kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 110 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 16 cm |
| ISBN: | 963-16-1081-0 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi száma: EGH-1308. Fekete-fehér ábrákkal. |
| Bevezetés | 5 |
| Az érés és a személyiségfejlődés alapkérdései | 7 |
| A fejlődéslélektan lényege és tárgya | 7 |
| Az érzés és a fejlődés | 7 |
| A fejlődés menete | 8 |
| A fejlődés mozgatórugója | 9 |
| A fejődést befolyásoló tényezők | 10 |
| Pszichikai fejlődéstörvények | 10 |
| A struktóra és dinamik (szerkezet és funkció) törvénye | 10 |
| A koegzisztenci (együttlétezés) törvénye | 10 |
| A transzfer (átvitel) törvénye | 11 |
| Életkori periodicitás | 11 |
| Fejlődésbeli eltérések és különbségek | 13 |
| A szenzomotoros és a kognitív mechanizmusok fejlődsée | 15 |
| A szenzomotoros fejlődés általános jellemzése | 15 |
| A mozgástér szerepe a gyermek fejlődésében | 17 |
| Az érzékszervi-mozgás értelmi fejlődés | 17 |
| A beszédfejlődés | 19 |
| A nemverbális kommunikáció fejlődésének alapjai | 23 |
| A kreativitás fejlődésének kezdetei | 24 |
| A gyermeki világkép és gondolkodás | 25 |
| Az énkép és éntudat fejlődése | 25 |
| A gyermekrajzok és a megismerési folyamatok kapcsolata | 26 |
| A tanulás mint viselkedésmódosulás | 31 |
| A viselkedéstuanulásról általában | 31 |
| Viselkedéstanulás utánzás útján | 31 |
| Az empátia szerepe a tanulási folyamat során | 33 |
| Az identifikáció mint komplex tanulási forma | 33 |
| Az érdeklődés fejlődése | 35 |
| Az értékorientáció fejlődése | 37 |
| Az értékattitűd fejlődésének zavarai | 38 |
| Az érzelmi-akarati élet fejlődése | 41 |
| A motivációs bázis kialakulása éa motiváció fejlődése | 41 |
| Néhány motivációs terület fejlődése | 42 |
| Az érzelmek és az akarat fejlődése | 43 |
| A korai anya-gyermek kapcsolat jelentősége | 47 |
| Az apa szerepe | 49 |
| A pszichoszexulális fejlődés | 49 |
| A játéktevékenység fejlődése és szerepe | 52 |
| A gyermeki rajz és ábrázolás fejlődése | 54 |
| A mesék világa | 57 |
| Az életkorok szerinti fejlődés | 59 |
| A születés előtti fejlődés | 59 |
| Az újszülöttkor | 60 |
| A csecsemőkor | 60 |
| A kisgyermekkor | 62 |
| Az óvodáskor | 63 |
| A kisiskoláskor és a prepubertáskor | 63 |
| A serdülőkor | 65 |
| Az ifjúkor | 67 |
| A felnőttkor | 68 |
| Öregedé, öregkor, aggkor | 72 |
| A szocializáció főbb területei | 77 |
| A szocializáció fogalma, tárgya, fontosabb kérdései, területei | 77 |
| A dependencia | 78 |
| Az agresszió | 78 |
| Az altruizmus | 81 |
| Utánzás és azonosulás | 82 |
| A testkép kialakulása | 83 |
| Az énkép | 84 |
| A nemi szerepek szocializációja | 85 |
| Moralitás | 86 |
| A társas kapcsolatok szocializációja | 87 |
| A családi szocializáció | 88 |
| Az önszabályozás vagy önkontroll kialakulása | 90 |
| A deviancia | 91 |
| Irodalomjegyzék | 95 |
| Mellékletek | 97 |
| A mozgásfejlődés főbb állomásai 0-3 éves korban | 99 |
| Az érzékelés és az észlelés fejlődése | 102 |
| A beszéd fejlődése | 103 |
| A gondolkodás fejlődése | 104 |
| A gyermekrajz fejlődése | 105 |
| A pozitív és negatív értékek struktúrája | 106 |
| Különböző korú gyermekeknek ajánlott játékszerek | 110 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.