kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Népművelési Propaganda Iroda |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 182 oldal |
| Sorozatcím: | Iskolán kívüli felnőttoktatás külföldön |
| Kötetszám: | 2 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 16 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | A könyv 700 példányban jelent meg. |
| A szerző előszavából | 9 |
| Tudományelméleti és rendszertani kérdések | |
| A felnőttoktatás didaktikájának fogalma, köre és felépítése | 11 |
| Alapfogalmak | 11 |
| A felnőttoktatás didaktikájának viszonya a didaktikához általában | 14 |
| A felnőttoktatás didaktikájának viszonya a többi tudományhoz | 17 |
| Az oktatási ráhatás különböző fajtáinak sajátosságai | 18 |
| A felnőttoktatás didaktikájának felépítése | 19 |
| Cél, feladatok, tartalom | |
| A felnőttoktatás és képzés céljai | 23 |
| A felnőttoktatás és képzés céljainak társadalmi jellege és fejlődése | 23 |
| A személyiség sokoldalú fejlődése mint a felnőttoktatás magasabbrendű célja | 24 |
| Az értelmi nevelés feladatai | 25 |
| A felnőttoktatás társadalmi funkciói | 31 |
| A felnőttoktatás tartalma (programja) | 36 |
| Az oktatómunka programjának fogalma | 36 |
| A program szerkesztési elvei | 36 |
| Kétféle munkastílus a népművelő munka programjának kidolgozásánál | 45 |
| A program tartalmának rendszere | 46 |
| A felnőttek oktatásának folyamata | |
| Alapelvek | 49 |
| A tanuló felnőtt tudatos viszonya az ismeretanyaghoz és a képzési folyamathoz | 50 |
| A közvetlen megfigyelés szerepe a felnőttoktatásban | 52 |
| Tudományos segédeszközök felhasználása | 55 |
| Aktivitás, önállóság és alkotószellem a felnőttoktatásban | 57 |
| Az érdeklődés felkeltése és kifejlesztése | 61 |
| Az ismeretek rendszerezése | 66 |
| A felnőtt tanulók által szerzett ismeretek tartóssága | 67 |
| Az oktatás közérthetősége | 73 |
| A készségek kialakítása | 77 |
| A felnőttek élettapasztalatának szerepe oktatásunk folyamatában | 79 |
| Az elmélet összekapcsolása a gyakorlattal | 84 |
| A felnőtt tanulók hivatásszerű munkája és képzésük folyamata | 87 |
| A felnőttoktatás módszerei | 90 |
| Az oktatás módszerének és formájának fogalma | 90 |
| Az oktatás módszereinek fajtái | 91 |
| Az ismeretközlő módszerek | 93 |
| A tanulók tudására és tapasztalatára támaszkodó módszerek | 94 |
| A tanuló önálló ismeretszerzésének módszerei | 95 |
| A felnőttoktatás alapvető didaktikai formái | 105 |
| Bevezető megjegyzések | 105 |
| A felolvasás vagy előadás | 106 |
| Beszélgetés | 111 |
| A vita | 114 |
| A tanóra | 117 |
| A konzultáció | 118 |
| A tanulmányi kirándulás | 119 |
| A felnőttoktatás és a népművelő munka eredményeinek értékelése | 122 |
| A probléma jelentősége és a vele kapcsolatos nehézségek | 122 |
| Az értékelés kritériumai | 123 |
| A népművelő munka egyéni eredményeinek értékelése | 124 |
| A társadalmi hatás értékelése | 127 |
| Didaktikai rendszerek | |
| Osztály és tanórarendszer | 129 |
| Bevezető megjegyzések | 129 |
| A felnőttoktatás megszervezésének rugalmassága az osztálytanóra rendszerben | 129 |
| Továbbképző tanfolyamok | 131 |
| A dolgozók gimnáziumi jellegű iskolázásának fő problémái | 133 |
| A tanóra, mint az osztály-tanóra rendszer alapvető didaktikai formája | 137 |
| A levelező oktatás rendszere | 140 |
| A levelező oktatás rendszerének általános jellemvonásai | 140 |
| A levelező oktatás szerepe | 140 |
| A tanár szerepe a levelező oktatásban | 142 |
| A levelező oktatás didaktikai formái | 143 |
| A levelező oktatás tankönyve | 149 |
| Az élőszóval végzett kötetlen képzés rendszere | 154 |
| A rendszer általános jellemzése | 154 |
| Az ismeretterjesztő előadás | 154 |
| A szabadegyetem | 155 |
| A bennlakásos népegyetem | 159 |
| Tematikai tanfolyamok | 162 |
| Nyelvtanfolyamok | 164 |
| Szakmai tanfolyamok | 166 |
| A művelődési körök rendszere | 165 |
| A rendszer általános jellemzése | 165 |
| A művelődési kör fogalma | 166 |
| Olvasókörök | 167 |
| Előadókörök | 168 |
| Vitakörök | 169 |
| Kísérletező körök | 170 |
| Önképzőkörök | 170 |
| Érdeklődési körök | 172 |
| A művelődési csoportok vezetősége és elit rétege | 173 |
| Az önképzés | 175 |
| Az önképzés és az egyéb didaktikai rendszerek | 175 |
| Az önképzés fogalma | 176 |
| Az önképzés irányai | 177 |
| Az önképzésre való érettség | 178 |
| Az önképzési folyamat kifejlődése | 178 |
| A népművelő munka feladatai az önképzéssel szemben | 181 |
| Az önképzési tanácsadó szolgálat | 182 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.