Előszó
Részlet:
"KÉP. Szín: családi asztal, ebédelés. Jelen vannak: szerző, mint családfő, a három fiú (realista, gimnazista, elemista). A nevelőjük, gimnáziumi tanár(földrajz-történelem).
A fiúk mohón...
Tovább
Előszó
Részlet:
"KÉP. Szín: családi asztal, ebédelés. Jelen vannak: szerző, mint családfő, a három fiú (realista, gimnazista, elemista). A nevelőjük, gimnáziumi tanár(földrajz-történelem).
A fiúk mohón esznek; a tanár erős, izmos, fiatal. Tehát az ő étvágya is irigylésreméltó. Szerző előad, mint rendesen, ha a fiúk jók. Téma a szokásos: tengerészet, a dróttalan távíró csodái, a tengeralatti naszád levegő-tartánya, a Vihar fok, tropikus forróság, az eucalyptus, stb.
A fiúk mohó evés közben sűrűn kérdeznek; szerző felel.
Végre megszólal a középső fiú (Markó-utczai gimnázium, 1B).
- Papa kérem, a mit eddig elmondott, az mind nagyon szép és érdekes. De most már beszéljen nekünk valami olyat, amikor a férfiak küzdenek és győznek.
A fiú a nagy felfedezőket gondolja. Ez kedvelt témájuk.
Beszélek nekik a nagy felfedezőkről. Hősies tényekről, vakmerő kalandokról, a conquistadorokról, harczokról a vadakkal és feketékkel, éhhalálról a sarkvidéken, gyötrelmes szomjúságról a sivatagokon."
Vissza