1.034.197

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A felnőttoktatók kompetenciái

(Andragógiai módszertan)

Szerző
Lektor

Kiadó: Okker Oktatási és Kiadói Rt.
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 136 oldal
Sorozatcím: Lifelong Learning Füzetek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 26 cm x 17 cm
ISBN: 963-9228-96-6
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Mi a tanítás? Mesterség? Tudomány? Művészet? A tanítás tudományos módszerekkel művészi fokra fejleszthető mesterség. Nemcsak a tanított szakma, hanem annak tanítása is szakma, sőt a tanítás... Tovább

Előszó

Mi a tanítás? Mesterség? Tudomány? Művészet? A tanítás tudományos módszerekkel művészi fokra fejleszthető mesterség. Nemcsak a tanított szakma, hanem annak tanítása is szakma, sőt a tanítás kutatása és tanítása is az. A szakma az, amit lehet rosszul is csinálni, persze jól is, sőt egészen jól, képességtől, tapasztalattól és érdekeltségtől meg egyéb feltételektől függően.
A fogalmilag megkülönböztethető pl. a kognitív és az affektív 41 tényezők (Bloom, 1976) nem mindig választhatók el egymástól: a készség (kompetencia) sokszor már önmagában is késztetés (motiváció). A szakmai képesség (kompetencia) gyakorlása többnyire állami elismeréshez, képesítéshez (kvalifikációhoz) kötött, de képesítést lehet szerezni képzettségre is. Azok, akik történelmileg először képeznek és képesítenek másokat egy adott szakmai képességre, ezt rendszerint képzettség és képesítés nélkül teszik. Vannak, akik egész népüket tanítják diploma nélkül, mégis túl a középiskolás fokon. Ezzel szemben sokan képzettség és képesítés birtokában sem képesek senkit semmire sem megtanítani, még középiskolás fokon se. A tanár (tanító, próféta, forrás stb.) nem az, aki tanít, hanem az, akitől tanulnak. Vissza

Tartalom

I. Bevezetés 5
II. A tanítás mint professzionális tevékenység kompetenciái
II. 1. Mi a curriculum? 12
II.2. Curriculum és program 14
H.3. Curriculum és felnőttoktatás 17
11.4. Curriculummodellek 22
11.5. A kompetenciák azonosítása, foglalkozáselemzés, DACUM 31
III. A kompetenciákról
III. 1. Definíció, szerkezet, taxonómia 34
III.2. A felnőtt tanulás proficiencyelmélete 46
III .3. Tanítási és vezetési kompetenciák 47
111.4. „A tanítási stratégia" 49
111.5. A menedzser/menedzsment kompetenciái 54
111.6. Az első magyar gyakorlat orientált, kompetenciaalapú
felnőttoktató curriculum 70
IV. A tanulás mint professzionális tevékenység kompetenciái 75
V. A professzionális (és bármely nem professzionális)
tevékenység mint tanulás, az informális tanulás
kompetenciái 78
VI. A tanítás által segített tanulás tartalma:
a professzionális (és egyéb) tevékenységek kompetenciái 83
VII. A kompetenciák jelentősége és időszerűsége
a professzionális tevékenységek számára 87
VIII. Irodalom 88
Jegyzetek 131

Dr. Kálmán Anikó

Dr. Kálmán Anikó műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Kálmán Anikó könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv