
| A kép elhelyezkedésének javítása | 154 |
| A vörös szem eltávolítása | 155 |
| A vaku hatása a kutyákra | 158 |
| Az élesség változtatása | 160 |
| Pár percnyi kreativitás | 161 |
| A színmélység optimalizálása | 162 |
| Kép szerkesztése | 163 |
| További hatások | 163 |
| Művészi hatások | 164 |
| Egyszerű effektus a krómozással | 164 |
| Fényhatás beillesztése | 164 |
| Kombinált hatások | 164 |
| A Glow (Neon) hatás | 165 |
| Az Effektus-böngésző (Effect Browser) | 165 |
| Fotók tuningolása az eszköztárból | 166 |
| A központi eszköz | 166 |
| A nagyítás (zoom) | 168 |
| A deformációs eszköz | 170 |
| Képek vágása | 171 |
| A Mozgatás eszköz (Mover) | 172 |
| A Kijelölő eszköz | 173 |
| Az Antialiasing eszköz | 174 |
| A Lasszó (Freehand) | 174 |
| A szabadkézi kijelölés | 174 |
| A varázspálca (Magic Vand) | 175 |
| A tűréshatár (Tolarence) | 176 |
| A festőeszközök | 177 |
| A Színkijelölő eszköz | 177 |
| A standard ecset | 178 |
| Speciális ecsetek | 180 |
| A Klónecset (Clone Brush) | 180 |
| A színcserélő (Color Replacer) | 182 |
| A Retusáló eszköz (Retouch) | 183 |
| A karcolások eltüntetése | 184 |
| A Radír (Eraser) | 185 |
| A Festékpisztoly (Airbrush) | 186 |
| A Rajzceruza (Draw) | 186 |
| A retusáló funkciók és hatásuk | 188 |
| Rétegekkel dolgozva | 188 |
| A rétegtípusok | 189 |
| Rétegek a gyakorlatban | 190 |
| Nyomtassuk ki fotóinkat! | 193 |
| Mivel kezdjünk? | 194 |
| A házi laborkatórium | 197 |
| Tintasugaras nyomtatók | 198 |
| Hőnyomtatók | 198 |
| Hogyan válasszunk? | 200 |
| A felbontás varázsa | 201 |
| Alapanyagok | 202 |
| Nyomtatás számítógép nélkül | 203 |
| Tippek, trükkök a digitális fényképezéshez | 205 |
| Képek átvitele a számítógépbe | 207 |
| Képek betöltése az Intéző segítségével | 207 |
| Mappás tippek | 208 |
| Képes mappák | 208 |
| Betekintés a képmappába | 208 |
| Képek forgatása a képmappában | 209 |
| Képek nyomtatása a mappából | 209 |
| Indexkép nyomtatása | 210 |
| A Windows kép- és faxmegjelenítője | 210 |
| A kép megmunkálása a Painttel | 211 |
| Kép méretre vágása a Painttel | 211 |
| Feliratozás a Paintben | 212 |
| Színek megfordítása a Painttel | 212 |
| Képfeldolgozás hozzárendeolése | 212 |
| Kép küldése e-mailként | 212 |
| További tippek és trükkök a fényképcseréhez | 213 |
| Nem kellenek miniatűrök! | 214 |
| Adatátvitel az USB ponton keresztül | 215 |
| Ne használjunk TWAIN drájvert! | 216 |
| Elő a memóriakártyákkal! | 216 |
| A digitális fényképező és a televízió | 216 |
| Egér a soros interfészen | 217 |
| Ne tartsuk a Nap felé! | 217 |
| A pedáns fényképezőgép | 218 |
| A kijelző tisztítása | 218 |
| Megfelelő felbontás | 218 |
| Sikeres panorámafelvételek | 219 |
| A megfelelő interfész | 220 |
| A kellő élesség | 220 |
| Tömörítés: igen vagy nem? | 221 |
| Adatcsökkentés | 221 |
| Kislexikon | 223 |