A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

A felnőttnevelés problémái

Szovjet és magyar tanulmányok a felnőttnevelésről

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A felnőttnevelés elméletének szovjet és magyar művelői között sok éve tart már a rendszeres együttműködés, amelynek egyik eredménye ez a közös tanulmánykötet. A gondolatok cseréje sokszor vezetett... Tovább

Előszó

A felnőttnevelés elméletének szovjet és magyar művelői között sok éve tart már a rendszeres együttműködés, amelynek egyik eredménye ez a közös tanulmánykötet. A gondolatok cseréje sokszor vezetett már új felismerésekhez, új kutatási szempontokhoz, sőt a gyakorlatban kölcsönösen alkalmazható elméleti eredményekhez. Az itt közreadott tanulmányoknak az a céljuk, hogy folytassák a gondolatok cseréjét, kölcsönösen, minél szélesebb körben tegyék hozzáférhetővé a szovjet és a magyar andragógiai elmélet újabb eredményeit, de még inkább az, hogy bemutassák az elméleti törekvések fontosabb irányait. Vissza

Tartalom

Előszó a magyar kiadáshoz (Csoma Gyula)5
A felnőttnevelés egyetemes problémái
A. V. Darinszkij: A permanens képzés a Szovjetunióban9
J. N. Kuljutkin: A felnőttoktatás mint lélektani-pedagógiai kérdés22
G. Sz. Szuhobszkaja: Milyen céllal veszik igénybe a felnőttek a különböző információforrásokat?38
Durkó Mátyás: A permanens nevelés rendszere Magyarországon50
Baloghné Trócsányi Berta: Az iskolai felnőttoktatás helye és szerepe a permanens képzés rendszerében71
Lux Alfréd: A távoktatás koncepciója és didaktikai hipotézise82
Az iskolai felnőttnevelés problémái
Sz. G. Verslovszkij: A felnőttek általános képzésének ösztönzése a Szovjetunióban91
E. P. Tonkonogaja: Az oktatási folyamat sajátosságai az esti iskolában103
O. F. Fjodorova: A dolgozó fiatalság szakmai és általános képzésének kölcsönös kapcsolatáról 116
Csoma Gyula: A művelődési anyag tartalmi és szerkezeti korszerűsítésének irányai az iskolai felnőttoktatásban126
Daly Lenke: Az oktatási formák szerepe és a tanulás irányításának metodikai problémái a dolgozók iskolájában144
Tánczos Gábor: A középiskolai felnőttoktatás társadalmi szerepének kutatásához163
Az iskolán kívüli felnőttnevelés problémái
Népi egyetemek a Szovjetunióban183
A. V. Darinszkij: A népi egyetemek a szovjet közoktatásban183
A. D. Jurov: A hallgatók közötti objektív eltérések számbavétele a népi egyetemek hálózatának kialakítása és belső struktúrájának szervezése közben188
F. I. Kazakova: Az oktatási foylamat szervezés a társadalmi-politikai népi egyetemeken203
M. D. Mahlin: Az oktatási folyamat a szülők pedagógiai népi egyetemein218
A Korunk Valóság mozgalom231
Soós Pál - Szabó László: A mozgalom célja, tartalma, szervezeti mechanizmusa és legfontosabb statisztikai adatai231
Boros Sándor: A mozgalomban való részvétel, illetve a távolmaradás motivációja243
Rubovszky Kálmán: A mozgalom résztvevőinek művelődési aktivitása és ennek közművelődései segítése252
Durkó Mátyás: A mozgalom művelődési hatékonysága258
Köpf László: A mozgalom érdekfejlesztő, nevelő hatása265
Durkó Mátyás: A mozgalom összefoglaló művelődéspolitikai és andragógiai értékelése272
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A felnőttnevelés problémái A felnőttnevelés problémái A felnőttnevelés problémái A felnőttnevelés problémái A felnőttnevelés problémái

Könyvtári könyv volt. A borító kissé kopottas, foltos. Néhány lapon ceruzás aláhúzások, bejegyzések láthatóak.

Állapot: Közepes
2.360 Ft
940 ,-Ft 60
5 pont kapható
Kosárba
konyv