1.031.459

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A felnőttoktatás mint szakma

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Tipikus felnőttoktató Magyarországon sincs. Az egyetemeken továbbképzési- és művelődési menedzsereket képeznek, az üzemekben oktatók és személyügyi menedzserek dolgoznak, a legtöbb népfőiskolát tiszteletbeli ill. főfoglalkozásként máshol alkalmazásban állók szervezik. A TIT-egyesületekben igazgatók és szerencsés módon sok igazgatónő van, a művelődési házakban a szakmai értelmezés az intentáns-, ügyvezető- és gondnok elnevezése között ingadozik, a nyelviskolák és számítástechnikai központok élén inkább vállalkozók állnak, és ezeken kívül van még sok egyesület, szövetség, civilszervezet, az Oktatási és Művelődési-, a Munkaügyi- valamint a Környezetvédelmi Minisztérium, melyekben az ott dolgozó emberek hivatásszerűen foglalkoznak a felnőttképzéssel. Már ez a rövid felsorolás is mutatja a poziciók, funkciók és képesítések heterogenitását. Annak ellenére, hogy nincs egységes szakmakép, mégis létezik a nemzeti szakmai regiszterben a fent megnevezett feladatkörök némelyikének elnevezésére... Tovább

Fülszöveg

Tipikus felnőttoktató Magyarországon sincs. Az egyetemeken továbbképzési- és művelődési menedzsereket képeznek, az üzemekben oktatók és személyügyi menedzserek dolgoznak, a legtöbb népfőiskolát tiszteletbeli ill. főfoglalkozásként máshol alkalmazásban állók szervezik. A TIT-egyesületekben igazgatók és szerencsés módon sok igazgatónő van, a művelődési házakban a szakmai értelmezés az intentáns-, ügyvezető- és gondnok elnevezése között ingadozik, a nyelviskolák és számítástechnikai központok élén inkább vállalkozók állnak, és ezeken kívül van még sok egyesület, szövetség, civilszervezet, az Oktatási és Művelődési-, a Munkaügyi- valamint a Környezetvédelmi Minisztérium, melyekben az ott dolgozó emberek hivatásszerűen foglalkoznak a felnőttképzéssel. Már ez a rövid felsorolás is mutatja a poziciók, funkciók és képesítések heterogenitását. Annak ellenére, hogy nincs egységes szakmakép, mégis létezik a nemzeti szakmai regiszterben a fent megnevezett feladatkörök némelyikének elnevezésére megkülönböztető lista. Csupán a népfőiskolákban tevékenykedők több beosztásba sorolhatóak, melyek egyben a pályafutásuk eddigi állomásaira is utalnak. Vissza

Tartalom

A sorozatszerkesztő előszava5
Peter Faulstich: Felnőttoktatás mint szakma7
Christine Zeuner: Foglalkozása népművelő13
Adalék a népművelés professziopnalizálódásához a Weimari Köztársaság idején Gertrud Hermes lipcsei, 1922-1933-ig tartó tevékenységének példája alapján
Volker Ottó: Szakmai pozíciók a felnőttképzésben27
Lothar Arabin: Oktatók a hesszeni népfőiskolákon35
Betekintés egy tanulmányba
Dieter H. Jütting: A társadalmi munka helye az oktatómunkában - az elkötelezettség és a kereső tevékenység között45
Harald Geißler: Munkahelyi/üzemi továbbképzés és felnőttpedagógiai professzionalitás53
Monika Grünhagen: Az üzemi oktatómunkában dolgozó munkatársak a feladatértelmezés és identitás problémái61
Gernot Graeßner: A felsőoktatás kvalifikációt nyújtó kínálata a felnőttképzésben73
A sorozatszerkesztő előszava, valamint összefoglalás angol nyelven84
A sorozatszerkesztő előszava, valamint öszsefoglalás német nyelven87
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A felnőttoktatás mint szakma

A borító elszíneződött.

Állapot:
840 ,-Ft
7 pont kapható
Kosárba
konyv