| Előszó | 7 |
| Két út a modern dráma fejlődésében | 20 |
| Az emberi autonómia és a dráma harmonikus fejlődése | 28 |
| A cselekvés és a hős szétválása. A drámai forma fellazulása | 43 |
| A harmonikus drámai struktúra születésének rejtélye | 56 |
| A művészi korszak | 69 |
| A francia forradalom és a világ idealizálódása | 69 |
| Egy végzetes kísérlet | 73 |
| Egy drámamodell születésének ellentmondásai | 81 |
| Az Egmont | 88 |
| Don Carlos és az eszmények dramatizálhatósága | 96 |
| A népvezérek és a legitimitás tragédiái (Wallenstein, Tell, Demetrius) | 112 |
| Az orosz példa: a művészi korszak lezárása (Puskin) | 137 |
| Az elmélet: a "nyílt forma" | 143 |
| A gyakorlat: a hatalom dialektikája | 148 |
| A romantikus író | 155 |
| A kor tablója és a lét dramaturgiája (Büchner) | 157 |
| Önteremtés és önfelbontás | 161 |
| A lét abszurditása | 166 |
| A reprezentatív színpad | 172 |
| Egy torzóban maradt forradalom művészi következményei | 172 |
| A drámai krízis formalizálódása: a kozmikus tragédia elmélete elmélete, és a teatralitás gyakorlata | 180 |
| Az individualizmus önpusztítása (Friedrich Hebbel) | 191 |
| Az első polgári miliődráma. a Maria Magdalena | 202 |
| A pántragizmus és a mítosz feltartóztathatatlansága | 209 |
| A reprezentatív stílus szűkössége | 216 |
| Az álomvilág mitológiája (Richard Wagner) | 221 |
| A forradalom álma | 224 |
| A modern költő és a modern téma | 228 |
| A lírai dráma stílusa | 235 |
| A harmonikus áttörés: a Nórnbergi mesterdalnokok | 240 |
| A mítosz | 243 |
| A hétköznapi heroizmus születése: Osztrovszkij | 253 |
| A látszatok kinevetése és a valóság rehabilitálása | 253 |
| Az autonóm ember "természetes" tragédiája | 261 |
| Forradalmárok illúziója: nincs többé tragédia | 270 |
| Az átmeneti korszak | 273 |
| Egy virágkor nyomában | 273 |
| Az ideálok agóniája (Henrik Ibsen) | 284 |
| Harc az ideálokkal | 290 |
| A reformátorok sorsa | 294 |
| Küzdelem a nagy formáért | 300 |
| A naturalizmus, Strindberg és a dráma lírizálása | 311 |
| A szociális és a drámai (Gerhart Hauptmann) | 314 |
| Az "én" misztériumjátékai (Strindberg) | 314 |
| Lírai és szimbolizmus (Maeterlinck és Hofmannstahl) | 340 |
| Az irónikus író (Shaw) | 346 |
| Mesterkéltséggel a mesterkéltség ellen | 348 |
| A tragédia ironizálása és az igazi tragédia | 356 |
| A bölcs, mint a bölcs tagadása | 364 |
| Az atipikus, mint tipikus | 367 |
| Lírai dezilluzionálás: a kor szintézise (Csehov) | 373 |
| Paraziták és szenvedők | 378 |
| Tragikomédia | 385 |
| A lírai dráma és az objektív stílus | 386 |
| Van-e tanulság - avagy hogyan íródik a drámatörténet | 391 |
| Világtörténelmi búcsú a múlttól shakespeare-i formában (Maxim Gorkij) | 400 |
| A készülődés | |
| A "dráma" harmonikus kiteljesítése | 408 |
| A tragikus "búcsú" lehetősége | 421 |
| Schillerizálás a szocialista realizmusban | 425 |
| A mai dráma előzményei: O'Neill és Brech | 430 |
| A jelen útjai és a válaszutak sokfélesége | 430 |
| A múlt vagy a jövő analízise? | 440 |
| A formák tartalmi különbségei | 452 |
| Jegyzetek | 465 |
| Irodalomjegyzék | 479 |
| Névmutató | 483 |