| Bevezetés | 5 |
| Korszerűsítés - felügyelet | 5 |
| Az irányítás korszerűsítése | 7 |
| A hazai és a külföldi irodalom néhány tanulsága | 17 |
| A felügyelet a közoktatási irányítás folyamatában | 26 |
| Irányítási rendszer és folyamat | 26 |
| A vezetéselmélet néhány alapelve | 29 |
| Vezetés - irányítás - igazgatás | 29 |
| A vezetés | 30 |
| Az irányítás | 32 |
| Az igazgatás | 34 |
| A közoktatási irányítás adaptációs lehetőségei | 37 |
| A vezetéstudomány társtudományai | 37 |
| A vezetés, mint rendszeren belüli funkció | 40 |
| A közoktatási irányítás átalakulása | 48 |
| Társadalmi igények | 48 |
| A változások szükségességének tényezői | 50 |
| Államigazgatásunk korszerűsítése | 50 |
| A változások belső tényezői | 51 |
| A közoktatási irányítás új modellje | 52 |
| A tanácsi intézményirányítás átalakulása | 52 |
| A közoktatás irányítási sajátosságai | 53 |
| A közoktatási irányítás egysége és differenciáltsága | 55 |
| Az irányítás új helyzetének konzekvenciái az információáramlásban | 56 |
| Új információs szükségletek | 56 |
| Az információáramlás tartalmi és módszertani kérdései | 58 |
| Információs diagramok | 60 |
| A felügyelet múltjának néhány tanulsága | 66 |
| A felügyelet működése | 79 |
| A felügyeleti tevékenységek meghatározó tényezők | 79 |
| A tartalmi követelményeknek és a felügyelet jellegének átalakulása | 79 |
| Szervezési feltételek | 87 |
| A szervezeti kérdések rendszerezésének szükségessége | 87 |
| A kétféle felügyelet szervezeti viszonya | 89 |
| Az általános felügyelet munkakörülményei | 90 |
| A felügyeleti munka mennyiségi jellemzése | 96 |
| A felügyelet szervezeti kérdéseinek rendezése | 105 |
| A felügyelet hatékonysága | 111 |
| Az irányítás funkciói és a felügyelet | 111 |
| A felügyelet vezetés-központúsága | 121 |
| Kérdőíves vizsgálat a vezetés-központúság értelmezéséről | 121 |
| A fővárosi felügyelet periodikus ellenőrzési rendszere | 131 |
| Az iskolavezetés szerkezetének kísérleti modellje | 135 |
| A felügyelet ellenőrző tevékenysége a jegyzőkönyvek tükrében | 142 |
| Ellenőrzési formák és jegyzőkönyvtípusok | 143 |
| Az általános felügyelők jegyzőkönyveiről | 150 |
| A szakfelügyelői jegyzőkönyvek | 158 |
| Aktív módszerek a szakfelügyeletben | 167 |
| Az eredményvizsgálattal folytatott szakfelügyelet | 168 |
| Kísérletünk néhány lényeges tapasztalata | 175 |
| A hatékonyság eredményvizsgálata | 177 |
| A tanulók értékelése és a teljesítménymérések | 178 |
| A teljesítménymérések típusai | 180 |
| Az adott helyzet figyelembevételének szükségessége | 182 |
| Az eredményvizsgálat segítése a szakfelügyeletnek | 184 |
| Az eredményvizsgálat kísérlet fogadtatása | 190 |
| Összefoglalás | 194 |
| Irodalomjegyzék | 199 |
| Jegyzetek | 215 |