| Első kötet | |
| A magyar kiadás elé | |
| Előszó | |
| Proglegomena (Jürgen Werbick) | |
| A dogmatika célja | 1 |
| A dogmatika kiinduló kérdése | 1 |
| A prolegomena - a dogmatika "programja" | 3 |
| A módszertani kiindulópont és a Kézikönyv tagolódása | 3 |
| A módszerek sokasága és a hívő megértés | 3 |
| Az egyes tanegységek felépítése és azok módszeres megalapozása | 5 |
| A tanegységek sorrendje a kézikönyvben | 7 |
| A dogmatika előfeltételei | 10 |
| Isten egyetlen igazsága és a normatív hitigazságok sokasága | 10 |
| Isten önközlése mint minden norma normája | 12 |
| A Fiú közli az Isten lényegét kifejező szót | 14 |
| Isten Lelke a Logoszt közösség tanúságtételében teszi szóvá | 16 |
| A tanúságtétel nyelvi formái | 25 |
| Istenről szólni az elhallgatás küszöbén | 25 |
| Analóg beszéd Istenről | 28 |
| A metafora mint Istenhez illő beszéd | 32 |
| Metafora és fogalmiság | 35 |
| A dogmatikai önértelmezése | 41 |
| Tudomány-e a dogmatika? | 41 |
| A dogmatika mint számadás a keresztény hit igazságáról | 43 |
| A dogmatika mint hittudomány | 45 |
| Pozitív és spekulatív dogmatika | 47 |
| Fontosabb irodalom | 52 |
| Az élet istene | |
| Istentan (Dorothea Sattler/Theodor Schemider) | |
| Megközelítés | 55 |
| A mai emberek kérdései és az istenkérdés | 55 |
| A keresztény istentan előzetes hermeutikus kérdései | 57 |
| Bibliai alapok | 59 |
| "Népemmé fogadlak benneteket, és Istenek lesztek" (Kiv 6,7) | 59 |
| "Kinyilatkoztattam nevedet az embereknek" (Jn 17,6) | 80 |
| Dogmatörténeti fejlődés | 87 |
| Isten - a kozmosz változhatatlan és egyetlen eredete. Az ókori keresztény teológusok párbeszéde korunk bölcselevétel | 88 |
| Isten - az Egész Más Negatív teológia, misztika és analógiatan | 91 |
| Isten - az, aminél nagyobb nem gondolható el Canterburyi Anzelm ontológiai érve | 93 |
| Isten - maga a minden valóságot lehetővé tevő, nem-esetleges lét Isten eszméjének befogadása és megújítása Aquinói Tamásnál | 94 |
| Isten - az elrejtett és kinyilvánított. A reformáció korának teológiai belátásai és azok késő középkori előzményei | 97 |
| Isten - lehetősége avagy akadálya az emberi szabadság megvalósulásának? Újkori fordulat az (emberi) szubjektum felé és ennek következményei az istenkérdésben | 99 |
| Isten - a természetes értelem megismerésének tárgya. A tanítóhivatal választása az ateizmus az I. Vatikáni zsinaton | 102 |
| Isten - felelet az ember megoldatlan kérdésére. Az antropológiai érv a 20. századi tanítóhivatali megnyilatkozásokban és a teológiai reflexiókban | 104 |
| Szisztematikus reflexió | 108 |
| Isten | 109 |
| Beszéd Istenről és Istenhez | 118 |
| Fontosabb irodalom | 127 |
| Teremtéstan (Dorothea Sattler/Theodor Schneider) | |
| Megközelítés | 129 |
| A teremtés témája újra időszerű | 130 |
| A megfelelő kiindulópont keresése | 132 |
| A keresztény teremtéstan a dogmatika egészében | 133 |
| Bibliai alapok | 134 |
| A zsidó-keresztény teremtéshit irodalmi kifejezésmódja | 135 |
| Alapvető megjegyzések a bibliai teremtéstanhoz | 160 |
| A bibliai teremtéstan központi tartalmai | 164 |
