kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Janus Pannonius Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Intézet-Német Népfőiskolai Szövetség Nemzetközi Együttműködési Szervezete |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 300 oldal |
| Sorozatcím: | Felnőttoktatás, továbbképzés és élethosszig tartó tanulás |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 21 cm x 15 cm |
| ISBN: | 963-04-9071-4 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal díszített könyv. |
| A sorozatszerkesztő előszava | 7 |
| Trend | |
| Karlheinz A. Geißler: Felnőttképzés a modern korban - fejlődés és minőség | 11 |
| Paul Bélanger: Irányzatok a felnőttoktatásban | 29 |
| Jörg Knoll: Alakítsuk jól az életünket: A felnőttoktatás és a felnőtt-továbbképzések kihívásai és lehetőségei | 35 |
| Peter Krug: A továbbképzés mint a jövő tényezője | 59 |
| Durkó Mátyás: A hazai andragógiai rendszerváltás utáni változási tendenciái | 73 |
| Geoffrey Holland: Képzés Európában: a jövő | 85 |
| Benedek András: Lifelong learning - tanulás egy életen át - a fejlett országok a képzés megújításáról avagy az OECD oktatási bizottságának miniszteri szintű 1996. januári konferenciájáról | 89 |
| Jövőfórum | |
| John Erpenbeck: Tanulás, mint a kompetenciák megszerzésének a lehetősége | 97 |
| Wiltrud Gieseke: Jövőbeli látomások | 103 |
| Peter Faulstich: Az Ego forrásai - a társadalmi konszenzus széthullásának oktatásra gyakorolt következményei | 109 |
| Ekkehard Nuissi: Művelődés és politika a 90-es években | 115 |
| Klaus Götz: A vállalati képzés szcenáriója | 121 |
| Bernhard Koring: Felsőoktatási fejlesztés Internettel és új médiumokkal | 127 |
| Sibylle Peters: Átalakulás képzés és részvétel révén | 133 |
| Szcenáriók | |
| Dieter Gnahs: Minőségről folytatott vita a 2025-ös esztendőből - (túlságosan) optimista visszatekintés? | 139 |
| Richard Stang: A-város 2015 - jövő modell | 145 |
| Maite és Horst Scheuffelen: A-város 2015 | 148 |
| Hartwig Kemmerer: Népfőiskola 2000 - a Hildesheimi Népfőiskola jövőjével kapcsolatos elképzelések | 151 |
| Modernizálás | |
| Wilhelm Filla: Továbbképzés az üzlet és a társadalmi megbízhatás között | 157 |
| Ortfried Schäffer: A továbbképzések strukturális fejlődése az intézmény történelmének tükrében | 165 |
| Hans Georg Lößl: A felnőttoktatás jövőbeli formái - a német népfőiskolák történelmi tradíciója és szervezete | 183 |
| Hubert Hummer: A népfőiskola(ák) korszerűsítése | 191 |
| Koltai Dénes: A felnőttképzés funkcióváltása | 209 |
| Szakterületek | |
| Ricardo Petrella: A piacgazdaság visszáságai ha a jövőorientált szakképzés szempontjait nézzük - ténymegállapítás és kritikai megítélés | 229 |
| Elke Gruber: A továbbképzés mint privát szolgáltatás | 241 |
| Inke van den Brand-Frans Thijssen: Figyelem: Autósztráda feljáró - Médiák által támogatott nyelvtanulás | 253 |
| Michael Schratz: Jövőműhely, mint a tanulási folyamatok demokratizálásának eszköze | 259 |
| Heribert Hinzen: "Örököltünk vagy kölcsön kaptuk a világot? A környezeti nevelés mint a jövő feladata | 273 |
| Felhasznált irodalom | 283 |
| A sorozatszerkesztő előszava, összefoglalás és tartalom angol nyelven | 285 |
| A sorozatszerkesztő előszava, összefoglalás és tartalom német nyelven | 292 |