Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

978.054

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A felnőttoktatás kutatása

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

1998. áprilisában került sor az első magyarországi konferenciára, amely a felnőttoktatás kutatásával foglalkozott. A konferencián részt vettek mindazon intézmények, amelyeknek valamilyen kapcsolata... Tovább

Előszó

1998. áprilisában került sor az első magyarországi konferenciára, amely a felnőttoktatás kutatásával foglalkozott. A konferencián részt vettek mindazon intézmények, amelyeknek valamilyen kapcsolata van a felnőttoktatással. Képviselőik beszámoltak a felnőttoktatáshoz kapcsolódó kutatásokról, felmérésekről, illetve az ezekhez kapcsolódó tevékenységekről. Természetesen messze nem volt teljes a kép, hiszen nagyon kevés ismeretünk volt és van arról, hogy ezen a téren pontosan hol és mi történik az országban. Az Európához közelítő Magyarországon aránytalanul kevés tudományos kutatás folyik a felnőttoktatás különböző témáiban és ez a terület a különben sem előkelő helyet elfoglaló oktatásügy prioritáslistájának az utolsó helyén szerepel. A Német Szövetségi Köztársaságban a Német Felnőttoktatási Intézet (DIE) a felnőttoktatási kutatások vezető intézménye. Itt folynak alapkutatások, ez az intézet gyűjti a felnőttoktatásra vonatkozó statisztikákat és információkat, továbbá a felhasználók, tehát a legkülönbözőbb művelődési és képzési helyek igénye szerint továbbképzéseket és konferenciákat szervez. A DIE tevékenysége jelzi, hogy Németország milyen jelentőséget tulajdonit a felnőttoktatásnak a gazdasági és társadalmi fejlődés és az igazi demokrácia megvalósítása érdekében. Nemcsak a szakmai át- és továbbképzésre vonatkozó területek tartoznak az intézet kompetenciájába, hanem az úgynevezett általános felnőttoktatás, mint például a környezetvédelemmel, egészséges életmóddal, az idősek és hátrányos helyzetűek tanulásával, a funkcionális analfabétizmussal és sok más szociális és gazdasági szempontból egyaránt fontos kérdéssel foglalkozó téma is. Kiadványunk végén közreadjuk a DIE kiadásában közzétett dokumentumot, amely a felnőttoktatás és a továbbképzés kutatásával foglalkozik. Hasonló európai intézmény az angliai Országos Felnőttoktatási Intézet (NIACE), amely sok egyéb terület mellett a hátrányos helyzetűek és a nők képzésének kutatásában ért el jelentős eseményeket. Mindkét intézmény rendszeresen ad ki a felnőttoktatással foglalkozó folyóiratot és számos elméleti és gyakorlati kérdéssel foglalkozó kiadványt. A dunaújvárosi konferencia mérföldkő lehet abban az igyekezetben, hogy Magyarország ezen a téren is felzárkózzon Európa mögé. Bár a konferenciára rányomta a bélyegét az azóta is készülő Felnőttképzési törvény előkészítése, amely szinte kizárólag a szakmai át- és továbbképzés területével foglalkozik. Több előadás és hozzászólás érintette az általános felnőttoktatás kérdéseit, és ezzel is felhívta a figyelmet arra, hogy a két terület egymástól elválaszthatatlan. A konferencia óta, e kiadvány megjelenéséig, tehát 2001. márciusáig nem sikerült összegyűjtenünk az ott elhangzott összes fontos előadást és hozzászólást, és nem sikerült a konferencia folytatását sem megszervezni. Mindazonáltal úgy gondoljuk, hogy a meglévő anyagok dokumentum jellegű közzététele hozzájárulhat ahhoz, hogy a tanácskozás pozitív eredményei ne merüljenek feledésbe és többek számára hozzáférhetővé váljanak, továbbá legyen egy kiindulópont a további kutatások és eszmecserék folytatásához. Vissza

Tartalom

A SOROZATSZERKESZTŐ ELŐSZAVA 7
HÁMORI JÓZSEF MINISZTER LEVELE 8
A KONFERENCIA MEGNYITÓJA 10
TANULMÁNYOK
Eszik Zoltán:
TISZTA AMERIKA 13
Polónyi István:
AZ ÉLETEN ÁT TÖRTÉNŐ TANULÁS HELYZETE ÉS A TOVÁBBLÉPÉS LEHETŐSÉGE
MAGYARORSZÁGON 27
Kozma Tamás:
NEGYEDIK FOKOZAT? 65
Harangi László:
A GYAKORLATI KUTATÁS PARADIGMÁJA A DEBRECENI REGIONÁLIS
MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTBAN 71
Tót Éva:
A KÉPZÉSI PIAC NÉHÁNY JELLEMZŐJE 85
Feketéné Szakos Éva:
A KONSTRUKTIVIZMUS NÉHÁNY ALKALMAZÁSI LEHETŐSÉGE A MAI HAZAI
ANDRAGÓGIÁBAN 93
Juhász Erika:
AZ ANDRAGÓGIA OKTATÁSA ÉS KUTATÁSA A MAGYAR FELNŐTTOKTATÁSBAN 105
Zsumbera Árpád:
TANULÓ TÁRSADALOM FALVAKBAN? 119
Kálmán Anikó:
ANDRAGÓGIAI KÉPZÉS ÉS KUTATÁS A KLT BÖLCSÉSZET TUDOMÁNYI KARÁN 127
Kovács Ilma:
TÁVOKTATÁSI KUTATÁSOK A FELNŐTTKÉPZÉS SZOLGÁLATÁBAN 139
Györgyi Zoltán:
KARRIER-TANÁCSADÁS AZ OKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN 147
Gyenes Zsuzsa:
A BUDAPESTI NYELVISKOLÁK 161
Magyar Edit:
SZAKTUDÁS - MINŐSÉG - MORÁL 165
Németh Balázs:
MÚLT ÉS JÖVŐ. A TÖRTÉNETSZEMLÉLET FELNŐTTKÉPZÉSI PARADIGMÁJA 169
Szabó Gyula:
VALLÁSKULTÚRA ÉS FELNŐTTOKTATÁS 173
Prof.(H) Dr. Heribert Hinzen:
TOVÁBBKÉPZÉSI ATLASZ MAGYARORSZÁGON 177
WlLHELM FlLLA
AZ OSZTRÁK NÉPFŐISKOLÁK SZÖVETSÉGÉBEN FOLYÓ KUTATÁSOK 183
Eszik Zoltán:
GONDOLATOK A FELNŐTTKÉPZÉS-KUTATÁS HELYZETÉRŐL
A DUNAÚJVÁROSI KONFERENCIA UTÁN 191
A BESZÁMOLÓK REZÜMÉI 193
A KONFERENCIA PROGRAMJA ÉS A RÉSZTVEVŐK LISTÁJA 211
MELLÉKLET
MEMORANDUM A FELNŐTTOKTATÁS ÉS TOVÁBBKÉPZÉS KUTATÁSÁRÓL 225
PREFACE OF THE SERIES EDITOR 249
VORBEMERKUNG DES HERAUSGEBERS DER REIHE 252
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A felnőttoktatás kutatása A felnőttoktatás kutatása A felnőttoktatás kutatása

A kötés megtört.

Állapot:
2.240 Ft
1.560 ,-Ft 30
14 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A felnőttoktatás kutatása A felnőttoktatás kutatása A felnőttoktatás kutatása A felnőttoktatás kutatása

A borító és a lapélek enyhén foltosak.

Állapot:
2.240 ,-Ft
20 pont kapható
Kosárba