| Dogmatörténeti fejlődés | 179 |
| Ókor | 180 |
| A középkor | 191 |
| Az újkor | 203 |
| Szisztematikus refelxió | 216 |
| Hermeneutikai megfontolások | 216 |
| Isten teremtő tevékenysége | 218 |
| Az ember a teremtésben | 230 |
| A világ (ideje) és annak beteljesedése | 241 |
| Fontosabb irodalom | 247 |
| Jézus Krisztus - az élet útja | |
| Krisztológia (Hans Kessler) | |
| Megközelítés | 251 |
| Fogalmak | 251 |
| A krisztológia helye | 251 |
| Mai nehézségek és esélyek | 252 |
| Bibliai alapok | 254 |
| Az ószövetségi várakozás az üdvösségre mint az újszövetség krisztológia és szótériológia háttere | 254 |
| A názáreti Jézus földi története és halálos sorsa | 273 |
| Az újszövetségi tanúságtétel Jézus feltámadásáról | 297 |
| Az Újszövetség krisztológiájának keletkezése és kibontakozása | 306 |
| Dogmatörténeti fejlődés | 343 |
| Különböző krisztológiai típusok a Nikaia előtti időben | 344 |
| A Logos-Fiú és az Atya-Isten közötti viszony kérdése és a Nikaiai zsinat dogmatikai döntése | 354 |
| Az Isten (Fia) és az ember egysége Jézus Krisztus és a khalkédóni dogma megfogalmazása | 362 |
| Néhány nagy hatású megértési modell az európai kultúrából a középkortól napjainkig | 380 |
| A világegyház kihívás: Krisztus értelmezései és krisztológia a nyugati világon kívül | 400 |
| Szisztematikus reflexió | 409 |
| Feladat és módszer: hermeneutikai irányelvek | 409 |
| Jézus Krisztus - valódi ember és az igazi ember: egy új emberség kezdeményezője | 417 |
| Az egészen Istenről való ember: Jézus kötődése Istenhez: életének benső középpontja és forrása | 419 |
| Az egészen velünk és értünk élő ember: Jézus szolidáris proegzisztenciája mint Isten és az üdvösség közvetítése | 428 |
| Konfliktus, szenvedés és kereszthalál: Isten követének visszautasítása és az ő válasza | 437 |
| Feltámadás és felmagasztalás: Jézus Krisztus célba érkezése Istenben és új jelenléte nálunk | 453 |
| Jézus Krisztus - Isten egészen velünk és érettünk: Isten emberré lett önközlése és az életre vezető út | 462 |
| Fontosabb irodalom | 471 |
| Élet a szentlélekből | |
| Pneumatológia (Bernd Jochen Hilberath) | |
| Megközelítés | 475 |
| A Lélek megtapasztalásának és teológiájának helyzete | 475 |
| A pneumatológia helye | 479 |
| A sokszínű nyelvhasználat és az alatapasztalat: lélek és élet | 480 |
| Bibliai alapok | 482 |
| Isten Lelke és Isten népe az Ószövetségben | 482 |
| A Lélek megtapasztalása és teológiája az Újszövetségben | 493 |
| Dogmatörténeti fejlődés | 518 |
| Az ókeresztény pneumatológia kezdetei | 519 |
| A Szentlélek istenségéről szóló hitvallás kialakulása | 523 |
| Eltérő fejlődés a nyugati és a keleti egyházban | 531 |
| A reformáció és az újkor szempontjai | 548 |
| A 20. század pneumatológiájához | 553 |
| Szisztematikus reflexió | 556 |
| A pneumatológia mai feladatai | 556 |
| A Lélek helye és funkciója a Szentháromságban | 560 |
| Az új élet Lelke | 573 |
| Fontosabb irodalom | 582 |
| Függelék | |
| Rövidítések és idézett irodalom | 585 |
| Névmutató | 595 |
| Tárgymutató | 602 |
| A könyv szerzői | 614 |